3782
Sök

Angående köp av 850 t5

45 Inlägg
8 juli 2008
Trådstartare
#1
Som rubriken lyder, finns det några duktiga 850 t5 killar som kikar ? har kollat på en 850 t5 svensksåld som gått 29.000 väl servade mil, och som säljs av en bilfirma, värt att köpa eller inte
Tacksam för svar smile

Den som ingen turbo har, han får åka utan bar ;)

typ..eh..va?
582 Inlägg
8 juli 2008
#2
Hur mycket ska dom ha för bilen?

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

1 488 Inlägg
8 juli 2008
#3
Jag hade aktat mig för en t5 som rullat 29k mil, även om den ser fräsch ut på utsidan så brukar 6 bilar av 10 av denna modell ha varit buskörda i sina yngre dar. Smärtgränsen för en t5a som är väldigt välservad och välskött tycker jag går vid 18k mil. Sen kan bilen du kikat på varit gubbkörd också men vid de miltalen så börjar saker och ting att ge sig så du vet om det smile

2 911 Inlägg
8 juli 2008
#4
Om den ligger i prisklassen 18-22.000 besiktad och skattad så, kanske upp till 25 med fräscha 17" +

Fri fart för ett fritt folk!
14 193 Inlägg
8 juli 2008
#5
itouch skrev:
Jag hade aktat mig för en t5 som rullat 29k mil, även om den ser fräsch ut på utsidan så brukar 6 bilar av 10 av denna modell ha varit buskörda i sina yngre dar. Smärtgränsen för en t5a som är väldigt välservad och välskött tycker jag går vid 18k mil. Sen kan bilen du kikat på varit gubbkörd också men vid de miltalen så börjar saker och ting att ge sig så du vet om det smile

skojar du en 850 håller betydligt längre än så
visst börjar turbon ge upp runt 20-30kmil och lite slitdelar bör man väll byta däromkring

men slut är dom verkligen inte
skulle nog akta mig mer för bilarna som har rullat runt 17-18kmil för det är dom som oftast är nedskruvade kanske finns 1av 50 850 som verkligen rullat några 17kmil

min 94 hade enligt mätaren gått 17,000mil även om jag själv betvivlar det
eftersom motorn var riktigt risig..det som var kvar efter packningsraset

nu sitter det en maskin som snurrat 14.000mil även mätaren är stalld exakt efter vad motor och låda har snurrat

har kört en del 850 och dom som mätarställningen stått runt 17 har varit dom risigaste jag någonsin kört
medans bilar som rullat 30 går kalas hela bilen

det jag börjat märkt på min egna bil är att små grejer har gett sig det mesta är bytt nu väntar bara nya länkarmsbussningar

man ska ha ögonen öppna när man handlar 850 eftersom det finns extremt många skruvade bilar som är i riktigt dåligt skick
välj hellre en som gått en bit som känns bra än att välja en som gått 17 och känns lite sisådär
motorerna håller lätt för 40-50kmil utan att man ska oroa sig

Kör fort så hinner inget hända...

422 Inlägg
9 juli 2008
#6
min har gått 25 o går klockrent...smile

Livet är inte lätt när de är svårt, och inte svårt när de är lätt...

187 Inlägg
9 juli 2008
#7
Min 850Turbo slår snart om till 9.700 mil.
Inga problem so far wink

Slå det!
Senast redigerat av viktore (9 juli 2008)

1 488 Inlägg
9 juli 2008
#8
Growe skrev:
itouch skrev:
Jag hade aktat mig för en t5 som rullat 29k mil, även om den ser fräsch ut på utsidan så brukar 6 bilar av 10 av denna modell ha varit buskörda i sina yngre dar. Smärtgränsen för en t5a som är väldigt välservad och välskött tycker jag går vid 18k mil. Sen kan bilen du kikat på varit gubbkörd också men vid de miltalen så börjar saker och ting att ge sig så du vet om det smile

skojar du en 850 håller betydligt längre än så
visst börjar turbon ge upp runt 20-30kmil och lite slitdelar bör man väll byta däromkring

men slut är dom verkligen inte
skulle nog akta mig mer för bilarna som har rullat runt 17-18kmil för det är dom som oftast är nedskruvade kanske finns 1av 50 850 som verkligen rullat några 17kmil

min 94 hade enligt mätaren gått 17,000mil även om jag själv betvivlar det
eftersom motorn var riktigt risig..det som var kvar efter packningsraset

nu sitter det en maskin som snurrat 14.000mil även mätaren är stalld exakt efter vad motor och låda har snurrat

har kört en del 850 och dom som mätarställningen stått runt 17 har varit dom risigaste jag någonsin kört
medans bilar som rullat 30 går kalas hela bilen

det jag börjat märkt på min egna bil är att små grejer har gett sig det mesta är bytt nu väntar bara nya länkarmsbussningar

man ska ha ögonen öppna när man handlar 850 eftersom det finns extremt många skruvade bilar som är i riktigt dåligt skick
välj hellre en som gått en bit som känns bra än att välja en som gått 17 och känns lite sisådär
motorerna håller lätt för 40-50kmil utan att man ska oroa sig

Obs, läs buskörd smile Självfallet håller de upp emot 30-40 utan problem men har de ägts av en ung gasglad kille eller varit chippade tidigare i livet så kan jag lova dig att man åker på mer byten än några packningar och en turbo efter 30k mil.

Håller med dig om att många säkerligen har skruvats, men de jag snackar om under 20k är de med välskriven dokumentation och där man känner och ser att milen är äkta.

örebro
46 Inlägg
9 juli 2008
#9
Ta ett komp prov, kolla avgasvärden, glapp i turbo mm.Service boken kan ju va värd att kika i och kolla så den är till rätt bil åxo:D. Skit i mil antalet för vilken bil som helst kan ju va mätar skruvad så hellre 29.000 ärliga mil än 17 oärliga! Bilens skick och helhets intryck är det man ska gå på!


45 Inlägg
9 juli 2008
Trådstartare
#10
Tusen tack för alla svar, både upp o ner där märker ja ;D men priset ligger på 29 k. kom gärna med fler kommentarer smile

Den som ingen turbo har, han får åka utan bar ;)


Sök