Portal skrev:
Idag efter jobbet, runt kl 4-5, körde jag iväg till posten och hämtade ett paket.
Ungefär halvägs mot posten, på en ganska skön 50 raka, som det händer att man drar på lite extra när de e lite trafik, möter jag en riktig dåre i min fil....
jag såg snubben en bra bit framför när han laddade på igenom kurvan precis innan rakan och det låg en bil en bit framför snubben.
Snubben glider ut lite försiktigt som för att kika om det e klart och då borde han i alla fall ha sett mig... men antingen gjorde han det inte eller så brydde han sig inte om livet för han piskade väll gasen i botten och börja köra om.
Jag blir tvungen att slänga mig på bromsen och tutar som fan. Idiotjäveln kommer in i sin fil typ 2 meter innan han skulle ha frontalkrockat med mig.
Jag stod helt stilla i det ögonblicket och motorn hade dött pga att jag panikbromsa utan att lägga i kopplingen.
min puls va skyhög och jag darrade när jag drog på tändningen igen efter att ha lugnat ner mig.
Fy fan va rädd jag blev då!
sådana som han tycker jag inte borde ha körkort.
om han nu vill ta livet av sig så får han göra det med piller eller vafan som hellst bara han inte gör det i trafiken genom att köra ihjäl folk...