3586
Sök

Drar sig folk för att köpa en trimmad bil?

211 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
Hur känner ni när ni ska köpa en bil som ni vill ha, fast bilen är trimmad? Tex chippad, ökat laddet eller liknande.. Man får ju känslan av att bilen har fått rätt mycket pisk.. Hur känner ni? drar ni er för att köpa trimmade bilar?

Galen
849 Inlägg
29 juni 2008
Det beror ju lite på vad det är för bil, när jag tex skulle köpa en 200sx så var det ju ganska svårt att hitta en som inte var trimmad men jag hittade en och är hur nöjd som helst. Iallafall på en 200sx skulle jag nog inte vara så rädd att köpa en som är chipad och har större avgas mm. inte heller än chiptrimmad A4.
Jag tvekar mer på bilar som ser ut som dom haar blivit körda helt galet, såg tex en kille som lagt ut sin 325 på blocket och på bilden stog han och burnade med den, den skulle jag inte köpa.

Så för att svara på din fråga nej det skulle jag inte vara förutom om det är een turbokonverterad 205 gti eller liknande.

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

162 Inlägg
29 juni 2008
ne de tror jag inte. beror väl lite på vad det är för trim? men chip och bilen inte har gått så lågnt så är det nog inga problem.

211 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
Haha!! Jo jag har också sett bilder på blocket där ägaren står och burnar med sin bil. Då känns det inte riktigt rätt big_smile Haha!

Anledningen till att jag frågar är att jag ska nog sälja min Volvo 745 turbo.. Den är lite ovanlig med lite usa mäste och front och den är helt orginal. Samtidigt så skulle jag kunna tänka mig att trimma lite bara för att det är kul. Kanske får mer om den är orginal med?

8 156 Inlägg
29 juni 2008
Det beror lite på vad det är för en bil. Om det är en nyare bil där jag inte känner ägaren så skulle jag nog dra mig för att köpa en trimmad.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

huh?
10 427 Inlägg
29 juni 2008
Gamla otrimmade turbobilar i bra skick är nog värda mer än småtrimmade gamla turbobilar skulle jag tro.

Folk letar ju oftast efter orörda pärlor att skruva sönder wink

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
29 juni 2008
steifan skrev:
Gamla otrimmade turbobilar i bra skick är nog värda mer än småtrimmade gamla turbobilar skulle jag tro.

Folk letar ju oftast efter orörda pärlor att skruva sönder wink

Instämmer här, äldre oskruvade pärlor betingar högre värde än skruvade. Har iaf alltid själv haft den utgångspunkten att om det ska vara modifierat, så skall det vara av mig smile

211 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
Och då bilen är lite ovanlig med så kanske det är bättre att låta bli helt... Men skruva upp laddet lite måste jag nog göra. den har 159hk men nu efter över 20 år kanske det är 140 kvar tongue haha

Thorssa
29 juni 2008
Det beror på hur den är trimmad. Chippad av ett välkänt företag är ingen fara men är den trimmad på något annat vis blir jag nog tveksam då jag inte vet hur kunnig personen som trimmat den är.

1 963 Inlägg
29 juni 2008
Om sakerna på den är bra.. bra märken o de är kunnig person som gjort allt så är det väl i sin ordning. Min bil är trimmad och var det när jag köpte den, gav kanske 20k mer än genomsnitts kostnaden för dom men sakerna som sitter på är långt mer värda och kan säga att högerfoten gillar det smile
men en bonntrimmad bil med billiga saker utan märken hade ja aldrig i mitt liv lagt några pengar på..

Men are not born - Men are made

211 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
Kanske kan passa på att fråga.. En bil som är trimmar brukar ju vara körd lite hårdare.. hur ser ni på det?

1 963 Inlägg
29 juni 2008
Så här ser ja på det, man får kolla lite på vem man köper den av är det en bra bilgrabb så antar man ju att han har tagit hand om den. En bil (inte alla) tål ju att köras hårt bara man tar hand om den. så bara han kan sin sak och tar hand om de lilla livet är det ju ingen fara med det. finns väl ingen anledning att trimma bilen om man inte utnyttjar det? hehe

Men are not born - Men are made

2 600 Inlägg
29 juni 2008
jah hadde nog inte köpt en trimmad bil. köper hellre än orginal me häst krafter så det räker och blir över:P men det är ju jag de(;

gör som jag kör gubba racer=)

11 Inlägg
29 juni 2008
ja det e självklart. man vill juh ha en bil som ung och galen som går från början. ingen gammal rostig opel utan alla har juh sina standarder och enligt mig skulle jag lätt köpa en trimmad bil efter man kollat igenom den.

me like sushi ALOT!

680 Inlägg
29 juni 2008
man brukar ju märka på den man köper den av hur den varit körd,,köpte min av en starxt över 20 men han var helt ok sen har min varit chippad sen 02 nästan när den kom från fabriken

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
29 juni 2008
Beror helt på bil och hur den är trimmad. Rätt bil, rätt trimmad med rätt ägare så skulle jag kunna pynta lite extra.

Rock'n Roll

Sök