3465
Sök

Någon som är bra på problemsökning på 245?

29 Inlägg
8 juli 2008
Trådstartare
Allt började med att jag skulle till norge i söndags kväll, först tänkte jag inte på att bilen var konstig, men nu är det så att varvräknarn,tempmätarn,tankmätarn,blinkers har gett sig och så lyser batteri lampan hela tiden.. Men denlyser inte direkt jag har på bilen utan den går igång när jag gasar. Ingenting funkar när jag endast har på tändningen häller.. En polare trodde de kunde va ett relä, men ja tänka kolla här åxå så ja vet lite tills ja kommer hem på fredag smile

4 506 Inlägg
8 juli 2008
Tror nog du ska lyssna på din polare och kolla på di.v relä o säkringar.
El-shema hittar du på Svenska 200 klubbens hemsida. Forumet är gratis.

Vh Wallis

Kan du andas kan du dö.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
8 juli 2008
generatorn? jorden? eller kanske kolen i generatorn tar dom slut kan bilen bete sig ganska underligt

2slow

blacken
8 juli 2008
Generatorn kan ha fått spunk, annars så kan du glutta på kontaktstycket i tändningslåset, eller kontakterna i instrumenthuset har lossat/glappar lite, spänningsregulatorn kan vara lite bäng också..

29 Inlägg
8 juli 2008
Trådstartare
okej, får ta en titt när ja kommer hem, men tack för tipsen smile

21 761 Inlägg
8 juli 2008
-85 har ju inga databoxar och inte "flera hundra" relän som kan krångla, då är det lite enklare att felsöka jämfört med modernare bil smile. Generatorn kan som sagt ha fått frispel, tex diodbryggan som är trasig.

Du kan iaf börja med att kolla om den laddar någonting alls, fast eftersom ingen instrumentlampa lyser med tändningen påslagen så borde den inte ladda eftersom generatorn då inte får sin förmagnetiseringsström.

Kolla också de kablar som sitter vid generatorn, kabelhöljena brukar torka sönder och kardelerna kan komma åt jord om man har otur.
Senast redigerat av Drönirettab (8 juli 2008)

Sök