Tänkte jag skulle lägga upp en tråd på forumet för att se vad ni här på garaget tycker är den viktigaste egenskapen på en bil, en bil som ser bra ut på utsidan eller en bil som låter bra på insidan.
Är det viktigare att bilen man färdas i ser bra ut utifrån eller är det en viktigare egenskap med en fantastisk bilstereo-anläggning som kan spela både högt och välljudande.
Känner man sig mer belåten av att veta att man har den snyggaste bilen i Sverige eller är det än större bedrift att t.ex. ha vunnit SM i dB-dragracing.
När det gäller min egna åsikt tycker jag definitivt det är bättre om en bil har ett bra ljudsystem än att den ser bra ut. Utsidan ser man inte när man sitter i bilen, men stereon kan man bäst uppleva genom att sitta i.
sjukt bra väghållning samt en fin utsida vet du inte sa väghållning,men det är en bra egenskap med sen väger ljudet dessutom med,här ska det lättas för kung o fosterland haha
Hmm... den frågan kanske man kan svara lite olika på. Har man en snygg/fräsch bil som utgångspunkt med stor/större motor, så känns det kanske som om man vill styla till den lite så att den ser lite sportigare ut. Skiter man i utseendet så är det ju lätt att säga insidan eftersom man sitter där. Sen är det ju en ekonomisk fråga också..
Personligen vill jag ha lite av allt, men inte överdrivet.
Utsidan och insidans utseende helt klart. Ljudsystem har jag inget som helst intresse av. Men insidan får gärna vara snygg. Det enda jag vill höra ljudet av är motorns vackra sång. Finns inget finare ljud
Ser gärna en clean utsida, med välbyggt dunk-dunk invändigt. Gärna ska det vara en glidarbil, och det ska höras lite bastryck på håll när den kommer bakifrån. Då är jag nöjd!
Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
Ett ljudsystem som går och spela riktigt högt med tycker jag. Roligt när man kommer i en bil som inte ser så stylad ut på utsidan men spelar desto värre, men så är ju ljud min stora hobby med så.
Jag vill ha en ovanlig bil med fint utseende. Lätt och med vass motor. Helst en veteranbil. Utsidan ger insidan en chans. Enkelt och stilrent. Sen är en bra bilstereoanläggning ett måste, med betoning på finljud. Ljuddämpningen i bilen är också viktig. Säkerheten är en mindre prioriterad fråga.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
En bil som ser bra ut inne och ute, ja gillar när det känns som att man är hemma inne i bilen, stora sköna stolar, fin färg o fräscht... sen att de ser lika bra ute... hatar stylade bilar som är överstylade på insidan sen original inne me tygsäten och kassetradio..