2886
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Fisketokig
2 997 Inlägg
30 juli 2008
Nå, hur blir det då? Ska vi knöla in allt mc-relaterat i en och samma tråd (denna) eller får vi en egen mc-avdelning någon gång?

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Sleeper
3 084 Inlägg
30 juli 2008
Martin 9-3 skrev:
Nå, hur blir det då? Ska vi knöla in allt mc-relaterat i en och samma tråd (denna) eller får vi en egen mc-avdelning någon gång?

ja kom igen nu moderater tjata på chrizz nu! smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Administratör
2 980 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
Tror inte det behövs tjatas mera, men han behöver mera tid säger han... vi får se vad framtiden ´har att erbjuda ! smile

En kopp av den svarta såsen...

3 354 Inlägg
30 juli 2008
RS_Power skrev:
Det va menat som ironi...då försäkringarna blir så mkt billigare för tjejer ( även om de inte haft körkort så länge) jämfört med killar.hmm

ja ni får billigare fösäkringar. ni har t.o.m fler försäkringar att välja på p.g.a att alla åldersrelaterade försäkringar gäller bara för män (lite fuskigt i denna värld där vi säger att alla ska vara jämlika) tjejer kan kan alltså försäkra sin mc på 40+ och vara 18.
ps. vet inte om det gäller alla bolag men när farsan kollade på hans brors försäkring stod det för MÄN är det 40+ eller nåt sånt.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Supporttekniker
28 Inlägg
31 juli 2008
Goffen skrev:
Så så millen nu tar vi o lugnar ner oss lite ! Försäkringsbolagen kör sitt race och det är ETT race vi inte kan vinna!
Kral lycka till med uppkörningen ta det bara lugnt och vrid huvudet sjukt mycket i varje korsning så uppkörningssnubben verkligen ser att du tittar åt alla håll !
Här kommer en lite uppdate på hojjen !
http://www1.garaget.org/gallery/archive … 9gqdjn.jpg 
Nya kåpglaset ifrån puig ! Blev grymt nice tycker jag särskillt när man kör
ps NEJ DET ÄR INTE MIN SAAB

Kopia på min wink
idag kommer våra Tail Tidys tongue
kom ner så vi kan montera

Skoda Octavia RS 2007.
Yamaha R6 2008.

Med.lem
3 759 Inlägg
31 juli 2008
Nu ska jag ut å brassa!" big_smile

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

113 Inlägg
Med.lem
3 759 Inlägg
31 juli 2008
Hhah där fick första snuten smaka decibel döden big_smile

Med.lem
3 759 Inlägg
31 juli 2008
FORD-PROBE skrev:
http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=FORD-PROBE&cat=58506&image=416907  Där har ni min pärla Kx450f big_smile

Bilden finka inte

Sådär
https://www1.garaget.org/gallery/archive/92082/399128_znytjg.jpg

Muttley
1 augusti 2008
uppdaterar er med mitt framtida köp som är om en vecka ungefär.

har tid på banken, får besked på onsdag om hojen är min smile, berättar inte förrän jag har fått 100% klartecken på att jag kan hämta den.

Supporttekniker
28 Inlägg
2 augusti 2008
tkd_rille skrev:

har tid på banken, får besked på onsdag om hojen är min smile, berättar inte förrän jag har fått 100% klartecken på att jag kan hämta den.

tongue  ut med språket

Skoda Octavia RS 2007.
Yamaha R6 2008.

Muttley
2 augusti 2008
jtds skrev:
tkd_rille skrev:

tongue  ut med språket

onsdag smile då får ni veta så jag verkligen får den jag har tittat ut smile, hehe.
men kan säga att den är vit/svart/röd/gul och lite grå smile.

resten kommer att komma på onsdag smile eller om man är riktigt elak så väntar vi till jag har fått den levererad nästa lördaG smile

Fisketokig
2 997 Inlägg
2 augusti 2008
Kommer nog ev sälja hondan efter säsongen till förmån för en bil.

Med bara 90 mil på mätaren under hela säsongen hittills, mil som man tvingat fram "bara för att köra" "bara för att få göra servicen någongång"

Man gör sig inte tid att köra när man har annat som måste göras, väldigt sällan det passar med tid/väder/lust och övrigt.

Nu har den stått bortglömd ett par veckor igen. Men dagen man säljer den och blir utan så börjar man hitta tillfällen man skulle haft den kvar hmm

Administratör
2 980 Inlägg
2 augusti 2008
Trådstartare
Martin 9-3 skrev:

Med bara 90 mil på mätaren under hela säsongen hittills, mil som man tvingat fram "bara för att köra" "bara för att få göra servicen någongång"

Man gör sig inte tid att köra när man har annat som måste göras, väldigt sällan det passar med tid/väder/lust och övrigt.

