3150
Sök

Köpa evo 3? svår meckat?

4 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
funderar på att köpa en evo 3a men vet inte om de e någe bra köp om man inte kan mecka själv?
blir de mycket meck på dom? e de mycket dyra delar?
vad rekomenderar ni för bil annars? vill ha någe med lite drag i

495 Inlägg
10 juli 2008
Allt blir ju dyrt om man inte kan mecka! sen om det blir mycke är väl svårt att säga, beror väl på hur man kör och hur pass "bra" bilen är i motor och drivlina osv. är nog roliga bilar! mkt bil för pengarna

mig <3 vtec = sant

Biltokig
870 Inlägg
10 juli 2008
Fördelningslådan kan bli ett dyrt kalas vad jag förstått... Toppackningen är klen på gammelevosarna också

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

"audiot"
287 Inlägg
10 juli 2008
Jag skulle vilja påstå att alla äldre prestandabilar är dyra om man inte kan meka själv. Att lämna iväg bilen för byten av det vanliga är lite dyrare och förmodligen kommer du behöva byta mer prylar allt eftersom turbos, diffar och annat roligt lämnar in. Enda sättet att undvika stora kostnader är nog att köra en bil som är i bra skick, men då kostar bilen å andra sidan mer.

Nu är inte jag riktigt insatt i just evos men jag har svårt att tro att dessa bilar skulle skilja sig från alla andra roliga lite äldre bilar. Dom går helt enkelt sönder ibland om man använder dom. Hitta någon som kan något om modellen ifråga (om du inte är mycket insatt själv, dock aldrig fel med någon annans åsikt) och ta med denna person när du åker och tittar på olika bilar för att hitta en som passar din plånbok. Det är billigare att köpa en bil som är DYR i inköpspris men i bra skick än att köpa en billig i sämre skick och börja renovera, det är min erfarenhet.

Lycka till med dina köpartankar, jag är själv sugen på en gammel-evo smile

MVH

EDIT: formulering
Senast redigerat av oumi (10 juli 2008)

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"

Sök