Rocko skrev:
Hej allihopa.
Har tyvärr inget eget loggin så jag lånar.
Tänkte jag skulle svara på lite frågor.
frågan e ju bara hur driftsäker en sån motor e??Svårt att veta för att det är aldrig någon som har gjort en sådan stark 4-cyl vitmotor.
Vad ligger bränsleförbrukningen på375 liter i timmen på full gas:cool:.
Om den fortfarande är framhjulsdriven så lär de inte bli några 9:or tror ja ju inte Dom har vad jag vet kört 7.43@291km/h i FWD kan vara bättre nu.
Men vägen till 9sek är fortfarande ganska lång.
Deras rekord på en 5:a är 827hk vill jag minnasVi gjorde en motor på 709 2005 och 835hk 2006 och 865@930Nm 2007.
hehe det rekordet kommer förmodligen min polare o sopa sopa mattan med, visser ligen bygger han på en 5:a men kommer förhoppningsvis o landa på rätt sida av 1000 hk sträcket med lite marginal! 1000hk strecket är redan passerat 2006 av kylarservice och VM performance en motor vi förövrigt levererade delarna till men det är ingen motor byggd hos oss så den räknar jag inte som våran.
e det någon mer än jag som tänkt på att de flessta autotech mappade bilarna skjuter flammor...... ett tecken på att de bilarna går rätt fett!Har du mätt avgasvärdena på en sådan? Det är en justeringssak bara för en motor flammar behöver inte
bero på att den går fett.
Du skulle bara veta vilka frågor jag får när jag skall mappa en bil.
Kan du göra så det brinner?
Javisst.
Jag vill ha maaasssooor ELD!!!!!!!! Hahahahaha
Meningsfullt att trimma en fwd bil Husvagn är meningslöst tycker jag:/
hatten av.imponerande effekt.Såg den på rudskogen i sommras då höll lådan 20 varv typ. Gick redan då som fan så jag hade nog lagt pengarna på en riktig låda som håller o kunnat köra hårt med den effekten som va.Vi har kollat mycket efter växellådor.Det finns många lådor som är bra. Men när man ringer och frågar.
Hej
Jag kör 402m med FWD har du någon låda till mig?
Ja självklart vi har världens bästa lådor med seqshift och allt med denna blir du värst!
Är den hållbar då?
Jajamen inga problem, hur mycket effekt har du då?
Strax över 800hk och varvar 10000rpmoch bilen väger 1220kg.
Nej tyvärr det håller inte du får sänka effekten 200hk och banta bilen 2-300kg.
Men du kan alltid prova men jag tror inte det håller.
Vad kostar den då?
200´000kr
En annan sak som man skall ha i tanke.
Det verkar som folk i allmänhet tror att vi tävlar med någon om att nå 1000hk i en femma.
Autotech är ett företag som alla andra som strävar efter att lämna bra produkter och redovisa positiva
resultat och på så sätt kunna lägga tid på att utveckla bättre produkter till våra kunder.
Om någon kommer med en påse pengar så kan jag leverera 1000hk i en femma till Säve.
Vi bygger bara motorer efter kunders begäran den sista volvo projectet som var helt vår var våran
röda som vi köpte av Holmgren för gamla minnens skull, och som förövrigt rullar i ett annats
företags kostym idag:/
Vem vet denna vit motor fyran kanske inte är den sista beställda projektet för i år det är inte stopp i motorn ännu finns en del mer att ta till.
Mvh
Peter Carvall
Autotech