3293
Sök

Autotech har höjt ribban igen (världsrekord för S40)

116 Inlägg
18 juni 2008
Ravestream skrev:
krille_hlm skrev:
Meningsfullt att trimma en fwd bil roll

antar man trimmar den av samma anledning som en bakhjulsdriven.

*sniff sniff*

Luktar det inte enormt med barnslig avundsjuka här ?

helt rätt! och ja.. det luktar avundsjuka här big_smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
18 juni 2008
Trådstartare
Ravestream skrev:
ja det är fortfarande en volvo .. och ?   din bil är fortfarande en audi.. soo ?

Rapportera inlägget du med vettja smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 004 Inlägg
18 juni 2008
Rocko skrev:
Hej allihopa.

Har tyvärr inget eget loggin så jag lånar.
Tänkte jag skulle svara på lite frågor.

frågan e ju bara hur driftsäker en sån motor e??
Svårt att veta för att det är aldrig någon som har gjort en sådan stark 4-cyl vitmotor.

Vad ligger bränsleförbrukningen på
375 liter i timmen på full gas:cool:.

Om den fortfarande är framhjulsdriven så lär de inte bli några 9:or tror ja ju inte
Dom har vad jag vet kört 7.43@291km/h i FWD kan vara bättre nu.
Men vägen till 9sek är fortfarande ganska lång.

Deras rekord på en 5:a är 827hk vill jag minnas
Vi gjorde en motor på 709 2005 och 835hk 2006 och  865@930Nm  2007.

hehe det rekordet kommer förmodligen min polare o sopa sopa mattan med, visser ligen bygger han på en 5:a men kommer förhoppningsvis o landa på rätt sida av 1000 hk sträcket med lite marginal!
1000hk strecket är redan passerat 2006 av kylarservice och VM performance en motor vi förövrigt levererade delarna till men det är ingen motor byggd hos oss så den räknar jag inte som våran.

e det någon mer än jag som tänkt på att de flessta autotech mappade bilarna skjuter flammor...... ett tecken på att de bilarna går rätt fett!
Har du mätt avgasvärdena på en sådan? Det är en justeringssak bara för en motor flammar behöver inte
bero på att den går fett.
Du skulle bara veta vilka frågor jag får när jag skall mappa en bil.

Kan du göra så det brinner?
Javisst.
Jag vill ha maaasssooor ELD!!!!!!!! Hahahahaha

Meningsfullt att trimma en fwd bil
Husvagn är meningslöst tycker jag:/

hatten av.imponerande effekt.Såg den på rudskogen i sommras då höll lådan 20 varv typ. Gick redan då som fan så jag hade nog lagt pengarna på en riktig låda som håller o kunnat köra hårt med den effekten som va.
Vi har kollat mycket efter växellådor.Det finns många lådor som är bra. Men när man ringer och frågar.

Hej
Jag kör 402m med FWD har du någon låda till mig?
Ja självklart vi har världens bästa lådor med seqshift och allt med denna blir du värst!

Är den hållbar då?
Jajamen inga problem, hur mycket effekt har du då?

Strax över 800hk  och varvar 10000rpmoch bilen väger 1220kg.
Nej tyvärr det håller inte du får sänka effekten 200hk och banta bilen 2-300kg.
Men du kan alltid prova men jag tror inte det håller.

Vad kostar den då?
200´000kr

En annan sak som man skall ha i tanke.
Det verkar som folk i allmänhet tror att vi tävlar med någon om att nå 1000hk i en femma.
Autotech är ett företag som alla andra som strävar efter att lämna bra produkter och redovisa positiva
resultat och på så sätt kunna lägga tid på att utveckla bättre produkter till våra kunder.
Om någon kommer med en påse pengar så kan jag leverera 1000hk i en femma till Säve.

Vi bygger bara motorer efter kunders begäran den sista volvo projectet som var helt vår var våran
röda som vi köpte av Holmgren för gamla minnens skull, och som förövrigt rullar i ett annats
företags kostym idag:/

Vem vet denna vit motor fyran kanske inte är den sista beställda projektet för i år det är inte stopp i motorn ännu finns en del mer att ta till.

