3264
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
61 Inlägg
15 juli 2008
Min motor har funkat hur bra som helst efter att tmr har fixat med den.

3 295 Inlägg
15 juli 2008
Joas_86 skrev:
phonic skrev:
Slave_joe skrev:
om man nu lämnar in bilen för motorrenovering så ska det inte krävas att man har extra mätare i hela bilen när mna får tillbaka den, man ska kunna lita på folket som utfört arbetet... inte fan skulle jag vilja sätta in en oljetemp och tryck mätare i min bil bara för att motorn är nyrenoverad, vansinne...

hoppas du får det bra i helgen med nya motorn då, glöm inte att kolla eftert pysventilen och sånt annat tjafs som dom har en förmåga och montera på alla volvo.. wink

Ehrm, ganska självklart att man använder sig av en oljetemp när man trimmar en motor. Annars så är man illa ute, oljetempen är ju något av det viktigaste i motorn!

Både oljetemp/tryck är väldigt viktigt. Så Phonic du har så rätt.

Så fort olje inte får de rätta trycket så kommer inte vevlager finnas så länge ;D

jag förstår att man måste ha oljetryck, inte bakom flötet direkt. Förstår fortfarande inte varför det skulle vara ett tvång att ha oljtryck och oljetempmätare i bilen, iofs har jag det men ändå.. wink när väl oljetrycket har försvunnit så är det redan försent ute, nåt har redan hänt då.

Forummoderator
10 576 Inlägg
15 juli 2008
Slave_joe skrev:
när väl oljetrycket har försvunnit så är det redan försent ute, nåt har redan hänt då.

Med en tryckmätare så ser du ju när det börjar försvinna...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
15 juli 2008
Joas_86 skrev:
big_smile

MÅL 370 hk+ vore roligt, så vi får se vad turbon bottnar ?!?!. men helst 350 vore bra iaf.

(har inte lusläst tråden men stoppar in lite tankar ändå)  Du bygger för 500hk och låter en fjutturbo sätta gränsen vid 350hk?  På med en riktig snurra, 500hk är riktigt kul big_smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Joas_86
15 juli 2008
Trådstartare
Slave_joe skrev:
Joas_86 skrev:
phonic skrev:

Ehrm, ganska självklart att man använder sig av en oljetemp när man trimmar en motor. Annars så är man illa ute, oljetempen är ju något av det viktigaste i motorn!

Både oljetemp/tryck är väldigt viktigt. Så Phonic du har så rätt.

Så fort olje inte får de rätta trycket så kommer inte vevlager finnas så länge ;D

jag förstår att man måste ha oljetryck, inte bakom flötet direkt. Förstår fortfarande inte varför det skulle vara ett tvång att ha oljtryck och oljetempmätare i bilen, iofs har jag det men ändå.. wink när väl oljetrycket har försvunnit så är det redan försent ute, nåt har redan hänt då.

Heeehee du ser ;P

Nej nej jag vet att du inte är bakomflötet tvärtom bara smile
Men man vill ju helst vara på säkra sidan alltså !!

Joas_86
15 juli 2008
Trådstartare
torpis skrev:
Joas_86 skrev:
big_smile

MÅL 370 hk+ vore roligt, så vi får se vad turbon bottnar ?!?!. men helst 350 vore bra iaf.

(har inte lusläst tråden men stoppar in lite tankar ändå)  Du bygger för 500hk och låter en fjutturbo sätta gränsen vid 350hk?  På med en riktig snurra, 500hk är riktigt kul big_smile

Pengarna har inte räckt till ännu big_smile Men vist många kan ju alltid sposra en ;P

Ska byta turbo o bygga nytt grenrör senare. men då finns pengarna med, sen blir de grenrör i RF istället.

Blir någon turbo ifrån PPF. billiga o bra, bor 2 mil ifrån dom big_smile Mohahaha !!

BTLulle
15 juli 2008
Trådstartare
Trimmar man en motor så är en ojetryck och en oljetempmätare en billig försäkring om att allt är om det ska. Är det desutom en turbomaskin så är en oljekylare ett måste annars går ojan garanterat varm.

MVH peter

58 Inlägg
16 juli 2008
När man köper ett simpelt steg 3 aller vad dom kallar det. så ska man väl inte behöva ha oljetryck o oljetemp? Nu när jag fått i den nya motorn ska jag ha oljetemp och tryc. men det hade nog inte spelat någob roll om jag haft det första gången heller. om inte sakerna är ihopskruvade som det påstås. Hepåer.

