det där med miltalen är presis som du säger =P
grejjen är ju att dom här bilarna har ett par år på nacken.. och oftast har dom ju gått ganska hårt då dom inte direkt lanserats som någon familjebil =P
min har gått 14 000 och det känns som man kan vara glad för det.. dessutom är där bara 2 ägare varav första var dottern till en som ägde en bilfirma.. hon hade den i 7 år.. :-) sånt spelar ju in ganska väl =P
så mitt tipps (som altid med lite äldre turbo bilar) Läs på dig om just den typens vanliga brister och fel..
så vet du vad du ska kolla på och slipper stå där som ett fån i en pöl med olja på trottoaren hemma (egen erfarenhet =P)
hehe nä, men seriöst, som jag sa, kylröret till servo oljan brukar rosta bort fort, det sitter inne i högra skärmen och går inte att se utan att lossa lite saker..
att byta det va och är inget roligt jobb men behövs göra på nästan alla sånna vad jag hört..
ögonlocken har en tendens att kärva.. och vad många gör då är att koppla bort dom.. smidigt.. om det inte vore så att dreneringshålet brevid, som då blottas, leder vattnet rakt över motorn till locken...
räkna med att få ut den i 13 delar efter den rostat upp..
dom delarna som rör chassit är inte det roligaste att få tag på.. det är ont av dom på skroten osv.. iallafall första generationens probe..
sen som jag sa tidigare.. balkarna.. speciellt dom bakre..
tänk på att det är svårt att komma under bilen och se dom ordentligt.. då den är ganska låg..
jaja...
det här är en grymmt bra sida
http://www.performanceprobe.com/mvh/ Mulle