Någon här på forumet som har personlig erfarenhet av att köra en supra utan turbo med automat eller man? Känns den på nåt sätt sportig utan turbo? Är det nåt drag i dom? Går den att jämföra med nån mer vanlig bil i prestanda? Hur står den sig tex mot en 9-5 aero eller volvo T5? Låter dom gött med lite grövre avgassytem? Tacksam för seriösa svar, alltså inte : köp en med turbo eller liknande.
snygga att titta på men inte snabba, en kompis körde ifrån en med en audi 100 turbo bara chippad på ett street race
Ja det lät ju bra
En fyrhjulsdriven audi 100 turbo väger lite mer än NA Supra, och en framhjulsdriven väger mindre...
En NA Supra har ca 230 sughästar? Man kan med rätt så enkla bonnaknep få ut det ur en 100 turbo
Så om du är ute efter något sportigt så har du kollat helt fel
Mena 1500kg+ med 230hk är ju rätt standard i dagens bilar...
edit: Om du steg1 trimmar saaben så borde du få en bil som är minst lika kvick/sportig som en NA supra...
(märks det att jag inte tycker om supror? )
Senast redigerat av klinder (16 juni 2008)
Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
jag har hört att dom bara väger en massor och det krävs 500 hk för att få dom att gå någorlunda bra. och av egen erfarenhet så körde jag jämnt(201 meter) mot en 400hk supra, när min bil hade 280 hk....
men bakhjulsdrift är ju alltid skojj ifall man vågar bränna lite däck:)
Sen kan man ju undra varför du funderar på just en utan turbo? är det prisskillnaden?
Isf tycker jag du ska importera en själv då du får en med turbo från england för ungefär samma pris som du får en utan i sverige...
Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
jag har hört att dom bara väger en massor och det krävs 500 hk för att få dom att gå någorlunda bra. och av egen erfarenhet så körde jag jämnt(201 meter) mot en 400hk supra, när min bil hade 280 hk....
men bakhjulsdrift är ju alltid skojj ifall man vågar bränna lite däck:)
En MKIV Supra från 1998, enligt fabrik ligger på 1490 kilo tjänstevikt, alltså runt 1570 något kilo fulltankad med förare.
Sen så är dom så förbannat lätt-trimmade att det är nog inget problem. Se bara på JTCC, SARD Suprorna äger ju skiten ur allt.
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
jag har hört att dom bara väger en massor och det krävs 500 hk för att få dom att gå någorlunda bra. och av egen erfarenhet så körde jag jämnt(201 meter) mot en 400hk supra, när min bil hade 280 hk....
men bakhjulsdrift är ju alltid skojj ifall man vågar bränna lite däck:)
En MKIV Supra från 1998, enligt fabrik ligger på 1490 kilo tjänstevikt, alltså runt 1570 något kilo fulltankad med förare.
Sen så är dom så förbannat lätt-trimmade att det är nog inget problem. Se bara på JTCC, SARD Suprorna äger ju skiten ur allt.
N/A:an är väl inte direkt förbannat lätt-trimmad?
If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious