Stoppa Fra-lagen!

Mackanol
20 juni 2008 · 2 079 Inlägg

Phaetoon skrev:
Man kanske skulle ta och arrangera en stor demonstration utanför FRA?

varför inte

Senast redigerat av Mackanol (20 juni 2008)

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Beermann Drive It Like You Hate It
20 juni 2008 · 93 Inlägg

detta är totalt värdelöst.. som topic. Stoppa FRA-lagen!

Audi RS4 B7 (2008)
Volvo 740 GL "2.8L WEBER 55" (1988)
Hmm.
20 juni 2008 ·

..Vi är med i Big Brother nu....

Sushikocken Sleeper
23 juni 2008 · 3 084 Inlägg

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2744982.ab En politiker med civilkurage det är då fan inte ofta man ser...

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Digital_Kicker
23 juni 2008 · 3 721 Inlägg

Äntligen börjar det hända grejer!

Brandis Diktator
23 juni 2008 · 968 Inlägg

nu är det så att kravaller är det enda som hjälper... folk stod ju utanför och protosterade undertiden som dom röstade i flera timmar... det påvärkade inget...

det är rätt att göra uppror!

Snelhest Hertig
3 juli 2008 · 182 Inlägg

Upp igen!

Märk era sedlar på liknande sätt, med "FRA ser dig" har börjat redan nu. Detta går snart ut i imlopp ordentligt..

Obs inte min photobucket! Jag står inte för övrigt innehåll.

http://i122.photobucket.com/albums/o248 … C07190.jpg

Team-Adolfsson Gödseldräng
3 juli 2008 · 4 529 Inlägg

uj uj uj vad jag ska spamma mail till folk som handlar om terror och usama bin laden ^^


edit
vad är pirat partiet ? :S

niklazz
3 juli 2008 · 55 Inlägg

säger bara en sak!
denna regering! suck

niklazz
3 juli 2008 · 55 Inlägg

Ramrod skrev:

vw___tompa skrev:

precision skrev:
ingen av oss kan stoppa den lagen - dom gör som dom vill .

Det verkar inte bättre. Det vi kan göra är att inte rösta blått i nästa val!

Kom ihåg att inte heller rösta soce partiet.   Det ver DE jävlarna som kom upp med FRA lagen.

Sossarna ska riva upp lagen när dom kommer till makten vid nästa val! vilket dom kommer göra!
Folk e nog inte så dumma o röstar blått engång till!

Bobo
3 juli 2008 ·

vad är alla så rädda för? att ni inte kan ragga minderåriga ostört längre, hålla på med olagliga saker, fiffla osv. Vad tror ni ska hända? att någon läser erat mail som ni skickar till mormor, detta känns bara som att man skulle ha något enot denna lag om man har något att dölja, förklara gärna vad som är så hemskt.

Bobo
3 juli 2008 ·

niklazz skrev:

Ramrod skrev:

vw___tompa skrev:

Det verkar inte bättre. Det vi kan göra är att inte rösta blått i nästa val!

Kom ihåg att inte heller rösta soce partiet.   Det ver DE jävlarna som kom upp med FRA lagen.

Sossarna ska riva upp lagen när dom kommer till makten vid nästa val! vilket dom kommer göra!
Folk e nog inte så dumma o röstar blått engång till!

Hoppas verkligen ingen är så dum så man röstar rött igen, fast de flesta i sverige gillar ju bidrag så jag förstår att sossarna går bra i sverige

Marcus_Carlsson
3 juli 2008 · 27 Inlägg

Rösta på pirat partiet nästa val.. så ska ni se att världen blir bättre, avskaffning av FRA, CD skatten, laglig nedladdning osv..

Senast redigerat av Carlsson_200sx (3 juli 2008)

"If it ain't a rotor it ain't a motor"
Team-Adolfsson Gödseldräng
3 juli 2008 · 4 529 Inlägg

Carlsson_200sx skrev:
Rösta på pirat partiet nästa val.. så ska ni se att världen blir bättre, avskaffning av FRA, CD skatten, laglig nedladdning osv..

du får gärna förklara vad det är för typer smile
annars blir det sve partiet

Team-Adolfsson Gödseldräng
3 juli 2008 · 4 529 Inlägg

Bobo skrev:
vad är alla så rädda för? att ni inte kan ragga minderåriga ostört längre, hålla på med olagliga saker, fiffla osv. Vad tror ni ska hända? att någon läser erat mail som ni skickar till mormor, detta känns bara som att man skulle ha något enot denna lag om man har något att dölja, förklara gärna vad som är så hemskt.

