3431
Sök

Biltema saker bra eller anus?

95 Inlägg
19 juni 2008
Trådstartare
ja menar hur har det blitt med biltemas "kvalite" saker som dom har börjat med som trim turbos o wg som pallar upp till 800hk..eller deras black panels mätare nån som har provat detta? Nog att man inte vill köpa mer än lampor och torkar blad till bilen där men nån borde ha gjort det tycker ja tongue

277 Inlägg
19 juni 2008
Jag har hört onda saker om deras bromsbelägg inget annat ont om de annars.

Why drive M-Power when you can drive Ecopower!

95 Inlägg
19 juni 2008
Trådstartare
´jo det vet ja oxå köpte nya bromsblägg till en 740 ja hade o det passa inte alls!!

396 Inlägg
19 juni 2008
Deras verktyg tycker jag håller rätt bra klass. Men det är 1 års garanti på allt, spara kvittot bara så får du ny.

58 Inlägg
19 juni 2008
Jag har varvräknare från biltema och det är inget att rekomendera, visar 1500 varv för mycket. Men som du säger så duger deras lampor och torkarblad till deras pris

Eken :lol:

3 650 Inlägg
19 juni 2008
Fortfarande så är det inge fel på deras grejjer!!

328 Inlägg
19 juni 2008
de ja har handlat där funkar då tongue

95 Inlägg
19 juni 2008
Trådstartare
jasså vad har du handlat då?

95 Inlägg
19 juni 2008
Trådstartare
jasså vad har du handlat då?

1 024 Inlägg
19 juni 2008
det som är viktigt är att deras packningar håller inte dom blir som papper när det blir varmt å så läcker det.. ett tips KÖP INTE DET DÄR OM DU HAR LÄST DETTA I SÅ FALL KOMMER DU FÅ PROBLEM..

110 Inlägg
19 juni 2008
hm vet inte men om man jämnför torxnycklana med julas så är dom väl lite bättre antar jag julas gick av vid
första bulten och det var ju ändå t45 så ingen liten medans biltemas bara vrider sig där uppe

135 Inlägg
19 juni 2008
köpte ett biltäcke där i sista sekund innan jag ställde iväg bilen över vintern.. funkar helt ok mot det mesta men damm och pollen går tyvärr igenom..

166 Inlägg
19 juni 2008
Ska man handla på biltema är det lite "trail and error" över det hela. En del grejor är grymt bra annat är ren skit, med allt  där i mellan. Bara att försöka sig fram.

95 Inlägg
19 juni 2008
Trådstartare
Aboslut synd att allt inte e kvalitet för priserna e rätt okej!! tongue

* Klåpare
1 718 Inlägg
20 juni 2008
Efterssom denna tråd med all säkerhet kommer att kallas för smutskastningstråd (som de första Biltema-trådarna) och låsas inom kort, så kan jag summera hur det brukar se ut efter 200 svar:

Biltemas grejer är skit. Har man aldrig haft problem med Biltemas grejer beror det på att hela bilen också är skit. En bil ska kosta så mycket som möjligt och ha mer hästkrafter än ett jaktplan. Så varje reservdel till bilen måste således kosta minst en årslön och inhandlas hos auktoriserad återförsäljare.

Kan tillägga att Biltema är butiken till skitbilen i mitt liv. smile
Senast redigerat av Gulmun (20 juni 2008)

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

7 100 Inlägg
20 juni 2008
allt som jag har handlat där har funkat prima smile
inge fel alls med biltema!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Fetast i stan !!
991 Inlägg
20 juni 2008
Ekeen skrev:
Jag har varvräknare från biltema och det är inget att rekomendera, visar 1500 varv för mycket. Men som du säger så duger deras lampor och torkarblad till deras pris

Kan tillägga att det inte bara är biltemas varvräknare som visar fel !  Jag köpte en stor varvräknare på Kl Racing  och den visade oxå typ 1500varv fel =/
Jag köper mycket på biltema och det ända jag kan klaga på är deras tändkablar och kolen till generatorer  !  Mvh Emil

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

56 Inlägg
20 juni 2008
Tändkablarna e totalt värdelöst... Andra saker jag har provat som Hjullager, bromsar, remmar, oljor, avgassystem har vart helt ok

Med lem
1 127 Inlägg
20 juni 2008
Lite lotteri med biltema, en del grejer är skitbra! Medans en del grejer kan man lika gärna använda som båtsänke.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
20 juni 2008
Klorin_Elvis skrev:
Ekeen skrev:

Kan tillägga att det inte bara är biltemas varvräknare som visar fel !  Jag köpte en stor varvräknare på Kl Racing  och den visade oxå typ 1500varv fel =/
Jag köper mycket på biltema och det ända jag kan klaga på är deras tändkablar och kolen till generatorer  !  Mvh Emil

Ni har inte tänkt på att ni kanske har köpt samma skit ??

Alla Feltemas mätare tillverkas av Auto Gauge, ett Taiwanesiskt plagiat på Auto Meter och kvaliteten är ju därefter.

Väldigt många "stylingaffärer" säljer just Auto Gauge's mätare och det kan ju helt enkelt vara så att ni köpt samma skit men på två olika ställen wink

EDIT: Har varit inne både på klracing.se och AG's hemsida och dom mätare KL Racing säljer under sitt eget namn *är* Auto Gauge-mätare med utbytt logga.

Jämför och döm själva:

http://klracing.se/?subpage=vara&vara=736

http://www.autogauge.com.tw/web/index.asp

Kolla dom "asgrymma flamesen!!" på båda mätarna wink

Även tex Realcars mätare är ifrån Auto Gauge, man kan tom se AG's logga på varvräknarna i Realcar's sortiment.

Realcars timex-serie tror jag däremot inte är från AG men alla dom andra är det.
Senast redigerat av TBOC_Razor (20 juni 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök