itouch skrev:
Jag hade aktat mig för en t5 som rullat 29k mil, även om den ser fräsch ut på utsidan så brukar 6 bilar av 10 av denna modell ha varit buskörda i sina yngre dar. Smärtgränsen för en t5a som är väldigt välservad och välskött tycker jag går vid 18k mil. Sen kan bilen du kikat på varit gubbkörd också men vid de miltalen så börjar saker och ting att ge sig så du vet om det
skojar du en 850 håller betydligt längre än så
visst börjar turbon ge upp runt 20-30kmil och lite slitdelar bör man väll byta däromkring
men slut är dom verkligen inte
skulle nog akta mig mer för bilarna som har rullat runt 17-18kmil för det är dom som oftast är nedskruvade kanske finns 1av 50 850 som verkligen rullat några 17kmil
min 94 hade enligt mätaren gått 17,000mil även om jag själv betvivlar det
eftersom motorn var riktigt risig..det som var kvar efter packningsraset
nu sitter det en maskin som snurrat 14.000mil även mätaren är stalld exakt efter vad motor och låda har snurrat
har kört en del 850 och dom som mätarställningen stått runt 17 har varit dom risigaste jag någonsin kört
medans bilar som rullat 30 går kalas hela bilen
det jag börjat märkt på min egna bil är att små grejer har gett sig det mesta är bytt nu väntar bara nya länkarmsbussningar
man ska ha ögonen öppna när man handlar 850 eftersom det finns extremt många skruvade bilar som är i riktigt dåligt skick
välj hellre en som gått en bit som känns bra än att välja en som gått 17 och känns lite sisådär
motorerna håller lätt för 40-50kmil utan att man ska oroa sig