4207
Sök

Är det värt att renovera denna opel rekord 1969 sedanen?

2 021 Inlägg
27 juni 2008
mannen9 skrev:
Btw har itne hunnit te bilne än det blir troligen nu på söndag men fins det nån konsoll att stoppa in cdspelare i på en sådan gammal bil? Undrar om det är bälten med.

är det en 60 talare? isf är det troligtvis inga bälten, men det är olika

Styrande position i resebranchen
174 Inlägg
28 juni 2008
Huvva! Hur länge har den stått sådär? Tar väl ett tag för att bygga upp sådan mossa/lav.
Har du kollat mer ingående på den, inte bara utan på och inredning?
Den verkar ju tillomed sjunkit ner i jorden. Blir nog MYCKET rostlagning på den bilen.
Annars är det en snygg modell.

50 Inlägg
28 juni 2008
Trådstartare
Han jag skall få den av har kollat på den. Å det är inget rost under säten eller liknande. Det finns smårost på nårr ställen å största stället på hela bilen är det på huven. Den är mkt finare på andra sidan men har ingen bild där för mossan växer oftast på norra sidan av t.e.x en bilXD det finns inget rost i motorrummet heller.

50 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
Vilka storlekar sandpapper bör jag köpa? Å hur många av varje storlek?

50 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
Ingen som vet?

345 Inlägg
30 juni 2008
Ganska svårt o säga. Mycket. O grovheten beror ju på rosten, lite ytrost kräver bara fint papper, typ kring 600, medan ordenligt med rost kan man börja med typ 80 el nåt.
P.S. de e ett jävla jobb att slipa rost för hand, maskin el blästerspruta rekommenderas tongue

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
30 juni 2008
Phaetoon skrev:
Så här ser bilen ut för övrigt (för er som inte orkat kolla in galleriet)
http://www1.garaget.org/gallery/archive/92170/382008_fc0mdo.jpg

Haha!
Fysatansihelvetesjävlar vad cool bil!

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
30 juni 2008
Ta inte bort mossan yikes den e ju fn skithäftig me det, fatta vad folk kommer vända sig om och kolla även fast kanske inte alla kommer gilla mossa stilen, så kommer dom garanterat kolla big_smile

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "

50 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
många som verkar tycka att mossa är coolt:P! Men det kommer inte att vara kvar tror jag. Det är mest ytrost vet inte hur mkt det är på huven. Antingen kommer jag använda en slipmaskin eller en annan sorts slipmaskin som ser ut ungefär som ett strykjärn.

50 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
Går det att få till något tufft ljud med en såpass liten motor?

2 021 Inlägg
2 juli 2008
klart de går, finns väll mkt rallyknep till de där motorerna, trimförgasare o avgas mm

482 Inlägg
2 juli 2008
mannen9 skrev:
Går det att få till något tufft ljud med en såpass liten motor?

Jo det går. Som sagt trimförgasare och avgasrör borde göra susen, men gör inte som alla "volvo raggare" m.a.o. de tar bort sista dämparen och ersätter den med rakt 3-4" rör... Låter förjävligt! hmm

Jodå... Så är det serru!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
2 juli 2008
Låt oss säga ''Epa raggare'' inte ''volvo raggar'', epor är inte några riktiga volvo utan oftast men inte alltid rullande vrak.

Men som sakt tvätta inte, och om du måste rost laga kleta in stället med lera efter så det inte syns smile

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
2 juli 2008
Finns tyvärr ganska många Volvo här uppe som inte platsar som nåt annat än fyllehäckar. Faktiskt är den snyggaste 240'n här en A-traktor. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
2 juli 2008
Men jag skulle satsa pengar på att mer än 70% av alla volvo här på Gorg är varken traktorer eller fyllehäckar.
Senast redigerat av -Mackan- (2 juli 2008)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''

482 Inlägg
2 juli 2008
-Mackan- skrev:
Men jag skulle satsa pengar på att mer än 70% av alla volvo här på Gorg är varken traktorer eller fyllehäckar.

Det kan vara möjligt, men sådana "volvo raggare" som kör runt häromkring i Arvika kör oftast riktiga fyllehäckar med just borttagen ljuddämpare. roll

Jodå... Så är det serru!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
2 juli 2008
okey, no hard feelings, nu över till ämnet smile

150 Inlägg
2 juli 2008
ha kvar mossan  den va skitläcker big_smile frächa upp motor och drivlina och sätt på några stora alufälgar big_smile

Även den bästa kan göra fel, jag gjorde det en gång

50 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
jo jag ska ta bort mossan:@ tongue! Har nog kvar originalfälgarna som är på. Någon som vet det me slippapper?

50 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
Min pappa påstår att jag kommer få en väldigt hög bränsleförbrukning. Typ att motorn dricker mö eller nått sånt stämmer det? Går det få ner på nått sätt?

Sök