Jag kanske köper mig en 850 t5 i dagarna och enda grejen jag fortfarande är tveksam på är just bensinförbrukningen. Efter att ha hört om alla som säger att den dricker väldigt väldigt mycket (beroende på hur tung högerfot man har såklart), så gör de mig lite rädd för vad man själv kommer göra åt på bensinpengar. Har en 850 glt just nu som jag tycker drar väldigt mycket för den lilla effekt. Jag trycker ofta på ganska mycket och då drar de ju såklart mer. Ni som vet, hur mycket skiljer bensinförbrukningen på en glt och en t5 om man kör ganska hårt med båda? kommer de skilja väldigt mycket tro?
hoppas på bra svar nu hehe för är grymt sugen på en t5:a
t5 drar lite över liten har ja för mig (landsväg) har inga exakta siffror tyvärr
hehe jo de har ja också hört men tänkte mer på blandad hyfsat hård körning,, hu rmycket kommer förbrukningen skilja ungeför på en t5 och en glt(som enligt mig redan drar väldigt mycket)
beror ju på helt HUR tung högerfot om du kör som jag gör med BMWn så lär den ligga runt 3-4L BMWn ligger runt 4 men då varvas det upp till 7000 ofta
och en 850 drar mer än vad BMWn gör
hehe njaaa överdrivet mycke lär ja inte dra på iaf,, men man får ju sina ryck som ni vet haha:) vore skitbra om nån som kört båda o tryckt på lite iaf kunde säga va den vet;)
Drar lite mer men de är inget som kommer kännas nämnvärt i plånboken. Om gltn drar litern så drar t5 1,1. Men sen går de att få en t5a att dra mer men de beror ju på hur man kör
Drar lite mer men de är inget som kommer kännas nämnvärt i plånboken. Om gltn drar litern så drar t5 1,1. Men sen går de att få en t5a att dra mer men de beror ju på hur man kör
okej jo klart trycker man på som fan och jämt kommer ju kosntaderna skjuta i höjden... men ja tror nämligne inte att de skiljer så mycket annars fast de är ju bara ren chansning men av alla ja snackat med som har en 850 t5 tycker dom att de dricker otroligt mycke bensin:(
Detta blir ett dåligt inlägg eftersom det inte handlar om samma motor, men det kanske ger dig en liten uppfattning. Min saab med 240hk drar runt 1.4-2.5 l/milen vid aktiv "stadskörning" (mycket stopp och starter). Om du pressar den på motorvägen drar den kanske 0.9-1.1 l/milen.
Notera att detta inte är momentat förbrukningen utan ett medel.
Detta blir ett dåligt inlägg eftersom det inte handlar om samma motor, men det kanske ger dig en liten uppfattning. Min saab med 240hk drar runt 1.4-2.5 l/milen vid aktiv "stadskörning" (mycket stopp och starter). Om du pressar den på motorvägen drar den kanske 0.9-1.1 l/milen.
men de är ju nåt i samma stil ju så de är ju jämförbart iaf;)
undrar vad min drar i aktiv stadstraffik,, ligger den nånstans där med tro?
men de är ju nåt i samma stil ju så de är ju jämförbart iaf;)
undrar vad min drar i aktiv stadstraffik,, ligger den nånstans där med tro?
Om du kör landsväg och kör jämn gas i ca 100 kmh drar den ju inte särskillt mycket , ca 0,7 men när du gasar på drar den ju hiskeliga mängder precis som alla bilar med den mängden hk . Men att gasa är ett nöje och de flesta nöjen kostar pengar. Köp min föresten , ska polera den i helgen sen ligger den på blocket för 24.000 riskdaler.
jo klart de drar mycke när man drar på ju hehe men säga att jag drar på lika mycket med min glt hur stor blir då bensinförbr-skillnaden? drar min skiiit mycket om ja gasar mycket med?