4647
Sök

Audi s3 motor?

13 juli 2008
Trådstartare
Tjena allihopa!

Är det någon som vet hur mycket en audi s3 motor (1.8T) 2001a klara utan
att man behöver öppna motorn? Hur många hästar kan man få ut som max?
Och hur mycket om man öppnar motorn?
mvh /adde

2 911 Inlägg
13 juli 2008
+40-60hk skulle jag lägga mig på om motorn är fräsch, utan att öppna.

Om du öppnar är det inte antalet hästar som sätter stopp, utan plånboken.
700+ är nog inga problem om du har stort bankkonto.

13 juli 2008
Trådstartare
tack för ditt svar.. det va inte så mycket dock (40-60). jag har 269 just nu.. om det inte går mer så måste jag jobba lite extra nån månad.. hur mycket skulle behövas för en ca 600hkr, ungefär om du vet?

2 911 Inlägg
13 juli 2008
gone_in_60_seconds skrev:
tack för ditt svar.. det va inte så mycket dock (40-60). jag har 269 just nu.. om det inte går mer så måste jag jobba lite extra nån månad.. hur mycket skulle behövas för en ca 600hkr, ungefär om du vet?

Enormt svårt att säga, skulle kanske gå med 30-40.000 om du skruvar själv, de dubbla om du lämnar iväg.
Sen beror det på hur du bygger också, går att snåla lite på slangar och märken när man bygger, men kanske inget att rekommendera.
Seriöst trimmat 600hk, så ptja, 100.000 ungefär, men då har du allt och en motor som håller.
Lite mindre om du anstränger dig och köper från usa.

13 juli 2008
Trådstartare
Sen tänker jag också för motorn är bara 1.8liters 4cylindrig

13 juli 2008
Trådstartare
asså om jag beställer delar från usa då?

2 911 Inlägg
13 juli 2008
Mjo precis, och en sådan avancerad trimning är inget du kan åka runt på gata med obemärkt, krävs rätt fet turbo och inte för att tala om IC. Kommer både synas och höras att du har pulver i motorn.

Jag skulle ha lagt mig på 350-400hk, max, S3;an är så pass liten så de känns som 5-600 i en större bil.

Spridare, LMM ombyggnad, soppasystemet, turbo, grenrör, avgassystem, nån h-profilstake av nåt bra märke och mappning på de.

13 juli 2008
Trådstartare
ska fundera på det där du har rätt fan... tack så mycket för svaret och hjälpet. Jag funderade fram och tillbaka om jag skulle sälja den eller bygga vidare.. och jag måste bara se vad den klarar av.. tack och ha de bra

Forummoderator
10 576 Inlägg
14 juli 2008
hur mycket skulle behövas för en ca 600hkr, ungefär om du vet?

I pengar ungefär 500000kr.  Billigare om du gör saker själv.

Du behöver bla sörre turbo, extraktorgrenrör, seriös portnign av toppen, större ventiler in/ut, nutt insug, custom kammar som lyfter ungefär 13mm och har duration på 300grader. tuffare koppling, nytt styrsystem nytt tändsystem.  Vevstakar, smidda kolvar.  Avgassystem modell större.  Bränslesystem med dubbla 044pumpar och 1600cc spridare.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
14 juli 2008
asså om jag beställer delar från usa då?

Vad finns det för trimdelar till S3 för 600hk i USA?  inte sådär jättemycket tyvärr.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök