Jag hörde precis om en kille som fick sin bil förstörd och som startade en mindre gräsbrand. Han parkerade på en badplatsparkering med gräs. Katalysatorn antände gräset och så var den bilen redo för skroten. Så tänk på att inte parkera en varmkörd bil i närheten av högt gräs eller liknande.
Det är ju inte det första man tänker på när man ska ner till stranden och bada, eller om man ska till sommarstället. Det kanske är självklart för en del, men tydligen inte för alla.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Jag reagerade på detta i helgen också, en massa bilar som parkerade i det höga, och extremt torra, gräset vid stranden. Själv stannade jag kvar och höll koll ett tag (var inte högt där jag parkerade) men man var ju lite orolig...
Det är ju alltid bra med en påminnelse - särskilt nu när det är så fruktansvärt torrt.
Ford Mustang
You're an American classic -- fast, strong, and bold. You're not snobby or pretentious, but you have what it takes to give anyone a run for their money.
Har jag aldrig ens tänkt på. Lär väl inte ändra mig heller.
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
tänkte på det i lördags, när jag parkerade i lite högt gräs. kollade men allt verkade grönt. det är många som tror att detta som hända inte händer. men ett grymt bra tipps du ger oss!