Nu får du svar på tal !
Vilka frågor - rent allmänt - är viktiga för ungdomar?
Inte mycket igentligen , bilintresserade ungdomar jämnställer det ultimata bil-livet med frihet.
Frihet att åka var , när och hursomhelst, gärna billigt och få trimma och styla bilarna hur dom vill.
Andra med sättet att klä sig på.. vilket märks om man åker igenom centrum en vår dag.
Inte mycket annat som ungdomar bryr sig i... "ne vadå, orka.."
Varför reser ungdomar? Vilka resmål är viktiga viktigast?
Ja, varför körde raggarna runt ?! För att synas, för att träffas, för att ha någonting att göra.
Resmål för ungdomar ? Skolan, korvkiosken, pubben och andra helgevenemang antar jag.
Vilket sätt är bäst att resa på, kort och långt?
Bil , rätt tid, rätt plats.
Busstiderna passar aldrig med mitt eget dagsschema, tåg ? Jodå, om man kunde lita på dom men det kan man inte , speciellt inte i vintertider eftersom dom bevisligen ofta är inställda då.
I mitt fall är det också så att man måste gå från tågstationen och hem, bussarna går inte ens förbi där.
Vilka brister finns (körkort, priser, trafikutbud mm)?
Brister : Att ytterligare försvåra att ta körkortet när det från början av utredningen skulle bli lättare att ta körkort.
Att pensionärer som ser dåligt har mycket svårare att bli av med körkortet, dom är farligast i den vardagliga trafiken. Ungdomsolyckor sker på kvällar och helger.
Vad tycker ungdomar om myndigheter och vägverket? Hur skulle man vilja att dem såg ut?
Att dom inte fanns överhuvudtaget vore bäst, låt kommunerna sköta vägbyggen osv.'
Vilka förbättringområden borde Vägverket satsa på om man vill göra det bättre för ungdomar?
Pss... Inget Ni på Vägverket går med på. En avlägsen plan för streetrace och liknande skulle få bort iaf 70% av alla vansinnes körningar på riksvägen.
Vad är vägverket för dig?
Ivägen....
Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.