Måste bara säga, riktigt skönt sound du hade klurat ihop i youtube klippet där MST4!! Gilla d som fan

Vilken VSTi använder du till det? eller är det ett ljud från den synthen du spela på?
Iallafall, Intressant att det är fler som använder Ableton Live (testat det i ett dygn nu), har själv suttit med FL innan, visserligen bara någon månad, vilket gav en rätt bra grund osv. Dock kändes det som att något fattades.
FL känns enligt min mening lite tunnt, man måste vara såpass mycke bättre på FL för att det ska låta proffsigt än motsvarande kompetens som krävs inom Ableton Live 8. Vet inte om det är så för alla, men så upplever jag det iallafall.
Något som jag gillar skarpt med Ableton live är möjligheterna man får med "Compressor" effekterna som finns. Sidechains och allt möjligt gör det till ett lätt verktyg att få pulserande sound i förhållande till valfritt ljud.
Enda sättet jag hittade att få pulserande ljud (tex strings i bakgrunden) i fl var att sätta en automation på dess volymoch rita ut en pulsering. Därefter lägga flera bredvid varandra i playlisten. Detta gav inte samma exakthet om man tex ville att ljudet skulle styras av ett helt annat ljud som nödvändigtvis inte behöver ha en så konstant pulsering.
Om man bortser från alla effekter så verkar ableton inte totalt olikt FL... nu är ju detta de enda två jag testat så antagligen är väl de flesta programmen såhär.
Kanske svårt att förstå hur jag menar xD
Snackar dock gärna om det här över msn, kanske utbyter lite wav-filer, växlar tips eller bara samtalar rent allmänt om ableton live. Adda gärna, Lap_trancer(snabel-a)hotmail.com