Sådär som nu jävlar är det dags för en riktig update!
Började med att riva ur passagerar stolen så jag kunde få undan mattan bättre när kabeln skulle dras. Och som tur var så gick den nya kabeln igenom genomförningen där den gamla gick
sen var det bara att dra igenom runt 9 meter så att jag fick in allt i kupén. Sen blev jag hungrig så jag åkte ner och köpte mej en pizza
Gott gott
Efter det så började jag dra kabeln genom kupén, dock så stötte jag på en del tråkigt saker.
En pöl med vatten
efter lite undersökande kom jag fram till att det måste komma ifrån den plugg som sitter där, får ta och som vad som kan göras åt det imorgon.
Tyvärr så var det också vatten där man har fötterna på passagerar sidan, detta kommer nästan säkert ifrån en gammal lagning som ses på bild. Får kolla upp detta lite mer imorgon när allt har torkat upp.
Nått sånt här kommer det bli med kabeln i motorrummet, dock så den ju såklart att kapas på diverse ställen för säkring och skiljerelä.
Fick bocka till en plåt för att få dit säkringshållaren på ett bra sätt.
Sen var det bara raka vägen, tills jag kom till baksätet... Eftersom det inte fanns någon bra kanal att dra kablarna i under golvet så fick jag dra dom över hjulhuset under klädseln där.
Här kommer 3st 50mm2 kablar, mumma
En är plus ifrån batteriet fram, en är plus till stegen och sen sista är minus till stegen.
Och sedan vidare över hjulhuset och ner till batteriet.
Och här kommer kablarna fram.
Och så här kommer batteriet att sitta. gjorde en plåt att ställa den på... Plåten är sedan fäst i golvet med två M6 bultar, remmarna är fästa i plåten med 3st pop nitar i varje... och det känns hyfsat stabilt faktiskt det enda som är kvar är att förhindra batteriet att flyttas i sidled.
Har också dragit om lågnivån, istället för att ligga "utmed kanten" så går den nu mitt emellan konsolen och "kanten" detta va bara för att jag inte tänkte på att det låg några strömkablar där.
Sen jag jag mej på det här med bitumen mattor
och det var väl inga större problem med att lägga dit dom, dock så var dom väldigt jobbiga att skära till tyckte jag men resultatet blev ganska bra iaf
Efter att jag var färdig med allt detta så fanns det inte så mycket jag kunde göra idag eftersom nästa sak är att kapa upp golvet och klockan blev förmycket för att dra igång sticksågen
Kan bjuda på en bild på den "tång" som farsan lyckades låna hem från jobbet som jag använder för att kapa kabeln, har en max storlek på 250mm2
Och såhär såg det ut när jag gick in för dagen.
Imorgon blir det som sagt upp sågning av golvet, ska och kapa till alla kablar så jag kan åka och få kabelskor dit pressade:)
Och det va allt jag hade för idag...