4109
Sök

Skojar du? sterio och särskrivningar.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
14 juli 2008
du behöver inte hacka på oss som kanske inte stavar bäst! alla hade inte mvg i svenska!

Jonas

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
14 juli 2008
Handlar väl inte direkt om man har MVG i svenska eller inte. Handlar egentligen mer om hur mycket man bryr sig. Orkar man inte trycka in shift i början på en mening och skriva "är" istället för "e" så får man skylla sig lite själv om folk inte tar en fult allvarligt. För vissa saker handlar bara om lathet och inget om hur god svenska man har.

Whine whine!

FreddeK
14 juli 2008
Trådstartare
Volvo__Mannen skrev:
du behöver inte hacka på oss som kanske inte stavar bäst! alla hade inte mvg i svenska!

MVG? Jag hade bara G och hatade svenska och geografi i skolan. Men lite måste man försöka så det svenska språket inte blir helt förslappat! Och nej jag är inte bäst på något.

CarCass
627 Inlägg
14 juli 2008
håller helt med fredde Ponken e de nåt jag o gillar e det sär stavningar och fel skriviningar riktigt iriterande så svårt e de inte att skriva normalt bara att som sagt kolla en extra gång innan man trycer "skcika" för att posta in legget annars om man ska skriva långa in lägg kan man sckriva i world funkar skit bra värkligen tror inte häller på att folk ska ha dycleksi eller andra svårig heter med att skriva fan va lata allah ska vara!

Join the Evolution

4 001 Inlägg
14 juli 2008
Urkas skrev:
kolvas skrev:
Vart är ett dialektalt ord och kan även betyda varit, det känns iaf mer acceptabelt än alla felstavningar.

"Jag varit skitarg"?

vart= har varit/blev ... kanske inte den bästa jämförelsen men den är dialektalt accepterad, du använder säkert något dialekt-ord som någon annan inte förstår, jämför t.ex med grina, i vissa dialekter betyder det gråta & andra skratta

Svenska är inget lätt språk, "Får får får, nej, får får lamm!" förklara det enkelt för en nysvensk...
håller helt med fredde Ponken e de nåt jag o gillar e det sär stavningar och fel skriviningar riktigt iriterande så svårt e de inte att skriva normalt bara att som sagt kolla en extra gång innan man trycer "skcika" för att posta in legget annars om man ska skriva långa in lägg kan man sckriva i world funkar skit bra värkligen tror inte häller på att folk ska ha dycleksi eller andra svårig heter med att skriva fan va lata allah ska vara!

tongue

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

8 883 Inlägg
14 juli 2008
StaunteD skrev:

Du skämtar med ditt inlägg va?
Dom som gnäller mest i den här tråden är ju dom som skriver värst.....

jaja... nu ska jag fixa klart för min semester

Fotograf på tierpidag.se

3 295 Inlägg
14 juli 2008
Hamilton skrev:
StaunteD skrev:

Du skämtar med ditt inlägg va?
Dom som gnäller mest i den här tråden är ju dom som skriver värst.....

jaja... nu ska jag fixa klart för min semester

dessvärre så verkar det inte som det tongue

3 059 Inlägg
14 juli 2008
Freddeponken skrev:
Hej det har ju aldrig funnits en tråd om särskrivningar och diverse skrivfel så då tänkte jag starta en.

Först och främst blir jag irriterad över folk man pratar med säger skojar du efter man sagt något!
T.e.x Jag=oj vilket fet bil som åkte föbi...personen man pratar med=skojar du den var riktigt fet. Nej jag skojar inte jag tyckte bilen var fet, den meningen har verkligen fått en ny innebörd. Så nu säger jag att jag inte skojar om någon säger skojar du till mig.

Sen har vi ordet sterio. Vad är en sterio? Jag sökte ordet sterio på blocket och fick fram hela 700st mojänger som kallas för det. Är det stereo dom menar kanske, jag vet inte?

Och till sist vill jag nämna särskrivningar. är det verkligen så svårt att hålla ihop vissa ord eller? Dyslexi kan jag köpa men alla kan ju inte ha det eller?

Så nu kommer jag få massa ettor på min bil och få massa mothugg här men skitsamma för detta stör mig verkligen.

Nej jag är inte perfekt och kan inte skriva helt korrekt men va fan något snappa man ju upp i skolan!

Till dom som kommer skriva att jag är en idiot så kan jag bara säga sorry för att ni tog åt er!

Mvh Fredrik

DU ska ju själva ta och gå omskolan för att lära dig hur man skriver. Läs igenom hela ditt inlägg så får du se hur dåligt skrivet det är. Komma ? Har du hört talas om det kanske ?
Gnäll inte på andra förän du själv lärt dig.
Jädans viktigpetter !!!

Avstängd
32 Inlägg
14 juli 2008
Vet du vad jag hatar, jag menar..verkligen som jag HATAR
Folk som spelar dumma..

"Sen har vi ordet sterio. Vad är en sterio? Jag sökte ordet sterio på blocket och fick fram hela 700st mojänger som kallas för det. Är det stereo dom menar kanske, jag vet inte?"

