har lagen, som säger att det är bilägaren som får stå för böterna vid fortkörning om bilden från fartkameran inte har en tydlig bild på självaste föraren, trätt in ännu??
Jag vet att det varit snack om denna lagen rätt länge nu, och vissa menar att det är bilägaren som åker på det och vissa menar att lagen aldrig gått igenom.
Någon som har koll på detta?? Har försökt hitta på nätet efter information om detta men jag suger på att leta på nätet
Kommer det att bli så att det blir bilägaren som får böter även om någon annan kör bilen? Svar: I dag är det föraren som får böta om han eller hon kört för fort. Vi känner inte till om det kommer att bli någon förändring.
Som det är nu,så får ägaren hem att brev.Där ska man svara om det är du som kör eller så kan man kryssa i att man inte känner föraren.Då blir man kallad för en foto id så att det inte är du.Och sen så blir man frågad ingen om man inte vet vem det är.Dom kan även gå in och titta på övriga familjemeddlemar också,inte vanligt men har hänt.
skitsamma tycker jag, är de din bil som kör förbi kameran så ska antingen ägaren betala om han inte vill säga vem som körde, eller så måste man ange vem som körde.
på de viset så lånar man heller inte ut sin bil till idioter som inte kan hålla hastighet förbi en kamera, klarar man sig inte de få sekunderna så kan man cykla
skitsamma tycker jag, är de din bil som kör förbi kameran så ska antingen ägaren betala om han inte vill säga vem som körde, eller så måste man ange vem som körde.
på de viset så lånar man heller inte ut sin bil till idioter som inte kan hålla hastighet förbi en kamera, klarar man sig inte de få sekunderna så kan man cykla
Man tröttnar lätt på folk som bromsar ner under hastighetsgränsen vid kamerorna. Halva anledningen att skylten åker av och man kör om dessa bromsklossar i trafiken.
Man tröttnar lätt på folk som bromsar ner under hastighetsgränsen vid kamerorna. Halva anledningen att skylten åker av och man kör om dessa bromsklossar i trafiken.
så du menar att du inte kan ligga i 90 på 90 väg ? eller 85 ? vet du hur många sekunder du förlorar om du håller 85 km/h i EN mil,? runt 20 sekunder.
nepp skulle varit lag på att alla som blir fast på en bild vid en kamera SKA betala, ägaren om han inte vill erkänna vem som körde, de är ett bra straff tycker jag. för faktiskt så sitter de varningskyltar inför varje kamera så missar man den så är man blind.