man ska kunna ha ett privatliv dom ska inte behöva lägga sig i allting
Sverige ska vara ett frittland
men det är det fan inte längre

snart kommer la politikerna kunna se när man sätter på tanten sin me mad

Brandis Diktator
3 juli 2008 · 968 Inlägg

Bobo skrev:
vad är alla så rädda för? att ni inte kan ragga minderåriga ostört längre, hålla på med olagliga saker, fiffla osv. Vad tror ni ska hända? att någon läser erat mail som ni skickar till mormor, detta känns bara som att man skulle ha något enot denna lag om man har något att dölja, förklara gärna vad som är så hemskt.

om fra egnar sig åt jaga pedofiler, jaga små kriminella och sånt, då har dom redan försummat sina egna regler... det dom ska göra är att spionera på på spioner som finns i sverige genom att avlyssna all trafik, i praktiken får vem som helst göra det, eftersom FRA förut körde med den mycket debaterade orden "etern är fri" altså, vem som helst får lyssna på den, så länge du har laglig utrustning:D

niklazz
3 juli 2008 · 55 Inlägg

Bobo skrev:

niklazz skrev:

Ramrod skrev:

Kom ihåg att inte heller rösta soce partiet.   Det ver DE jävlarna som kom upp med FRA lagen.

Sossarna ska riva upp lagen när dom kommer till makten vid nästa val! vilket dom kommer göra!
Folk e nog inte så dumma o röstar blått engång till!

Hoppas verkligen ingen är så dum så man röstar rött igen, fast de flesta i sverige gillar ju bidrag så jag förstår att sossarna går bra i sverige

Finns ju en anledning till att sossarna e största partiet!
Och klart folk gillar bidrag det gör jag! Även om jag har jobb nu så vet man aldrig vad som kan hända!
Och det tror jag du med gör om du skulle råka ut för en olycka o inte kan arbeta elelr att en mamma ska ha någonstans att bo med sitt barn vilket inte skulle funka utan bostadsbidrag!
Eller att det ska vara billigare att försäkra bilar!
Och fuskar gör dom också med tv-avgifter o skit!

Men gillar man att betala mycket eller är miljonär så förstår jag att man röstar blått!

O hota folk för att dom ska rösta igenom FRA lagen kan dom göra!
Tur att folk ändrat uppfattning om nu oponionsmätningarna stämmer!

bazooka_
3 juli 2008 · 406 Inlägg

Haha det går inte att stoppa. Regeringen gör som dom vill dom kör över vanligt folk, det är ingen demokrati i det här landet heller. Det enda vi kan göra är att bestämma vilket parti vi vill bli överkörda av. Har inte mycket gott att säga om dagens politik. tycker det liknar fan alltihop. Det skulle vara som det var för 20 år sen istället. mycket bättre. Föresten vilket drygt jobb den som sitter och lyssnar av och övervakar allt måste ha.

:DPlattan i mattan:D
Fetazde Kombi-Nation
3 juli 2008 · 289 Inlägg

Folk hotar med att rösta rött vid nästa val....
JAG hotar med o lämna landet om regeringen ska fotsätta med sånt här trams !!

Phaetoon
4 juli 2008 · 8 156 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:

Carlsson_200sx skrev:
Rösta på pirat partiet nästa val.. så ska ni se att världen blir bättre, avskaffning av FRA, CD skatten, laglig nedladdning osv..

du får gärna förklara vad det är för typer smile
annars blir det sve partiet

Dom är ganska så schyssta. Dom är för en ändring av patenlagstiftningen och upphovsrättslagstiftningen. Sen är dom måna om yttrandefriheten och den personliga integriteten. Dvs ganska så liberala åsikter.
Jag har diskuterat en hel del med Tor Skude (andra namn på deras riksdagslista och han som fick flest röster bland piratpartisterna i valet) och några bitar av deras partiprogram är nog lite influerade av mina åsikter.

Frågan är om man ska rösta på ett parti, eller på individer? För enligt vad man sett ute i landet av politiker från oetablerade partier (lokalpartier) så har individerna en förmåga att driva en helt annan politik än den man röstade in dom för. Dom större etablerade partierna har oftast ett program, manifest eller liknande att utgå ifrån, vilket gör att man kan veta vad dom tycker i olika frågor.
Många partier, t.ex miljöpartiet, sjukhuspartiet osv har en ganska så tydlig profil. Men hur röstar dom i andra frågor än deras egna?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang