2804
Sök

Vad är viktigast tycker ni?

35 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
Tänkte jag skulle lägga upp en tråd på forumet för att se vad ni här på garaget tycker är den viktigaste egenskapen på en bil, en bil som ser bra ut på utsidan eller en bil som låter bra på insidan.

Är det viktigare att bilen man färdas i ser bra ut utifrån eller är det en viktigare egenskap med en fantastisk bilstereo-anläggning som kan spela både högt och välljudande.

Känner man sig mer belåten av att veta att man har den snyggaste bilen i Sverige eller är det än större bedrift att t.ex. ha vunnit SM i dB-dragracing.

När det gäller min egna åsikt tycker jag definitivt det är bättre om en bil har ett bra ljudsystem än att den ser bra ut. Utsidan ser man inte när man sitter i bilen, men stereon kan man bäst uppleva genom att sitta i.

Vad är viktigast tycker ni?

terazzi
11 juni 2008
sjukt bra väghållning samt en fin utsida wink smile vet du inte sa väghållning,men det är en bra egenskap med smile
sen väger ljudet dessutom med,här ska det lättas för kung o fosterland big_smile haha
Senast redigerat av terazzi (11 juni 2008)

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
11 juni 2008
Hmm... den frågan kanske man kan svara lite olika på.
Har man en snygg/fräsch bil som utgångspunkt med stor/större motor, så känns det kanske som om man vill styla till den lite så att den ser lite sportigare ut.
Skiter man i utseendet så är det ju lätt att säga insidan eftersom man sitter där. wink
Sen är det ju en ekonomisk fråga också.. tongue

Personligen vill jag ha lite av allt, men inte överdrivet. wink

//Edge

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
11 juni 2008
Väghållning och prestanda, samt ett litet skönt stuk. Sen kan man bygga ett litet hyfsat ljudsystem, men inget stort.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

15 Inlägg
11 juni 2008
Utseende med stil:P gillar inte pokémonbilar   (gömmer sig bakom en buske) big_smile

Drifttekniker VA
580 Inlägg
11 juni 2008
Utsidan och insidans utseende helt klart. Ljudsystem har jag inget som helst intresse av. Men insidan får gärna vara snygg. Det enda jag vill höra ljudet av är motorns vackra sång. Finns inget finare ljud smile
Senast redigerat av Lalla78 (11 juni 2008)

Yellow bug!
1 640 Inlägg
11 juni 2008
Ser gärna en clean utsida, med välbyggt dunk-dunk invändigt. Gärna ska det vara en glidarbil, och det ska höras lite bastryck på håll när den kommer bakifrån. Då är jag nöjd! big_smile

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

23 Inlägg
11 juni 2008
Ett ljudsystem som går och spela riktigt högt med tycker jag. Roligt när man kommer i en bil som inte ser så stylad ut på utsidan men spelar desto värre, men så är ju ljud min stora hobby med så.

///Soundlover.

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
11 juni 2008
Mycket puts ska det vara! Alltid trevligt enligt mig smile

Allt för den där jävla hatten!

Med.lem
3 759 Inlägg
11 juni 2008
Siarnaq skrev:
Väghållning och prestanda, samt ett litet skönt stuk. Sen kan man bygga ett litet hyfsat ljudsystem, men inget stort.

Håller med!

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Forummoderator
9 299 Inlägg
11 juni 2008
Ovanlig?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

35 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
caromania skrev:
Ovanlig?

Vad menar du med ovanlig? Jag är inte riktigt med i ditt resonemang.

4 299 Inlägg
11 juni 2008
Allra helst har jag en kombination av båda tongue Men om jag måste välja så beror de lite på smile

Min 9000 bygger jag hellre bättre ljud i o fixar på insidan.

Men 9-5an fixar jag hellre utsidan då jag tycker den har ett sjysst ljudsystem redan, så då lägger jag hellre krut på utsidan på den wink

Beror som sagt på vilken bil de e smile

Forummoderator
9 299 Inlägg
11 juni 2008
WAGolfer skrev:
caromania skrev:
Ovanlig?

Man ska ha en bil som nästan ingen annan har. Udda kanske är ett bättre ord.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

35 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
caromania skrev:
WAGolfer skrev:
caromania skrev:
Ovanlig?

Man ska ha en bil som nästan ingen annan har. Udda kanske är ett bättre ord.

OK , nu är jag med!

Avstängd
1 266 Inlägg
11 juni 2008
Pojkar och flickor, vi vet alla att det är utsidan som räknas. wink

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Masterworks
11 juni 2008
Jag satsar på både och! cool

Chaufför
418 Inlägg
11 juni 2008
Bilen ska vara snygg o se på o ren enligt mig. Den ska vara hyffsat pigg o ha bra stereo. I den ordingen tycker jag!

Kör Scania!!

8 156 Inlägg
11 juni 2008
Jag vill ha en ovanlig bil med fint utseende. Lätt och med vass motor. Helst en veteranbil.
Utsidan ger insidan en chans. Enkelt och stilrent.
Sen är en bra bilstereoanläggning ett måste, med betoning på finljud. Ljuddämpningen i bilen är också viktig.
Säkerheten är en mindre prioriterad fråga.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 juni 2008
En bil som ser bra ut inne och ute, ja gillar när det känns som att man är hemma inne i bilen, stora sköna stolar, fin färg o fräscht... sen att de ser lika bra ute... hatar stylade bilar som är överstylade på insidan sen original inne me tygsäten och kassetradio..

Inspiration comes standard

Sök