3344
Sök

Varning: Tänk på hur du parkerar. (Brandrisk)

8 156 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
Jag hörde precis om en kille som fick sin bil förstörd och som startade en mindre gräsbrand.
Han parkerade på en badplatsparkering med gräs.
Katalysatorn antände gräset och så var den bilen redo för skroten.
Så tänk på att inte parkera en varmkörd bil i närheten av högt gräs eller liknande.

Det är ju inte det första man tänker på när man ska ner till stranden och bada, eller om man ska till sommarstället. Det kanske är självklart för en del, men tydligen inte för alla.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

vaarala
184 Inlägg
11 juni 2008
jag tänker faktiskt på det smile bra tips!

119 Inlägg
11 juni 2008
Jag reagerade på detta i helgen också, en massa bilar som parkerade i det höga, och extremt torra, gräset vid stranden. Själv stannade jag kvar och höll koll ett tag (var inte högt där jag parkerade) men man var ju lite orolig...

Bärs!
3 456 Inlägg
11 juni 2008
Det är väll självklart att man inte parkerar en bil med katalysator i högt gräs? :S

Garaget.org peakade 2008.

2 230 Inlägg
11 juni 2008
tydligen itne för alla då. sj har jag inte ens tänkt på det.. inte för man parkera i gräs så ofta men iaf.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

194 Inlägg
11 juni 2008
Det är ju alltid bra med en påminnelse - särskilt nu när det är så fruktansvärt torrt.

Ford Mustang
You're an American classic -- fast, strong, and bold. You're not snobby or pretentious, but you have what it takes to give anyone a run for their money.

DFFL
9 020 Inlägg
11 juni 2008
Har jag aldrig ens tänkt på.
Lär väl inte ändra mig heller.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 878 Inlägg
11 juni 2008
tänkte på det i lördags, när jag parkerade i lite högt gräs. kollade men allt verkade grönt. det är många som tror att detta som hända inte händer. men ett grymt bra tipps du ger oss!

-utan 940
1 728 Inlägg
11 juni 2008
Det står väl i körkortsboken att man inte ska göra så, jag fick iaf lära mig det när jag tog körkort.

5 198 Inlägg
11 juni 2008
Andreas 940 skrev:
Det står väl i körkortsboken att man inte ska göra så, jag fick iaf lära mig det när jag tog körkort.

Verkar inte va så många som läst den... är väl ungeför som bilens handbok

-utan 940
1 728 Inlägg
11 juni 2008
gamlingen skrev:

Jag undrar om det inte står i bilens handbok också, har för mig det. smile

5 198 Inlägg
11 juni 2008
Andreas 940 skrev:
gamlingen skrev:

Jag undrar om det inte står i bilens handbok också, har för mig det. smile

Sveriges minst lästa bok.. till å med bibeln är mera läst

2 182 Inlägg
11 juni 2008
Andreas 940 skrev:

Yup, min lärare prata om det i 30 minuter när ja tog körkort

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
11 juni 2008
Frozen1985 skrev:
tänkte på det i lördags, när jag parkerade i lite högt gräs. kollade men allt verkade grönt.

Ja, gräset är inte sällan grönt ja... cool Förlåt, kunde inte låta bli. tongue

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

Sök