Freddeponken skrev:
Hej det har ju aldrig funnits en tråd om särskrivningar och diverse skrivfel så då tänkte jag starta en.
Först och främst blir jag irriterad över folk man pratar med säger skojar du efter man sagt något!
T.e.x Jag=oj vilket fet bil som åkte föbi...personen man pratar med=skojar du den var riktigt fet. Nej jag skojar inte jag tyckte bilen var fet, den meningen har verkligen fått en ny innebörd. Så nu säger jag att jag inte skojar om någon säger skojar du till mig.
Sen har vi ordet sterio. Vad är en sterio? Jag sökte ordet sterio på blocket och fick fram hela 700st mojänger som kallas för det. Är det stereo dom menar kanske, jag vet inte?
Och till sist vill jag nämna särskrivningar. är det verkligen så svårt att hålla ihop vissa ord eller? Dyslexi kan jag köpa men alla kan ju inte ha det eller?
Så nu kommer jag få massa ettor på min bil och få massa mothugg här men skitsamma för detta stör mig verkligen.
Nej jag är inte perfekt och kan inte skriva helt korrekt men va fan något snappa man ju upp i skolan!
Till dom som kommer skriva att jag är en idiot så kan jag bara säga sorry för att ni tog åt er!
Mvh Fredrik