Att köra en supra?

ManDinga
16 juni 2008 · 50 Inlägg

Någon här på forumet som har personlig erfarenhet av att köra en supra utan turbo med automat eller man? Känns den på nåt sätt sportig utan turbo? Är det nåt drag i dom? Går den att jämföra med nån mer vanlig bil i prestanda? Hur står den sig tex mot en 9-5 aero eller volvo T5? Låter dom gött med lite grövre avgassytem? Tacksam för seriösa svar, alltså inte : köp en med turbo eller liknande.

Senast redigerat av ManDinga (16 juni 2008)

Turbofrälst!
Volvo 142 (1972)
M@sken
16 juni 2008 · 461 Inlägg

snygga att titta på men inte snabba, en kompis körde ifrån en med en audi 100 turbo bara chippad på ett street race smile

ManDinga
16 juni 2008 · 50 Inlägg

M@sken skrev:
snygga att titta på men inte snabba, en kompis körde ifrån en med en audi 100 turbo bara chippad på ett street race smile

Ja det lät ju bra mad

Turbofrälst!
Volvo 142 (1972)
roxe Jesus didn´† Tap
16 juni 2008 · 1 146 Inlägg

Går väll att ha kul med om du väljer den manuella. Ljudet blir fint med nytt system.

Provkör en så får du se. Är väll bäst att skaffa sig en egen uppfattning.

Senast redigerat av roxe (16 juni 2008)

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
Aerodynamik ...
16 juni 2008 · 7 120 Inlägg

N/A Supra är glidar-bil och inger racer direkt. Effekt/vikt förhållandena är inte dem bästa.

M@sken
16 juni 2008 · 461 Inlägg

roxe skrev:
Provkör en så får du se. Är väll bäst att skaffa sig en egen uppfattning.

ja det är det bästa smile

klinder ...
16 juni 2008 · 227 Inlägg

ManDinga skrev:

M@sken skrev:
snygga att titta på men inte snabba, en kompis körde ifrån en med en audi 100 turbo bara chippad på ett street race smile

Ja det lät ju bra mad

En fyrhjulsdriven audi 100 turbo väger lite mer än NA Supra, och en framhjulsdriven väger mindre...

En NA Supra har ca 230 sughästar?
Man kan med rätt så enkla bonnaknep få ut det ur en 100 turbo big_smile

Så om du är ute efter något sportigt så har du kollat helt fel tongue

Mena 1500kg+ med 230hk är ju rätt standard i dagens bilar...

edit: Om du steg1 trimmar saaben så borde du få en bil som är minst lika kvick/sportig som en NA supra...

(märks det att jag inte tycker om supror? roll )

Senast redigerat av klinder (16 juni 2008)

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
ManDinga
16 juni 2008 · 50 Inlägg

Vill ju till att få provköra en, får väl spela intresserad köpare o se vart det bär.

Turbofrälst!
Volvo 142 (1972)
roxe Jesus didn´† Tap
16 juni 2008 · 1 146 Inlägg

ManDinga skrev:
Vill ju till att få provköra en, får väl spela intresserad köpare o se vart det bär.

Låter som en mycket bra ide.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
FLindgren
16 juni 2008 · 5 089 Inlägg

jag har hört att dom bara väger en massor och det krävs 500 hk för att få dom att gå någorlunda bra. och av egen erfarenhet så körde jag jämnt(201 meter) mot en 400hk supra, när min bil hade 280 hk....

men bakhjulsdrift är ju alltid skojj ifall man vågar bränna lite däck:)

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
klinder ...
16 juni 2008 · 227 Inlägg

Sen kan man ju undra varför du funderar på just en utan turbo? är det prisskillnaden?

Isf tycker jag du ska importera en själv då du får en med turbo från england för ungefär samma pris som du får en utan i sverige...

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
Waho Allmänt Jobbig
16 juni 2008 · 1 200 Inlägg

Dom låter väl inte direkt sportigt och verkar inte gå så heller.
Måste fråga ändå, varför ska du ha en utan turbo? :S

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Rinnegan Malleus Malificarum
16 juni 2008 · 2 401 Inlägg

FLindgren skrev:
jag har hört att dom bara väger en massor och det krävs 500 hk för att få dom att gå någorlunda bra. och av egen erfarenhet så körde jag jämnt(201 meter) mot en 400hk supra, när min bil hade 280 hk....

men bakhjulsdrift är ju alltid skojj ifall man vågar bränna lite däck:)

En MKIV Supra från 1998, enligt fabrik ligger på 1490 kilo tjänstevikt, alltså runt 1570 något kilo fulltankad med förare.

Sen så är dom så förbannat lätt-trimmade att det är nog inget problem. Se bara på JTCC, SARD Suprorna äger ju skiten ur allt.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Waho Allmänt Jobbig
16 juni 2008 · 1 200 Inlägg

Siarnaq skrev:

FLindgren skrev:
jag har hört att dom bara väger en massor och det krävs 500 hk för att få dom att gå någorlunda bra. och av egen erfarenhet så körde jag jämnt(201 meter) mot en 400hk supra, när min bil hade 280 hk....

men bakhjulsdrift är ju alltid skojj ifall man vågar bränna lite däck:)

En MKIV Supra från 1998, enligt fabrik ligger på 1490 kilo tjänstevikt, alltså runt 1570 något kilo fulltankad med förare.

Sen så är dom så förbannat lätt-trimmade att det är nog inget problem. Se bara på JTCC, SARD Suprorna äger ju skiten ur allt.

N/A:an är väl inte direkt förbannat lätt-trimmad?

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Rinnegan Malleus Malificarum
16 juni 2008 · 2 401 Inlägg

Waho skrev:
N/A:an är väl inte direkt förbannat lätt-trimmad?

2JZ motorer är förbannat lätt-trimmade. smile Det finns killar i USA som har fått upp dom till närmare 900 hästar utan överladdning.

Det är lätt att komma upp i över 600 hästar med dom, sen blir det dyrt. :p

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Waho Allmänt Jobbig
16 juni 2008 · 1 200 Inlägg

Siarnaq skrev:

Waho skrev:
N/A:an är väl inte direkt förbannat lätt-trimmad?

2JZ motorer är förbannat lätt-trimmade. smile Det finns killar i USA som har fått upp dom till närmare 900 hästar utan överladdning.

Det är lätt att komma upp i över 600 hästar med dom, sen blir det dyrt. :p

Jo jag vet att 2JZ är helgrym, men visste inte att den fanns utan turbo. tongue

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Rinnegan Malleus Malificarum
16 juni 2008 · 2 401 Inlägg

Waho skrev:
Jo jag vet att 2JZ är helgrym, men visste inte att den fanns utan turbo. tongue

Nästan alla motorer har en N/A version. smile

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Waho Allmänt Jobbig
16 juni 2008 · 1 200 Inlägg

Siarnaq skrev:

Waho skrev:
Jo jag vet att 2JZ är helgrym, men visste inte att den fanns utan turbo. tongue

Nästan alla motorer har en N/A version. smile

Okej, då vet ja det big_smile

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
T200
17 juni 2008 · 83 Inlägg

Köp ingen sugis......
Lägg på några tusingar o köp en riktigt.

Turbo X
Pikey
17 juni 2008 · 2 283 Inlägg

En Supra utan turbo är ingen supra faktiskt...

R.I.P. Michael Jackson!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang