3833
Sök

delningsfilter?

127 Inlägg
9 juli 2008
Trådstartare
hur blir det om man råkar koppla ett delningsfilter mellan en diskant och ett par 6*9?

16 197 Inlägg
9 juli 2008
råkar??  varför ens ha filter till 6*9?  om de nu inte e dls 6*9.. dom har ju separata filter..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

127 Inlägg
9 juli 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:
råkar??  varför ens ha filter till 6*9?  om de nu inte e dls 6*9.. dom har ju separata filter..

jo får ja hade 5,25 kit innan.. så tog jag bort 5,25 orna koppla dit 6*9 så tog ja dom gammla sladdarna ju.. men ja plockade inte bort ddiskanterna. så har ja kommit på nu i efterhand att då måste ju delningsfiltret vara inkopplat.. och undrar om de händer nått speciellt.. typ om ja borde ta bort det eller ja kan spela som det är?

Musiker och Bilnörd
89 Inlägg
15 juli 2008
Är det Coaxial 6x9:or? Isåfall har du ju just nu dubbla diskanter. Men å andra sidan borde delningsfiltret dela bort diskanten på 6x9:orna så det blir ungefär samma. Fast jag hade nog kopplat bort filtret och tagit bort den överflödiga diskanten, eftersom 6x9orna brukar ha inbyggt filter.
//Tobbe

Det finns två saker i världen som luktar fisk - Det ena är fisk...
www.rebel-state.com

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
15 juli 2008
Drjohndeere skrev:
evilaudio skrev:

jo får ja hade 5,25 kit innan.. så tog jag bort 5,25 orna koppla dit 6*9 så tog ja dom gammla sladdarna ju.. men ja plockade inte bort ddiskanterna. så har ja kommit på nu i efterhand att då måste ju delningsfiltret vara inkopplat.. och undrar om de händer nått speciellt.. typ om ja borde ta bort det eller ja kan spela som det är?

Beroende på vad det var för 5.25tums kit, (dvs, hur seriöst det filtret är) så kommer du antingen att ha:

1. 6x9orna spelandes enbart bas och mellanregister, men INGEN diskant. (eftersom filtret tar bort diskanten till 6x9orna)
2. 6x9orna spelandes hela registret.

Du kommer i båda fallen att ha de gamla diskanterna spelandes precis som förut. 

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Sök