2896
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Allansson
4 augusti 2008
det kan jag inte svara på. har precis köpt min förstahoj, en 400. det är en 84 och den går som veteranare, endast därför jag visste.

Administratör
2 980 Inlägg
4 augusti 2008
Trådstartare
Jag tycker inte man ska ha för gammal hoj för hojjar är som bilar och ju äldre dom är ju sämre skick kan dom vara i. Så vill man inte skruva mer än man kör bör man  ju köpa nått nyare tycker jag....

En kopp av den svarta såsen...

Muttley
4 augusti 2008
Goffen skrev:
Jag tycker inte man ska ha för gammal hoj för hojjar är som bilar och ju äldre dom är ju sämre skick kan dom vara i. Så vill man inte skruva mer än man kör bör man  ju köpa nått nyare tycker jag....

de har jag erfarat smile däröfr jag ska bytta upp mig med nu.  ena trotteln i förgasaren vill inte hålla så de är alltid en cylinder som inte går.

Muttley
5 augusti 2008
bara för att säga de så har jag fått halvt ja om pengar imorron smile. så när jag bokat hojen lägger jag upp bilder på den.

9 108 Inlägg
6 augusti 2008
tkd_rille skrev:
Goffen skrev:

de har jag erfarat smile däröfr jag ska bytta upp mig med nu.  ena trotteln i förgasaren vill inte hålla så de är alltid en cylinder som inte går.

Har liknande problem på min men bara när den är varm, grymt störande när man inte vet exakt vad det är, 4 förgasare att felsöka.

blacken
6 augusti 2008
tkd_rille skrev:
Goffen skrev:

Kolla membranen..

Muttley
6 augusti 2008
MilleN skrev:
tkd_rille skrev:
Goffen skrev:

Har liknande problem på min men bara när den är varm, grymt störande när man inte vet exakt vad det är, 4 förgasare att felsöka.

hehe precis, men detta var fallet så att en hållare till trotteln ? jag är inte haj på förgasare faktiskt, men iallafall så var de fjärde cylindern som inte fick jobba. så gick att maxxa hundra med hojen smile och nu ska vi göra av med den hehe.

Muttley
6 augusti 2008
blacken skrev:
tkd_rille skrev:
Goffen skrev:

Kolla membranen..

membranen var hela smile de var inne i förgasaren smile de fick klämma åt någon hållare ordentligt, men de sa att  ramla de av nu är de ny förgasare som gäller för de finns inte reservdelar till denna modellen smile

OEM <3
6 957 Inlägg
6 augusti 2008
Har fan beslutsångest om man ska skaffa hoj eller inte..tänkte skaffa till -09 men skjuter
på de till 2010

Men en liten fråga..satt å räkna lite på utgifter för att skaffa hoj
Utrustningen (på mig) gick på lite drygt 15k sen e tanken en 600:a
typ 6:a av nyare slag, har även sneglat på GSX-R och ZXR.

Kan man komma undan med runt 100k i startpening, beror kanske lite på hur ny hoj man
införskaffar oxå.?

OEM <3

blacken
6 augusti 2008
tkd_rille skrev:
blacken skrev:
tkd_rille skrev:

Kolla membranen..

membranen var hela smile de var inne i förgasaren smile de fick klämma åt någon hållare ordentligt, men de sa att  ramla de av nu är de ny förgasare som gäller för de finns inte reservdelar till denna modellen smile

Har du provat att höra med spinnin wheels?
http://www.spinnin-wheel.se/
Senast redigerat av blacken (6 augusti 2008)

9 108 Inlägg
6 augusti 2008
Bjork skrev:
Har fan beslutsångest om man ska skaffa hoj eller inte..tänkte skaffa till -09 men skjuter
på de till 2010

Kan man komma undan med runt 100k i startpening, beror kanske lite på hur ny hoj man
införskaffar oxå.?

Jag gjorde fynd på Bike (Alpinestars skinnställ för 3995 och Shoei-hjälm för 1995, dom skulle egentligen kostat det dubbla men det var utgående modeller) så all min utrustning hamnade under 10.000, hojen fick jag också rätt billigt för 30.000, man får ju schyssta 01-02or för runt 50.000 så du lär ju kunna klara dig på 100k utan problem. Kort sagt så är det ju hojen som sätter gränsen för startpenningen, lycka till smile

Muttley
6 augusti 2008
hade lovat er bilder på den mc jag ska köpa. och på lördag ska jag hämta den smile

här har ni den smile säg gärna vad ni tycker.

http://www.garaget.org/gallery/archive/26271/large/423560_wo048w.jpg
http://www.garaget.org/gallery/archive/26271/large/423562_16102s.jpg
http://www.garaget.org/gallery/archive/26271/large/423565_3dwezq.jpg
http://www.garaget.org/gallery/archive/26271/large/423568_qoo5m2.jpg

Administratör
2 980 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
Den ser ju fin ut men det va väl inte den du visade för ett litet tag sen? Aja nu är det bara lite miniblinkers och ett helsystem så kan du ut o glida sen !

En kopp av den svarta såsen...

Muttley
6 augusti 2008
Goffen skrev:
Den ser ju fin ut men det va väl inte den du visade för ett litet tag sen? Aja nu är det bara lite miniblinkers och ett helsystem så kan du ut o glida sen !

nej inte i denna tråden har jag för mig, de var en 99 den jag lade upp här smile.

hehe jag låter den vara original detta året så får vi se till och fixa helsystem till nästa år smile.

där är inte en enda repa på den och de är en 96 smile

9 108 Inlägg
6 augusti 2008
Ser fräsch ut smile

Muttley
6 augusti 2008
MilleN skrev:
Ser fräsch ut smile

får ta bilder med digitalkameran sen så man ser riktigt hur fin den är smile, gått 2080 mil så de är knappt något smile.

OEM <3
6 957 Inlägg
7 augusti 2008
MilleN skrev:
Bjork skrev:
på de till 2010

införskaffar oxå.?

Jag gjorde fynd på Bike (Alpinestars skinnställ för 3995 och Shoei-hjälm för 1995, dom skulle egentligen kostat det dubbla men det var utgående modeller) så all min utrustning hamnade under 10.000, hojen fick jag också rätt billigt för 30.000, man får ju schyssta 01-02or för runt 50.000 så du lär ju kunna klara dig på 100k utan problem. Kort sagt så är det ju hojen som sätter gränsen för startpenningen, lycka till smile

Mjo tanken slog mig att man kan ju passa på när de e rea på Bike å MC-kompaniet i Väring.
Då kan de bli billigare än ja tänkt mig smile De gillar ja tongue

BTW Köper man hoj i Väring samtidigt som man köper kläder fick man 15% rabatt tror ja de va,
de blir ju allt en slant om vi snackar 1000-lappar
Senast redigerat av Bjork (7 augusti 2008)

OEM <3

3 354 Inlägg
7 augusti 2008
jag håller på att kolla lite på nästa hoj. tror att alla kommer att kalla mig konstig för jag överväger faktiskt en guldvinge. fast jag kollar även på xj900 84-89 då jag vill ha kardan

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

194 Inlägg
7 augusti 2008
Goldwing.. usch, det är väl ingen hoj heller? tongue

Muttley
7 augusti 2008
Seth skrev:
jag håller på att kolla lite på nästa hoj. tror att alla kommer att kalla mig konstig för jag överväger faktiskt en guldvinge. fast jag kollar även på xj900 84-89 då jag vill ha kardan

köp en drag star wink pappa har en över.

som han sa så är de bra ifall de tar slut på bensinen i den ena så har han en i reserv :p

Sök