3811
Sök

Att köra en supra?

202 Inlägg
17 juni 2008
#21
Siarnaq skrev:
Waho skrev:
N/A:an är väl inte direkt förbannat lätt-trimmad?

2JZ motorer är förbannat lätt-trimmade. smile Det finns killar i USA som har fått upp dom till närmare 900 hästar utan överladdning.

Det är lätt att komma upp i över 600 hästar med dom, sen blir det dyrt. :p

Har ALDRIG hört talas om nån som trimmat upp en 2JZ-GTE till 900hk utan överladdning.
Låter som rent jävla skitsnack om du frågar mig.

793 Inlägg
17 juni 2008
#22
merl skrev:
Siarnaq skrev:
Waho skrev:
N/A:an är väl inte direkt förbannat lätt-trimmad?

2JZ motorer är förbannat lätt-trimmade. smile Det finns killar i USA som har fått upp dom till närmare 900 hästar utan överladdning.

Det är lätt att komma upp i över 600 hästar med dom, sen blir det dyrt. :p

Har ALDRIG hört talas om nån som trimmat upp en 2JZ-GTE till 900hk utan överladdning.
Låter som rent jävla skitsnack om du frågar mig.

Går inte. Den som har mest hk enl. supraforums.com ligger på 545hk. Kan finnas någon med mer men ingen jag har hört talas om.

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

1 703 Inlägg
17 juni 2008
#23
merl skrev:
Siarnaq skrev:
Waho skrev:
N/A:an är väl inte direkt förbannat lätt-trimmad?

2JZ motorer är förbannat lätt-trimmade. smile Det finns killar i USA som har fått upp dom till närmare 900 hästar utan överladdning.

Det är lätt att komma upp i över 600 hästar med dom, sen blir det dyrt. :p

Har ALDRIG hört talas om nån som trimmat upp en 2JZ-GTE till 900hk utan överladdning.
Låter som rent jävla skitsnack om du frågar mig.

*host*host* du menar 2JZ-GE wink


1 661 Inlägg
17 juni 2008
#24
FLindgren skrev:
jag har hört att dom bara väger en massor och det krävs 500 hk för att få dom att gå någorlunda bra. och av egen erfarenhet så körde jag jämnt(201 meter) mot en 400hk supra, när min bil hade 280 hk....

men bakhjulsdrift är ju alltid skojj ifall man vågar bränna lite däck:)

Haha, stor chans. En 400hk supra gör 0-100km/h under 5 sek, en 280hk FWD Volvo... hmm 6.7sek?
Hade han kunnat köra så hade du vatt ca 50m efter honom i mål.

RE-雨宮
481 Inlägg
17 juni 2008
#25
Siarnaq skrev:
Sen så är dom så förbannat lätt-trimmade att det är nog inget problem. Se bara på JTCC, SARD Suprorna äger ju skiten ur allt.

Vad är JTCC, är inte de med småbilar.. Och SARD supror äger inte skiten ur något för tillfället så vitt jag vet. Pratar du om SuperGT så är det Nissan som äger för tillfället, bokstavligt talat med en av sina nya GTR maskiner. Dom Toyota bilar som ligger i täten (2a 3a å 4a) är SC430's
Toyota Team SARD ligger sist, 43 poäng efter ledaren (också i en SC430)
2007 kom Toyota team SARD näst sist totalt 71poäng efter..
2006 vann Toyota team TOM's (I en SC430)......
2005 kom Toyota team TOM's 3a..   
Förstår du var jag vill komma....

För 2 år sen kördes några Supror, Bla Eclipse ADVAN (Orido Manabu som förare), sanslöst ljud..  Va nästan olidligt utan hörselskydd, men den gick inte heller spec bra resultatmässigt (12e plats). Å absolut inte så den ägde något annat.

Med detta sagt så är inte en Supra från SuperGT något att jämföra med en Sugmotorsupra i orginalutförande, eller ens trimmad för dens skull. Löjlig jämförelse.

RE-Amemiya Kitted FD3S

Almännt tokig
481 Inlägg
17 juni 2008
#26
En n/a supra är ingen racer med lär väl gå som en bmw 535 ungefär så den går väl ok. finns färdiga eftermarknads turbo kitt i usa som man kan plocka ut 500+ hk med.
Men är du intresserad av att köra på bana eller liknande tycker jag du skall ha manuell låda.
Annars kolla på lancer evo eller skyline r32 gts-t som ligger i liknade pris klass men är mer potenta.

Inline sixes ist sie scheisse.......