Mvh
Peter Carvall
Autotech

fan vad jag gillar när man får saker svart  på vitt av kunnigt folk smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

Avstängd
653 Inlägg
18 juni 2008
yesbox- skrev:
Ellertz skrev:
mebben skrev:
En volvo som kör ifrån din AUDI i samtliga intervaller... wink

Nähe ? De tror du... 

Men de är fortfarande en volvo
Då kan man lika gärna trimma sparkcykeln..

Detta är ett typiskt inlägg från en trångsint mindre kunnig person. Finns på alla forum. Har varit mycket aktiv inom hifi och hemmabio inom flera år. Trodde inte det fanns så mycket folk på dessa forum också med tydligen finns de överallt smile

Btw din bil är mer sparkcykel en volvo. Ett försök till en racer som inte lyckats. Inte speicellt sportig design heller imo. Ser mer ut som en stor hundkoja smile om man sak vara lite elak

Kallar du audi s6 (elr vad de nu var) för hundkoja? vad fan är då inte en volvo kombi? värsta jävla Skokartongen/kylskåp haha.... typiskt inlägg från en volvoägare/älskare som har tagit åt sej smile

Men otroligt mycket effekt som dem har lyckats få ut en så pass lite motor måste jag hålla med om smile
Senast redigerat av airflow (18 juni 2008)

Jag har rätt i vad jag än säger.

Avstängd
210 Inlägg
18 juni 2008
enkelt....

audi innehåller 5 noller vet du vilka......

4 i grillen å en bakom ratten

arguing on the internet is like compeeting in the specials olympics
if you win you are still a retard

3 390 Inlägg
18 juni 2008
Möter jag denna vid rödljuset lägger jag nog i backen smile

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

1 059 Inlägg
18 juni 2008
kul att alla mogna inlägg nästan alltid kommer från folk utan bil.Man blir så mycket mer trovärdig då.
klart det är imponerande effekt vilken bil det än hade varit. Audis 1,8 t motorer e ju ren skit mot s/v40 om man ska plocka mycket effekt.Sen att jag e mer audi än volvo spelkar väl ingen roll.
Så länge det e effekt o inte plast kvittar det vilket märke:)

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

1 072 Inlägg
18 juni 2008
Skulle vilja veta hela motorreceptet, cyl väggarna borde ha en tendens till att flexa en aning. De har kanske bytt foder eller liknande. Själv hoppas jag på att betongfyllningen av mitt block ska hjälpa och kan volvo få ut den effekten så är min vilja ännu mer effekt hehe smile

Roligt att veta att det är möjligt iaf!!

265 Inlägg
18 juni 2008
denna tråden va nog inte till å klaga på volvo å autotech...! trimma era egna bilar fattiga luffare innan ni kommer och snackar... hej jag heter pelle å jag har en chippad nissan micra!!! lixom wooow mannen man trimmar för det är kul å man gillar det.... autotech ett företag man går till för att man vet att dom kan sin sak å trevliga å snälla som fan har ni nått i mot dom kan ni ringa dom å säga vad ni tycker å inte klaga på dom via internet ni har ingen erfarenhet av dom alls  så kan några va posetiva  å säga jävla dom kan dom grabbarna grattis eller nått liknande  okey autotech kanske är lite dyrt i bland säger vissa.... visst det kanske är sant men jag tar hällre på mig dyra klader "kvalite" en ullared kläder samma sak... köp kavlite å du blir gladare å billigare i slutändan..!!!

nu med 470 hk

1 833 Inlägg
18 juni 2008
Heja BMW! Bmw äger!

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

171 Inlägg
18 juni 2008
helt klart fränt, keep up the good work, smile

1 772 Inlägg
18 juni 2008
Imponerande att det går att plocka ut så mycket ur en liten 1,8a
Senast redigerat av NordstromJ (18 juni 2008)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Norrlänning
1 453 Inlägg
18 juni 2008
Ravestream skrev:
Ellertz skrev:
mebben skrev:

Nähe ? De tror du... 

Kan du inte utveckla dig lite ?

lite kul att se det inbitna i många audi & bmw ägare som så fort det står nått bra om volvo måste försöka hävda den tyska sidan.

ja det är fortfarande en volvo .. och ?   din bil är fortfarande en audi.. soo ?

