2894
Sök

Nu fortsätter ombyggnaden 9-5 aero

Medlem 34530
908 Inlägg
5 juni 2009
Trådstartare
krutmats skrev:
Villl se panelen  nuu!!tongue

big_smile
Natti

Till helgen kanske big_smile

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

569 Inlägg
5 juni 2009
VictorW skrev:

Nu tror jag allt att helgen har börjat! big_smile

Björn J - Projekttråd V40

Xenoholic
2 559 Inlägg
5 juni 2009
gentoo skrev:
VictorW skrev:

Nu tror jag allt att helgen har börjat! big_smile

Japp det har den big_smile
BILDER big_smile
Senast redigerat av Aerocombi (5 juni 2009)

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Medlem 5280
552 Inlägg
5 juni 2009
Riktigt coola ideer du kommer med nu smile)

Medlem 34530
908 Inlägg
6 juni 2009
Trådstartare
Jag vet att jag lovade bilder till helgen, men jag sa inte vilken helg wink

Men bara för att ni ber så snällt så ska ni få några bilder.

Bakre stötfångaren håller jag på att slipa och spackla som bäst, hålen jag sågade ur skapar lite extra jobb. Men vem har sagt att det ska vara lätt big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/678906_p4r954.jpg

Håll i er nu, FRONTEN ÄR KLAR FÖR LACK!!!!!!! så detta är sista bilden ni får på den innan den är lackad och monterad cool

https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/678914_acvq0g.jpg
Bra bild va smile

Har slipat lite på ventilkåpan idag oxå. Har inte bestämt mig än om jag ska lacka den eller polera den.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/678919_50iha5.jpg
har svårt att bestämma mig...lacka eller blankpolera

Dåså, här kommer en bild på instrumentpanelen. Hade jag inte glömt fixa färg i fredags mad så hade den blivit klar till helgen.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/678935_6h67z2.jpg
Äntligen, nästan färdig efter diverse missöden

Det vara allt jag hade för denna gång. Hoppas ni fick er bildhunger stillad big_smile Har ni tur, blir det några till imorgon.

// Victor

"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
7 juni 2009
Om du lackar kåpan, i vilket färg isåfall? smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

569 Inlägg
7 juni 2009
Bildhunger stillad? Nej, nu fick åtminstone jag mersmak :-D Vad hade du tänkt lacka ventilkåpan i för färg?

Medlem 34530
908 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
Robban_89 skrev:
Om du lackar kåpan, i vilket färg isåfall? smile

gentoo skrev:
Bildhunger stillad? Nej, nu fick åtminstone jag mersmak :-D Vad hade du tänkt lacka ventilkåpan i för färg?

chockrosa kanske lol lol

Det är inte helt bestämt än, men har några ideer. Men det släpper jag inte än, bara för att hålla er på sträckbänken ett tag till big_smile

Glömde ju, nu är det nästan läge att fira. Har passerat 30.000 besökare i  min tråd cool

// Victor
Senast redigerat av VictorW (7 juni 2009)

1 892 Inlägg
7 juni 2009
Blir sååååå jäkla fint Victor!!! ojojoj
Vill också veta mer om dina planer för ventilkåpan!!  panelen ser underbar ut!!!  Mv/Mats

4 663 Inlägg
7 juni 2009
fina bilder big_smile ja tycker du ska lacka ventilkåpan big_smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
7 juni 2009
Om du lackar kåpan, vilken färg hade du tänkt dig då? För om du har en trevlig färg så röstar jag på lacka! Polerat är snyggt, men ser ju förjävligt ut om det blir smutsigt roll smile

744 Inlägg
7 juni 2009
Jag tycker du ska högglanspolera den! Roligast när du är klar, inte mycket som slår en högglanspolerad kåpa!

utbildad klant
2 197 Inlägg
7 juni 2009
mycket bra Arbete hoppas du e stolt big_smile

Mvh O.Frankeståhl

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
7 juni 2009
Tänkte mer, kan ju vara snyggt med lackad, men polerad kanske ser bättre ut än limegrön i detta fallet exempelvis.
Så svårt att säga om man inte vet vad man ska gemföra med roll

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Medlem 34530
908 Inlägg
8 juni 2009
Trådstartare
krutmats skrev:
Blir sååååå jäkla fint Victor!!! ojojoj
Vill också veta mer om dina planer för ventilkåpan!!  panelen ser underbar ut!!!  Mv/Mats

Tackar!! Planerna är under omarbetning, då det jag testade i morse inte fungerade. Så jag får testa plan B big_smile

Elda skrev:
ser fint ut det där smile

Tackar!!

