F-Tar skrev:
marwin_of_sweden skrev:
F-Tar skrev:
Jaha så pass. Då måste man först ha tag i den som kan modda boxen med =p de gå ju å ordna. Sen laddtrycksmätare går ju å köpa å koppla in lite snyggt! Samma me avgastemp. Ic går att hitta rätt lätt också. Jag har pumpdusemotorn, tro du de funkar på den?
Laddtrycket har jag ingen aning om själv, vettetusan vart ja kan få reda på de. Har ju inte stenkoll på dessa saker med turbo osv. Nää usch de vill ja ju inte ska hända.
Sedan.. Finns de några nackdelar med att gå igenom detta? Tack för svaret btw
De finns en här omkring som bygger boxar för en tusenlapp som även skickar dom.
Tror att du har typ 0,5-0,7 bar orginal, sen är det bara o sätta i mätaren när du har boxen och skruva på mer o mer diesel, då får du mer o mer laddtryck. Men runt 1,5bar borde den klara utan problem:)
Det negativa kan väl vara att om du drar släp i sånt så gasar man ju lite mer, och då blir det lätt så att tryckvakten i boxen slår till så fort du rör gasen. O de skjuter på ganska bra då, och drar ju endel soppa. Det blir lite jobbigt att åka så kan jag lova, men det sitter en strömbrytare på boxen, så de är bara stänga av om man ska dra, eller kanske till i med om man ska åka långt eller bara pendla och vill spara lite soppa pengar:)
Okej okej! Om jag gör det du just beskrev.. måste jag ha ic och de grejerna, som du svarade på förra inlägget jag gjorde? Avgastemp, laddtrycksmätare osv?
Släp kör jag inte så ofta så
Förresten.. jag läste en tråd här på garaget om hur man kan reglera soppan in till motorn, man kopplar in på pin 2 & 3 osv osv. Liknande som du beskrev. Fast då var de någon som kommenterat att det funkar inte att göra så på pumpduse motorerna, stämmer de tro du?
Du kan ju börja med boxen och laddtrycksmätaren, och ladda lite lagom. Och sedan uppgradera vart efter om du vill ha mer:) ja det är precis vad man gör med boxen, kopplar på den på kabel nr2 o nr3 i kontakt stycket och lurar värme sensorn i pumpen att den ska ha mer soppa.
Jag har faktiskt ingen aning, är jätte dålig på v.a.g motorer. Nu kommer jag ju självklart inte på vad diesel pumpen heter på Bmw dieslarna, men jag vet att den pumpen sitter på b.la v.a.g under 90- talet.
Så vi behöver ha reda på vad du har för diesel pump:) synd att du bor långt bort annars hade vi ju bara kunnat testa med min box.
BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76.
www.76olja.nu