De jag menar är att hur mycket man än trimmar den så är det fortfarande en volvo, Det är fortfarande enligt mig en liten plastbit som känns lite oklassig...

Men de är va ja tycker, ja har ingen emot de typiska volvoraggarna...

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

4 001 Inlägg
18 juni 2008
Ellertz skrev:
Ravestream skrev:
Ellertz skrev:

Nähe ? De tror du... 

lite kul att se det inbitna i många audi & bmw ägare som så fort det står nått bra om volvo måste försöka hävda den tyska sidan.

De jag menar är att hur mycket man än trimmar den så är det fortfarande en volvo, Det är fortfarande enligt mig en liten plastbit som känns lite oklassig...

med tanken på nivån på dina inlägg, skulle Audi vara så mycket mera klass då?

I t.ex USA så är en Volvo mera klass än enAudi...

VÄX UPP

denna tråden handlar om hur mycket effekt dom klarar av att plocka ur en 1,8 motor, inte vilket bilmärke som är bäst

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Norrlänning
1 453 Inlägg
18 juni 2008
yesbox- skrev:
Ellertz skrev:
mebben skrev:

Nähe ? De tror du... 

Detta är ett typiskt inlägg från en trångsint mindre kunnig person. Finns på alla forum. Har varit mycket aktiv inom hifi och hemmabio inom flera år. Trodde inte det fanns så mycket folk på dessa forum också med tydligen finns de överallt smile

Btw din bil är mer sparkcykel en volvo. Ett försök till en racer som inte lyckats. Inte speicellt sportig design heller imo. Ser mer ut som en stor hundkoja smile om man sak vara lite elak

Hmm ett försök till en racer ? Hmm ja tror dom lyckats ganska rejält, en motor som tål 450 hk utan att behöva öppna den, vilken volvo tål de ? Sedan att lyckats få en avant med bättre väghållningen än en volvo sedan är ganska skickligt.. Men men, De är ju lite skillnad i pris också, men man får ju de man betalar för.. smile  Btw, har volvo någon "sportbil" överhuvudtaget dom ?

- Har du champagne?

Norrlänning
1 453 Inlägg
18 juni 2008
kolvas skrev:
Ellertz skrev:
Ravestream skrev:

VÄX UPP

denna tråden handlar om hur mycket effekt dom klarar av att plocka ur en 1,8 motor, inte vilket bilmärke som är bäst

Haha, killen med koll... Kanske är volvo mer populär där för att audi är så sjukt dyra där... Prata inte om nått du inte vet nått om..  Volvo är ungefär som en skoda är här, många gillar dom just för att dom är så billig..

- Har du champagne?

4 001 Inlägg
18 juni 2008
Ellertz skrev:
kolvas skrev:
Ellertz skrev:

VÄX UPP

Haha, killen med koll... Kanske är volvo mer populär där för att audi är så sjukt dyra där... Prata inte om nått du inte vet nått om..  Volvo är ungefär som en skoda är här, många gillar dom just för att dom är så billig..

du har skrivit 547 inlägg i forumen, jag tror att 500 av dom handlar om att du tycker att Audi är bäst och att alla som inte tycker som dig är dumma i huvudet

F*n vad trött man blir på "Min pappa är starkare än dig"-mentaliteten som vissa inte blivit av med
Senast redigerat av kolvas (18 juni 2008)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

22 Inlägg
18 juni 2008
Omfg ! Vad i meningen Autotech har höjt ribban igen (världsrekord för S40) är de ni tröga idioter inte fattar , lol kom tillbaka o tjöta när ni har vettigare argument sen är ni inte ens me i skalan mot hans nivå hahhaha !!! GRATTIS JOHANNES OCH NICE WORK ATM !!   wink

230 Inlägg
18 juni 2008
Mäkta imponernade!!!...Finns inget annat å säga om det bara!

/ Ville

265 Inlägg
18 juni 2008
Ellertz skrev:
kolvas skrev:
Ellertz skrev:

VÄX UPP

Inlägget redigerat av moderator.
Skärpning! Stötande inlägg är inte tillåtna här på Gorg.

nu med 470 hk

Sök