3416
Sök

Vad kostar det att få sitt avgassystem monterat?

129 Inlägg
22 januari 2006
Trådstartare
Hej! Tänkte se om det är någon som har köpt sitt avgassystem på BSR eller liknande och sedan bett dom att montera det, vad kostade det?

P.S det behöver inte vara BSR!

B | B E | C | C E

129 Inlägg
22 januari 2006
Trådstartare
Är det ingen på hela garaget som har 2,5" system, och har fått det monterat hos någon verkstad eller liknande??? Vad kostar det???

B | B E | C | C E

Old School Ford
600 Inlägg
22 januari 2006
varför inte montera själv?!

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

Wankel
1 080 Inlägg
22 januari 2006
bara monteringen vet jag inte, om det är det du vill veta...köpte nytt 2.5" från katten och bak och betalade 2500 för avgassystem, montering och nya fästpunkter

MDS Västerås

129 Inlägg
22 januari 2006
Trådstartare
Catling skrev:
varför inte montera själv?!

Har inget eget garage precis.

B | B E | C | C E

129 Inlägg
22 januari 2006
Trådstartare
StiFf skrev:
bara monteringen vet jag inte, om det är det du vill veta...köpte nytt 2.5" från katten och bak och betalade 2500 för avgassystem, montering och nya fästpunkter

Var köpte du det?

B | B E | C | C E

21 Inlägg
22 januari 2006
gör det själv!!!!! inte direkt det svåraste man kan klura med på egen hand.. lite det som gör bilarna speciella!

21 Inlägg
22 januari 2006
kanske ska förklara mig lite mer med vad jag mena om att det är det som gör bilarna speciella. det man håller på med och gör om på sin bil ska man göra själv.. det är ju ingen konst att lägga upp en summa pengar och få något gjort..

vad anser ni?

129 Inlägg
22 januari 2006
Trådstartare
CRX skrev:
gör det själv!!!!! inte direkt det svåraste man kan klura med på egen hand.. lite det som gör bilarna speciella!

Det går ju inte om jag inte kan lyfta upp bilen!

B | B E | C | C E

21 Inlägg
22 januari 2006
okej! det är där problemet sitter...

du känner ingen med en smörjbrygga då?

12 086 Inlägg
22 januari 2006
en verkstad tar ca 4-5 hundra kronor i timmen.. vad kan det ta? Är de bara o skruva loss de gamla skulle jag tippa på någon timma.. sitter skiten fast med rost tar det kanske 2.

21 761 Inlägg
22 januari 2006
Har inte verkstäder ett standardpris vid bla byte av avgassystem och även om det sitter fast extra mycket så ska det vara samma pris ändå?

12 086 Inlägg
22 januari 2006
Drönirettab skrev:
Har inte verkstäder ett standardpris vid bla byte av avgassystem och även om det sitter fast extra mycket så ska det vara samma pris ändå?

Känns som en verkstad aldrig skulle jobba gratis bara för att de sitter fast..?

129 Inlägg
22 januari 2006
Trådstartare
Okej, så jag får nog räkna med en 1000 spänn då eller?

B | B E | C | C E

129 Inlägg
22 januari 2006
Trådstartare
Jag kollade upp på BSR där stog det att det att installations kostnaden var 850 kr, jag tycker inte att det var så farligt...

B | B E | C | C E

10 287 Inlägg
22 januari 2006
Fast bensinen tur-retur Estland gör att det inte lönar sig.

/Göran

claw skrev:
ett par 100 kanske en verkstad tar 200 kanske mycket mer bör dom ej ta...

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Billackerare
737 Inlägg
22 januari 2006
CRX skrev:
kanske ska förklara mig lite mer med vad jag mena om att det är det som gör bilarna speciella. det man håller på med och gör om på sin bil ska man göra själv.. det är ju ingen konst att lägga upp en summa pengar och få något gjort..

vad anser ni?

Håller verkligen inte med dig där. Vissa saker behärskar man bara inte. Det finns ju hur många exempel som helst på bilträffar o.dyl. där ägaren har gjort både det ena och det andra. Allt från trimmning till ljudbyggen. En del saker är så skrämmande dåligt gjort att man vet varken ut eller in. Det blir och se "tattigt" ut.. oseriöst. Då är det bättre att ta hjälp av någon som kan. Men det beror ju på hur man ser på bilhobbyn. Bryr man sig inte så är det väl så.

Jag gör det jag själv klarar av och tar det sedan stopp så tar jag hjälp. Det är väl inget fel med det. Om man sedan betalar för hjälpen eller, som jag, byter jobb mot jobb är väl upp till vad man själv är duktig på. Jag är billackerare. En kompis till mig är bilstereo/larm installatör, en annan är duktig på att svetsa och att fixa plåtjobb, ett par styckna är duktiga på att skruva med motorer och med bilar i allmänhet och ytterligare en annan är bilrekondare. Vi byter jobb kompisar emellan. Jag lackar något åt dem.. och dem hjälper mig med det som dem är duktiga på. Inga pengar emellan oss endast material kostnader. Precis som det ska vara.

"det är ju ingen konst att lägga upp en summa pengar och få något gjort.."

Jasså.. inte. Kanske inte för dig men de flesta har det inte så bra ställt att dem kan bränna en hel förmögenhet på bilen. Jag har varken rika föräldrar/släktingar, massor av pengar på kontot el dyl. Visst.. jag har skaffat mig ett "bil konto" och har en del slantar där (som jag lägger undan varje månad) men dem andra pengarna som jag har plöjt ner i bilen kommer ifrån hårt arbete, lån och mycket övertid. Sedan skadar det inte att ha en del kontakter.. kontakter som man skaffar sig genom att lämna iväg jobben och inte göra allt själv.

Det beror ju på hur man vill att bilen ska se ut också... man får ju det man betalar för. (dvs. det syns ganska tydligt när någon har gjort något på bilen som denna någon kanske inte skulle ha försökt att göra själv) 
Fast det är ju en penga fråga också. Har man inte råd så har man inte. Då har man kanske heller inget annat val än att göra det själv om man nu vill modifiera bilen.

Men men... man gör väl som man vill med sin egen bil. wink

Corrado VR6R 3.0 Turbo

12 086 Inlägg
22 januari 2006
Tillåt mig le smile
Sharky skrev:
Fast bensinen tur-retur Estland gör att det inte lönar sig.

/Göran

claw skrev:
ett par 100 kanske en verkstad tar 200 kanske mycket mer bör dom ej ta...

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
22 januari 2006
Själv hade jag hjälp av en polare, svängde in på en GDS hall. Tog en "stor timme"...
150 - 200 spänn blev det har jag för mig...

129 Inlägg
22 januari 2006
Trådstartare
GT90 skrev:
Själv hade jag hjälp av en polare, svängde in på en GDS hall. Tog en "stor timme"...
150 - 200 spänn blev det har jag för mig...

Det var ju inte så dyrt, kostade det verkligen bara 150-200 kr???

B | B E | C | C E

Sök