Vadå "jag vet inte ?" du spelar ju dum ? du vet ju att dom menar STEREO..varför skriva "jag vet inte?" ?

Avstängd
159 Inlägg
14 juli 2008
nurmInen89 skrev:
Folk som spelar dumma..

"Sen har vi ordet sterio. Vad är en sterio? Jag sökte ordet sterio på blocket och fick fram hela 700st mojänger som kallas för det. Är det stereo dom menar kanske, jag vet inte?"

Vadå "jag vet inte ?" du spelar ju dum ? du vet ju att dom menar STEREO..varför skriva "jag vet inte?" ?

smarting där smile

Avstängd
32 Inlägg
14 juli 2008
Silverbilar skrev:
nurmInen89 skrev:
Folk som spelar dumma..

smarting där smile

Vadå smarting ?
han vet vad dom menar, men ändå spelar han dum.
varför spela dum ? förstår inte ?

3 059 Inlägg
14 juli 2008
roll Word ! MOT ! WORT ! ΛΕΞΗ ! PAROLA ! 単語 ! 낱말 ! PALAVRA ! СЛОВО ! PALABRA !
Senast redigerat av Smajly (14 juli 2008)

906 Inlägg
14 juli 2008
Jaha, håller med han till viss del, men tycker det ej är så farligt om man inte kan stava riktigt på sådana sidor som den här osv. Värre när folk lägger upp en annons på typ blocket och man knappt förstår vad han/hon menar, då är det lite jävligt!

=)

FreddeK
14 juli 2008
Trådstartare
nurmInen89 skrev:
Silverbilar skrev:
nurmInen89 skrev:
Folk som spelar dumma..

smarting där smile

Vadå smarting ?
han vet vad dom menar, men ändå spelar han dum.
varför spela dum ? förstår inte ?

haha ja jävlar!

FreddeK
14 juli 2008
Trådstartare
nurmInen89 skrev:
Folk som spelar dumma..

Ironi mannen ironi. Men det är lugnt, du växer väl ur din 740 någon vacker dag ska du se=)

383 Inlägg
14 juli 2008
För mycket fritid helt enkelt wink

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.

FreddeK
14 juli 2008
Trådstartare
Smajly skrev:
Freddeponken skrev:
Hej det har ju aldrig funnits en tråd om särskrivningar och diverse skrivfel så då tänkte jag starta en.

Först och främst blir jag irriterad över folk man pratar med säger skojar du efter man sagt något!
T.e.x Jag=oj vilket fet bil som åkte föbi...personen man pratar med=skojar du den var riktigt fet. Nej jag skojar inte jag tyckte bilen var fet, den meningen har verkligen fått en ny innebörd. Så nu säger jag att jag inte skojar om någon säger skojar du till mig.

Sen har vi ordet sterio. Vad är en sterio? Jag sökte ordet sterio på blocket och fick fram hela 700st mojänger som kallas för det. Är det stereo dom menar kanske, jag vet inte?

Och till sist vill jag nämna särskrivningar. är det verkligen så svårt att hålla ihop vissa ord eller? Dyslexi kan jag köpa men alla kan ju inte ha det eller?

Så nu kommer jag få massa ettor på min bil och få massa mothugg här men skitsamma för detta stör mig verkligen.

Nej jag är inte perfekt och kan inte skriva helt korrekt men va fan något snappa man ju upp i skolan!

Till dom som kommer skriva att jag är en idiot så kan jag bara säga sorry för att ni tog åt er!

Mvh Fredrik

DU ska ju själva ta och gå omskolan för att lära dig hur man skriver. Läs igenom hela ditt inlägg så får du se hur dåligt skrivet det är. Komma ? Har du hört talas om det kanske ?
Gnäll inte på andra förän du själv lärt dig.
Jädans viktigpetter !!!

Oj synd att du blev upprörd. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig få ner ditt blodtryck. Var rädd om pumpen!

FreddeK
14 juli 2008
Trådstartare
cutlass skrev:

Nej då,  jag får lön för detta ju! big_smilebig_smile
Senast redigerat av Freddeponken (14 juli 2008)

340 Inlägg
14 juli 2008
Alla pli arga på sejj sjelva, jak er snel hest men endå så ingen sig pry om majj! vaska jag göra, vaska? jak har dykläckli men jag vet inte hur nam tasvar det..dyckläckli..sånna krejjer är kul inte för majj! jak fikk jelp näj jag grnudkolan mendet hjeilpe inte tyväjr. så veddjar jak till allah pli intom argen på majj för jak ej nak stavrar ordäänntlikt, man ska vissa män i skor repsekkt annar man dålig männa man är...
tak för rodret.
//tomsa

Avstängd
32 Inlägg
14 juli 2008
Freddeponken skrev:
cutlass skrev:

Nej då,  jag får lön för detta ju! big_smilebig_smile

Jadu lille freddeponken, tyvär så är jag avstängt med mitt riktiga nick jag är "thefinnishflash"
så jag har vidgat mina vyer lite, din lille bmw tönt.

Sök