Jo, jag har en Volvo 940 GL som jag hade tänkt börja lite smått med ljudsystemet. MEN! Jag kan noll och ingenting om elektronik och ljudsystem! Är en riktig newbie på det här och har märkt att det finns mycket duktigt folk här som verkligen kan bygga!
Men nu lite frågor... Jag har bytt ut orginal stereon mot en Scania stereo för jag ville i alla fall kunna lira lite CD-skivor men kruxet är att det bara kommer ut ljud från främre dörrarna.
Jag trodde att det skulle funka klockrent efter ha köpt en adapter på Mekonomen men nej nej.
Vad kan felet vara?
Men det kanske är strunt samma för jag vill ha ny högtalare och en baslåda. Då får jag väll dra om var enda kabeljäkel...
Jag hade tänkt såhär:
Framrutan: Infinity REF1021t diskanter på varsin sida
Dörrar: Rockford Fosgate T152C Power (5.25)
Hatthylla: Rockford Fosgate P1694C (6.9)
Baslåda: Rockford Fosgate 2x12 tum (om den får plats
)
Vilken huvudenhet rekommenderas? Slutsteg, vilket? Hur många? Vad mer kan jag tänkas behöva? Duger dessa grejer till ett hyffsat system?
Sen har jag en fråga som inte rör ljudsystem. Hur färgar man enklast glödlampor? Finns det någon speciell färg eller finns det att köpa färdig färgade?
Glödlampor inte lyktor.
Alla hjälpsamma svar uppskattas verkligen! Behöver så mycket info som möjligt att banka in i skallen!
MVH Newbie!