Joas_86
16 juli 2008
Trådstartare
Lika bra att ha en oljemätare. Men till saken nu då, nu släpper vi med mätaren o går vidare istället.

igår montera jag dit alla saker så nu är den klar till starten, bara hälla i lite olja o montera adapten till mätaren sen så är de bara vrida på nykeln igen. Hur de kommer gå med starten får ni veta senare, hoppas verligen allt lira på bra nu !

Här kommer de bilder ifrån gårdagens !

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/402685_27w4if.jpg
Först borra jag nya hål till fästerna till Intercoolern. blev bara två st tyckte den sitter fast bra ändå sen kommer trykrören på med så den sitter jävligt bra !!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/402686_j57xue.jpg
Nya TM Racing motor i s70, sen börja jag montera 3" dp, vatten slangar, all el smile intercoolern, och en massa annat.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/402687_0lxsmj.jpg
Tänkte ska jag köra utan isolering ?!?! Njea sa en polaren kommer nog bli väldigt varmt, så jag drog över en rejäl bit isolering nu kommer de allt hålla eller smälta !!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/402688_568uj4.jpg
Sedan börja jag montera tryckrören, dumpen frontkorgen.

Så nu får ni ge mig ett lycka till för starten, kanse idag om jag hinner !!

Hade göt pöjkar !

811 Inlägg
16 juli 2008
kan man ha på avgasbandage på en bil för att det ska vara snyggt?  smile

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

130 Inlägg
16 juli 2008
såg lite dåligt på bilderna, men hur ser det ut vid det övre motorfästet? måste säga att det ser riktigt "rejsigt" (race stuk) ut under huven på den. bra jobbat.

Having sex with a pregnant girl is like filling gas into a wrecked car.

915 Inlägg
16 juli 2008
Hoppas det funkar. Lycka till med uppstarten. Film o bilder vill vi se!

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com

5 089 Inlägg
16 juli 2008
Är fortfarande intresserad utav övre motorfästet hur du ska göra det:P riktigt snyggt blir det:P

\Lindgren

486 Inlägg
16 juli 2008
Bra jobbat! Ska du isolera kylslangen som går framför turbon? Kan bli väldigt varm och smälta annars kanske?

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

59 Inlägg
16 juli 2008
Blir jue hur bra som helst men hur går det med huven när turbon är så nära.? kanske inte är så nära som det ser ut.
hoppas att du slipper en massa strul o kan ha kul direkt.!
Senast redigerat av Tercel (16 juli 2008)

Joas_86
17 juli 2008
Trådstartare
rough_boy skrev:
kan man ha på avgasbandage på en bil för att det ska vara snyggt?  smile

man kan ha avgasbandage på för snyggt, men jag har de för värmens skull !

Kom ihåg, när du lindar så ska du blöta ner de riktigt !!

Joas_86
17 juli 2008
Trådstartare
eriico skrev:
såg lite dåligt på bilderna, men hur ser det ut vid det övre motorfästet? måste säga att det ser riktigt "rejsigt" (race stuk) ut under huven på den. bra jobbat.

Roligt att du gillar bygget !cool
Övre motorfäste ska jag börja bygga på idag tänkte jag. Så de kommer nu bilder på senare.

Sen är bilen uppstartad tyvär ingen film. har ingen kamera till sånt. Men polaren har så en film kommer senare !!

Joas_86
17 juli 2008
Trådstartare
phonic skrev:
Hoppas det funkar. Lycka till med uppstarten. Film o bilder vill vi se!

Tackar så mkt smile

Film kommer, men bilder kommer lite senare idag !

NYA MOTOR UPPSTARAD utan några problem faktis, bara byta olja, bygga motor fäste, luftabromsar, är de något mer ? (fundering) inte va jag vet !! hehe.

lol

Joas_86
17 juli 2008
Trådstartare
Tomas_H skrev:
Bra jobbat! Ska du isolera kylslangen som går framför turbon? Kan bli väldigt varm och smälta annars kanske?

Aaah denna slang ja ;P bra att den är kopplad till vatten, så den kan jag isolera, tack för hjälpen !!
har en snutt kvar av isolering lika bra att göra de.

Sen ska jag köpa en mössa till avgashuset med, så de inte kan börja brinna !!
lol

Joas_86
17 juli 2008
Trådstartare
Tercel skrev:
Blir jue hur bra som helst men hur går det med huven när turbon är så nära.? kanske inte är så nära som det ser ut.
hoppas att du slipper en massa strul o kan ha kul direkt.!

Ska fixa ett hål vid turbon, inte för den slår i direkt bara för mer kylning, lika bra de.
Så motorhuven får jag lätt på inga problem, är säkert 5 cm  !!

Sök