Nu har den stått bortglömd ett par veckor igen. Men dagen man säljer den och blir utan så börjar man hitta tillfällen man skulle haft den kvar hmm

Helt obegripligt.... Jag är ute o kör i princip varje dag oavsett vad jag gör, 410mil har den gått nu på 45dagar.... Du är väl inte rädd för maskinen???? Kanske har du fel hjälm? "fel hjälm som inte sitter bra på huvudet och brusar nått fruktansvärt gör hojåka till ett helvete"

En kopp av den svarta såsen...

Oldschool
299 Inlägg
2 augusti 2008
Själv har man en HD smile Har inga bilder på den men det ska ta det smile

Indrivare/torped
149 Inlägg
3 augusti 2008
Ja, som kanske något malplacerad medlem på sporthoj så kan jag ju flasha fram min tvåhjuling jag med då. smile Nu är ju den inget som faller under "regnummerkravet" (som någon föreslog) men ändå smile Det är ju så löjligt roligt att bröla omkring i skogen och sprätta grus! Har hur bra förutsättningar som helst för att köra här, sand-mo med stigar, grustag, små och stora vägar, vattendrag, skoterleder och allt möjligt! Och inte är det särskilt många som bryr sig om det heller! big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58553/18849/58553-99274.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/58553/18849/58553-99275.jpg

Också sugen på att ta MC-kort och handla mig en KTM eller Busaberg motard, men det blir ju så löjligt dyrt allting, i synnerhet då man inte har nån fast anställning att falla tillbaka på... sad Men men! Ska man bli civilingenjör så ska man väl fan tjäna pengar sen också! tongue

Edit: lol, jag glömde nämna modell och så. tongue
Skarpögda ser nog att det är en 250 i alla fall! Och så är det. smile Honda CR 250R -98, nu med ett liiiitet hål i kröken och förstörd sadel och plast baktill, sedan en vän från england skulle köra cross för första gången... "Ta det försiktigt med gas och koppling" sa jag.. Och sen tog rallycrossföraren i honom över och sket fullständigt i det. Nytt däck, åker och tvärsläppt koppling = stegring utan dess like, avflugen britt och trasiga attrealjer baktill på cykeln. tongue Men men, han klarade sig ju i alla fall.
Senast redigerat av Lagasse (3 augusti 2008)

Hårdrockande gummiröksmissbrukare!
Har kört sönder en Golf II 1.8GL -90, halvt en likadan fast -91, och åker äntligen turbomatat nu!

Fisketokig
2 997 Inlägg
3 augusti 2008
Goffen skrev:
Martin 9-3 skrev:

Helt obegripligt.... Jag är ute o kör i princip varje dag oavsett vad jag gör, 410mil har den gått nu på 45dagar.... Du är väl inte rädd för maskinen???? Kanske har du fel hjälm? "fel hjälm som inte sitter bra på huvudet och brusar nått fruktansvärt gör hojåka till ett helvete"

Hehe. jäklar vad du kör på.

Nejdå. när man väl är på hojen så är det perfekt. klädsel och hjälm passar väldigt bra, har kört det mesta som kräver hjälm och förbrukat några så hjälmen var man noga att prova ut.

Tidigare på sommaren var det kåken som tog tid sen har man jobbat heltid utan semester.
Senaste veckorna har det vart så j**la varmt så man har bara åkt lite cross istället. Är det fina kvällar så blir det båten och fiske. Vill man busköra så blir det 4hjuling eller cross i skogen/sandtaget.
Nu när det har blivit skönare luft så regnar det hela tiden hmm

med 1900 meter till jobbet går det snabbare att gå än att ta på sig hjälm mm och krångla ut hojen.

Man hittar inte tillfällen bara. Jag ska ta mig tid att åka om det blir fina dagar på sensommaren/hösten, får man ta ställning sen om det blir sälja eller behålla.

194 Inlägg
4 augusti 2008
Nån som har en aning vad en Honda cb 900f -81 ligger i försäkring?
Menar då om det är en dyr hoj att försäkra eller inte?

Allansson
4 augusti 2008
n0sferatu skrev:
Nån som har en aning vad en Honda cb 900f -81 ligger i försäkring?
Menar då om det är en dyr hoj att försäkra eller inte?

det är ju en veteranare så typ 1600 helförsäkrad helår

194 Inlägg
4 augusti 2008
Oh, Är det så billigt att ha en äldre hoj? Hur brukar dom gå då? Är det en bra förstahoj?
Inte kört landsvägare förr, utan bara cross..

Sök