2547
Sök

startproblem volvo 740 gl -88

12 Inlägg
14 juli 2008
Trådstartare
Jag har nå problem me bilen min, 9,5 av 10ggr jag försöker starta den så går den inte igång.. men när den väl gör de så går den kanske mellan 3-5 sekunder sen varvar den upp för att sedan dö, jag har bytt huvudbränslepumpen för ja trodde att de va den de va fel på för den snurrade inte, men tydligen int för efter ja gjort de så vart de bara värre, jag har lyckats köra me den några ggr efter detta problem uppstått men då lever den sitt eget liv. varvräknarn flaxar fram o tillbak....höga varv...låga varv... höga sen dö.hmm har någon nå tips??
Senast redigerat av Volvoplogen (18 juli 2008)

42 Inlägg
19 juli 2008
känner igen problemet lite men kommer inte ihåg vad det var för fel den gången. men jag vet att jag har bytt mycket tänddelar på 740. jag har bytt hallgivare en gång när jag hade startproblem. går motorn bra när den väl är igång? förutom högt och lågt varv?

blacken
19 juli 2008
Säkerligen Hallgivaren som inte vill längre..

Tekniker
624 Inlägg
12 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
ormander skrev:
känner igen problemet lite men kommer inte ihåg vad det var för fel den gången. men jag vet att jag har bytt mycket tänddelar på 740. jag har bytt hallgivare en gång när jag hade startproblem. går motorn bra när den väl är igång? förutom högt och lågt varv?

okej då måste ja testa de! ja alltså den lilla stund den går på tomgång så går den bra men sen så blir den knäpp.

12 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
Ravi skrev:
Kollat blänsle pumps reläet

jo de är bytt...blev ingen skillnad.

12 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
vars sitt föresten hallgivarn?

Mr White
1 072 Inlägg
21 juli 2008
Volvoplogen skrev:

Den sitter på blocket i ovankant.Vid svänghjulet.Sitter me en M8 skruv..Går en kabel från den oxå.

12 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
Robban 245 skrev:
Volvoplogen skrev:

Den sitter på blocket i ovankant.Vid svänghjulet.Sitter me en M8 skruv..Går en kabel från den oxå.

just under fördelarn?

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
21 juli 2008
japp med en 10 mm sexkants bult

12 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
volvo_245 skrev:
japp med en 10 mm sexkants bult

okej va bra tack

Mr White
1 072 Inlägg
22 juli 2008
CalibraNr1 skrev:
köp en opel;)

Då är den bortrostad om en vecka lollollol

12 Inlägg
23 juli 2008
Trådstartare
CalibraNr1 skrev:
köp en opel;)

aldrig i livet:D

42 Inlägg
24 juli 2008
Volvoplogen skrev:
ormander skrev:

okej då måste ja testa de! ja alltså den lilla stund den går på tomgång så går den bra men sen så blir den knäpp.

min bil gick fint när den väl gick igång men det var som ett lotteri varje gång man skulle starta lol
men såna där givare kan säkert ställa till med fler bekymmer. prova gärna att låna en hallgivare från en annan bil innan du byter eftersom de är rätt dyra att köpa. låter även som det skulle kunna va tändspolen som är kaputt eller vad säger ni andra?
Kan ju också va att den drar tjuvluft någonstans. Nån slang som läcker nånstans. kolla det och skriv här när du hittar felet. Alltid intressant att lära sig nya fel:)

Sök