om du tar bort ditt luftfilter och kollar in i lmm'en har du en tun tråd, typ som i en glödlampa bara? eller ett mässingsfärgat spjäll?
Tunn tråd i mitten är luftmassemätare,
Mässingsfärgat spjäll är luftmängdmätare
Har du luftmassemätare kan du såga ut det fyrkantiga på den ifrån röret och sätta det i ett 3" rör som du sågar ett lika stort fyrkantigt hål på och silikonar fast. funkar bra på 940 turbos,
3" var bara ett exempel, man måste veta vad man har för cc på spridarna för att räkna ut hur stor lmm man ska ha.
Men du lär även ställa upp laddtrycket via tex en pysventil som kopplas mellan slangen från WG (mässingsfärgad klocka på undersidan av turbon med en slang anslutning och en stång i andra ändan) och antingen kompressorhuset på turbon eller insuget. kapa den slangen och sätt en pysventil på. ha även en laddtrycksmätare så du kan se hur mycket du laddar. men kräma inte på allt för mycket över 0.9bar.
Trevlig på håll men lågnt ifrån trevlig.