Avstängd
962 Inlägg
17 juni 2008
#27
Siarnaq skrev:
En MKIV Supra från 1998, enligt fabrik ligger på 1490 kilo tjänstevikt, alltså runt 1570 något kilo fulltankad med förare.

Hur tänkte du nu? Tjänstevikten är en bil fulltankad, med alla nödvändiga vätskor, reservhjul verktyg med mera, plus en förare som beräknas väga 70kg. Så om bilen skulle väga 1570kg körklar betyder det att föraren skulle vara en överviktig 150kg mcdonalds pucko med alla onödiga skitgrejer kvar liggandes i bilen, vilket nog inte är så troligt va?

1 297 Inlägg
17 juni 2008
#28
Intressant.. Vad gör en NA supra 0-100km/h?


...
227 Inlägg
17 juni 2008
#29
VARFÖR ENS DISKUTERA TRIM OM HAN SKA KÖPA EN N/A?

Det blir ju sjukt mycket dyrare än om han skulle köpt turbo från början...
och dom pengarna som en trimmad N/A skulle kosta skulle ändå ge en snabbare turbo...

Samt att skaparen av tråden verkar bara vilja ha en lite snyggare bil som låter bra ...
Låter dom gött med lite grövre avgassytem?

Själv trodde jag dock man bytte avgassystem för att bilen skulle gå bättre hmm



Siarnaq skrev:
Waho skrev:
N/A:an är väl inte direkt förbannat lätt-trimmad?

2JZ motorer är förbannat lätt-trimmade. smile Det finns killar i USA som har fått upp dom till närmare 900 hästar utan överladdning.

Det är lätt att komma upp i över 600 hästar med dom, sen blir det dyrt. :p

Det finns killar i USA...

Räcker att sluta läsa där... lol

Hardjim skrev:
FLindgren skrev:
jag har hört att dom bara väger en massor och det krävs 500 hk för att få dom att gå någorlunda bra. och av egen erfarenhet så körde jag jämnt(201 meter) mot en 400hk supra, när min bil hade 280 hk....

men bakhjulsdrift är ju alltid skojj ifall man vågar bränna lite däck:)

Haha, stor chans. En 400hk supra gör 0-100km/h under 5 sek, en 280hk FWD Volvo... hmm 6.7sek?
Hade han kunnat köra så hade du vatt ca 50m efter honom i mål.

Men lol? Kollade du ens på hans S70?

"S60 T5 Motor
T19 turbo
Nira
Diff, hårdare koppling.
m.m"

"Tack Autotech" ...

Har han ett Nira sprut så är den nog knappast en 280hk orginalare ...



Nu blire premunera på denna tråden då den verkligen inte kommer få några seriösa svar...


// Kristoffer Linder
Senast redigerat av klinder (17 juni 2008)

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...

Bildrulle
499 Inlägg
17 juni 2008
#30
Ska du köra NA Supra kör på Mk2. Ovanlig, billig i inköp men dyr i drift och svårsåld, men snyggast av dem alla. Inte jättepigg, 0-100 på 9,5 ca, men rolig ABS-fri lekbil.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

1 703 Inlägg
17 juni 2008
#31
Supra_Micke skrev:
Ska du köra NA Supra kör på Mk2. Ovanlig, billig i inköp men dyr i drift och svårsåld, men snyggast av dem alla. Inte jättepigg, 0-100 på 9,5 ca, men rolig ABS-fri lekbil.

Kungligt ball både på utsidan och insidan!


RE-雨宮
481 Inlägg
17 juni 2008
#32
MrTobias skrev:
Intressant.. Vad gör en NA supra 0-100km/h?

Runt 8 har jag för mig, fast be mig inte skriva det i sten.

RE-Amemiya Kitted FD3S

7 120 Inlägg
17 juni 2008
#33
Supra_Micke skrev:
Ska du köra NA Supra kör på Mk2. Ovanlig, billig i inköp men dyr i drift och svårsåld, men snyggast av dem alla. Inte jättepigg, 0-100 på 9,5 ca, men rolig ABS-fri lekbil.

Smaken är ju som baken, men Supra MK2 är skitful och är den dessutom dyr i drift vet jag inte varför man skulle köpa en sån bil. neutral

...
227 Inlägg
17 juni 2008
#34
chrno skrev:
MrTobias skrev:
Intressant.. Vad gör en NA supra 0-100km/h?

Runt 8 har jag för mig, fast be mig inte skriva det i sten.

Toyota Supra SZR - 0-100km/h 6,59 sekunder - 1430kg - http://www.importdriver.com.au/Coupe_Targa.htm



Din saab borde iaf göra 0-100 på 8.5 sekunder...

Med steg 1 tippar jag att det går lika fort upp till 100...
Senast redigerat av klinder (17 juni 2008)

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...

5 089 Inlägg
17 juni 2008
#35
klinder skrev:
[b]Men lol? Kollade du ens på hans S70?

"S60 T5 Motor
T19 turbo
Nira
Diff, hårdare koppling.
m.m"

"Tack Autotech" ...

Har han ett Nira sprut så är den nog knappast en 280hk orginalare ...



Nu blire premunera på denna tråden då den verkligen inte kommer få några seriösa svar...


// Kristoffer Linder

DÅ var det 280 hk, utan diff. den var automat och han sa att han hade dom kusarna. sen om det stämmde eller inte vet jag icke.  men nu är det inte det vi pratar om.


För oss suprafantaster som aldrig kommer köpa en supra och orkar inte ta reda om fakta om dom heller, menas med NA supra?

\Lindgren

...
227 Inlägg
17 juni 2008
#36
FLindgren skrev:
klinder skrev:
[b]Men lol? Kollade du ens på hans S70?

"S60 T5 Motor
T19 turbo
Nira
Diff, hårdare koppling.
m.m"

"Tack Autotech" ...

Har han ett Nira sprut så är den nog knappast en 280hk orginalare ...



Nu blire premunera på denna tråden då den verkligen inte kommer få några seriösa svar...


// Kristoffer Linder

DÅ var det 280 hk, utan diff. den var automat och han sa att han hade dom kusarna. sen om det stämmde eller inte vet jag icke.  men nu är det inte det vi pratar om.


För oss suprafantaster som aldrig kommer köpa en supra och orkar inte ta reda om fakta om dom heller, menas med NA supra?

Du som suprafantast... NA = utan turbo
eller på supra språk SZ (SZ-R)
Senast redigerat av klinder (17 juni 2008)

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...

Smålänning
7 887 Inlägg
17 juni 2008
#37
klinder skrev:
För oss suprafantaster som aldrig kommer köpa en supra och orkar inte ta reda om fakta om dom heller, menas med NA supra?

Supra utan turbo...

Är snabb som en Skapligt seriöst sugtrimmad volvo 240 på ett ungefär tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 004 Inlägg
17 juni 2008
#38
mmmmmm.... 240:)

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

...
227 Inlägg
17 juni 2008
#39
twin_cam skrev:
klinder skrev:
För oss suprafantaster som aldrig kommer köpa en supra och orkar inte ta reda om fakta om dom heller, menas med NA supra?

Supra utan turbo...

Är snabb som en Skapligt seriöst sugtrimmad volvo 240 på ett ungefär tongue

Det va iofs "FLindgren" som skrev det där och inte jag...

För jag är då ingen supra fantast ... Visst finns det guldklimpar men det gör det ju inom alla modeller...

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...

Almännt tokig
481 Inlägg
17 juni 2008
#40
chrno skrev:
Siarnaq skrev:
Sen så är dom så förbannat lätt-trimmade att det är nog inget problem. Se bara på JTCC, SARD Suprorna äger ju skiten ur allt.

Vad är JTCC, är inte de med småbilar.. Och SARD supror äger inte skiten ur något för tillfället så vitt jag vet. Pratar du om SuperGT så är det Nissan som äger för tillfället, bokstavligt talat med en av sina nya GTR maskiner. Dom Toyota bilar som ligger i täten (2a 3a å 4a) är SC430's
Toyota Team SARD ligger sist, 43 poäng efter ledaren (också i en SC430)
2007 kom Toyota team SARD näst sist totalt 71poäng efter..
2006 vann Toyota team TOM's (I en SC430)......
2005 kom Toyota team TOM's 3a..   
Förstår du var jag vill komma....

För 2 år sen kördes några Supror, Bla Eclipse ADVAN (Orido Manabu som förare), sanslöst ljud..  Va nästan olidligt utan hörselskydd, men den gick inte heller spec bra resultatmässigt (12e plats). Å absolut inte så den ägde något annat.

Med detta sagt så är inte en Supra från SuperGT något att jämföra med en Sugmotorsupra i orginalutförande, eller ens trimmad för dens skull. Löjlig jämförelse.

kan tillägga att suprorna i JGTC serien inte äns hade 2-jz utan en 3S-GTE 4cyl från mr2 med turbo.

Inline sixes ist sie scheisse.......


Sök