Saab_Robin skrev:
fina bilder big_smile ja tycker du ska lacka ventilkåpan big_smile

Tackar, kan väl avslöja att det kommer jag med 99% säkerhet att göra.

_DamnIt skrev:
Om du lackar kåpan, vilken färg hade du tänkt dig då? För om du har en trevlig färg så röstar jag på lacka! Polerat är snyggt, men ser ju förjävligt ut om det blir smutsigt roll smile

Vilken färg det blir, tänker jag inte avslöja än. Men den ska lackas inte poleras, om jag nu inte hinner ändra mig igen lol

Jimmu skrev:
Jag tycker du ska högglanspolera den! Roligast när du är klar, inte mycket som slår en högglanspolerad kåpa!

Sant, men just nu så lutar det åt lack. Men som jag skrev tidigare, det kan ändra sig wink

oggy_swe skrev:
mycket bra Arbete hoppas du e stolt big_smile

Tackar, det är jag. Men nu börjar jag känna att jag vill bli klar, så vi får se om jag tar ledigt från jobbet någon dag i veckan cool

Robban_89 skrev:
Tänkte mer, kan ju vara snyggt med lackad, men polerad kanske ser bättre ut än limegrön i detta fallet exempelvis.
Så svårt att säga om man inte vet vad man ska gemföra med roll

he he, det kommer inte att bli någon skrikig färg, om jag nu lackar. Har ju en förmåga att ändra mig ett par gånger innan jag är klar big_smile

I söndags så blev det inte så mycket gjort. Då äldsta dottern var på skolresa, men här kommer några bilder på resultatet.

Slipade färdigt på vänstra sidans gälar och spacklade dem en gång.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/680989_nr6nqs.jpg
färdigslipat för denna gång......

https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/680990_wk27ga.jpg
spacklat....igen

Har även slitit med de utsågade hålen till bakre stötfångaren, men nu börjar det likna något. Men det dröjer nog ett tag till i alla fall inna det blir klart.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/680991_d27uc7.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/680992_lblyor.jpg

Mer bilder än såhär vart det inte denna gång. får se om jag får något gjort ikväll, då svärfar fyller år och vi ska gratta honom idag. Men några timmar ikväll/natt kan man säkert lyckas få ihop smile

Och för er som missat det, så vill jag bara påminna er JAG ÄR FÄRDIG MED FRONTEN, JA DEN ÄR ÄNTLIGEN KLAR FÖR LACK cool cool cool cool (känner mig inte alls nöjd roll )

// Victor

569 Inlägg
8 juni 2009
Vad bra att du är färdig med fronten, då kan du få fixa klart min också! smile

Medlem 34530
908 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
gentoo skrev:
Vad bra att du är färdig med fronten, då kan du få fixa klart min också! smile

he he, har ju lite andra saker som ska bli klara oxå wink Men jag kan ge dig ett tips, vill du bli färdig med din front så är mantrat spackla, slipa, spackla, slipa..... väldigt bra big_smile

// Victor

569 Inlägg
9 juni 2009
VictorW skrev:
... så är mantrat spackla, slipa, spackla, slipa.....

Jahaaa, det är så man ska göra! Jag spacklade, slipade, slipade, slipade bort allt spackel och började om med glasfiber istället, så nu har jag bara något lager kvar med glasfiber och sedan kanske lite spackel på det, därefter slipa, slipa, slipa! smile Polyestern är ju så förbannat hårdslipad dock. Fick för mig att jag dessutom skulle täcka för positionsljushålen, så där blev det ännu mer att slipa smile

Medlem 34530
908 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
gentoo skrev:
VictorW skrev:
... så är mantrat spackla, slipa, spackla, slipa.....

Jahaaa, det är så man ska göra! Jag spacklade, slipade, slipade, slipade bort allt spackel och började om med glasfiber istället, så nu har jag bara något lager kvar med glasfiber och sedan kanske lite spackel på det, därefter slipa, slipa, slipa! smile Polyestern är ju så förbannat hårdslipad dock. Fick för mig att jag dessutom skulle täcka för positionsljushålen, så där blev det ännu mer att slipa smile

Du kan ju, men jag brukar "fuska" och slipa av det värsta med vinkelslipen först wink

// Victor

Sök