2995
Sök

Tvätta inredningen?

Audifil.
123 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
Tjena! Tänkte att man skulle städa bort lite småfläckar lite här och var i bilen. Men hur ska jag få bort dem?
Att använda textiltvätt är inte så lätt, eftersom man mest bara smetar ut smutsen tongue _ Någon som har nått tips?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
17 juli 2008
använd textiltvätt på korrekt sätt...

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
17 juli 2008
Mortalis skrev:

Hur använder man textiltvätt på ett korrekt sätt då?

Diktator
968 Inlägg
17 juli 2008
låna en sån där ångdamsugare, som ångar och skit, det gjorde dom i något nummer av wheels, sjukt bra det värkar funka, ångdamsugare och någon spray vanishing eller vad det heter.. ång damsugare finns typ på rusta

182 Inlägg
17 juli 2008
Mortalis skrev:

Vilket produktivt inlägg/råd roll Du skulle inte vilja förklara Hur man använder det på rätt sätt?

Mollllgan
17 juli 2008
Nano extreme finns det ett medle som heter kör med det sj o tar fasen bort allt jag har haft i bilen iaf=)

Audifil.
123 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
_S40_ skrev:
Nano extreme finns det ett medle som heter kör med det sj o tar fasen bort allt jag har haft i bilen iaf=)

Jag har det också...men det ville bara smeta ut all smuts sad

Teknik Informatör
371 Inlägg
17 juli 2008
biltema har en ångtvätt för 199:- som min polare köpte och är supernöjd med...kanske är ett bra tips?

BMW E3 it takes one to catch one :)

Diktator
968 Inlägg
17 juli 2008
vissa av dom där medlerna gör ju även så exempelvis äldre bilklädsel "fräts" sönder, typ som min jetta som är den enda årsmodellen med den färgen på klädsen, skoj att få den uppfräten och en större fläck än ja började

Audifil.
123 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
Brandis skrev:
vissa av dom där medlerna gör ju även så exempelvis äldre bilklädsel "fräts" sönder, typ som min jetta som är den enda årsmodellen med den färgen på klädsen, skoj att få den uppfräten och en större fläck än ja började

Lite sånt man vill undvika oxå hmm

Mollllgan
18 juli 2008
uLLved skrev:
_S40_ skrev:

Jag har det också...men det ville bara smeta ut all smuts sad

Hmmm skummt funkar fint för mig.

Först på med medlet--->låt det verka i 5 min---> Skrubba med medföljande borste---> Dammsug upp skiten--->Rent & Fint=)

Mvh

Audifil.
123 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
Jag fick det inte att funka så bra bara...men jag kan ju försöka igen...tack smile

Audifil.
123 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
Först på med medlet--->låt det verka i 5 min---> Skrubba med medföljande borste---> Dammsug upp skiten--->Rent & Fint=)

Mvh

Är det livsviktigt att man dammsuger upp sen? för allt är ju intorkat i textilen :S

I got Dubs!
2 423 Inlägg
14 augusti 2008
uLLved skrev:

Mvh

Är det livsviktigt att man dammsuger upp sen? för allt är ju intorkat i textilen :S

Ja det är väl klart, annars får du ju inte upp skiten.

Audifil.
123 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
OK, kanske jättedumt av mig tongue

Men ska amn dammsuga upp medans det fortfarande är fuktigt?

I got Dubs!
2 423 Inlägg
14 augusti 2008
Brukar stå på anvisningen.
men jag brukar suga upp det när det är fuktigt, funkar bäst då tycker jag.

Audifil.
123 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
Och all skit försvinner? det blir inte utsmetat?

Diktator
968 Inlägg
14 augusti 2008
damsuga upp fukt med vanlig damsugare låter ju smått överklass aktigt, kommer väl sluta med damsugaren går sönder? fukt + el = mindre bra

115 Inlägg
14 augusti 2008
ångdamsugare rekommenderas, det går snabbt och är väldigt enkelt
Finns att hyra, kanske inte så ofta en sån blir använd så det är kanske bättre?
Senast redigerat av evil_ananas (14 augusti 2008)

Audifil.
123 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
Brandis skrev:
damsuga upp fukt med vanlig damsugare låter ju smått överklass aktigt, kommer väl sluta med damsugaren går sönder? fukt + el = mindre bra

Det var det jag tänkte, men eftersom det står att det skall dammsugas upp så :S

Sök