1707
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

13 Inlägg
17 maj 2016
666_Beast skrev:
Vad använder ni för öronproppar och hur ska man få på sig hjälmen så att dom inte åker ur öronen? Blir lätt galen när man får ta av och på sig hjälmen x antal gånger innan dom sitter hyffsat.

Jag kan starkt rekommendera dessa: http://killnoise.com/se/
De finns att köpa på diverse ställen, spelningar, festivaler vissa apotek och liknande.
Helt i silikon (?) eller vad det nu är för gummit material, man behöver inte "knåda" dem som med skumgummivarianten, skaftet är mjukt, så det går lätt att klippa av en bit så det inte är i vägen för hjälmen öht.
Räcker i en halv evighet eftersom de går att rengöra. smile

Refined
1 770 Inlägg
18 maj 2016
Sushikocken skrev:
Power-krille skrev:
Zwudda skrev:
Är det många här som även åker moped? I nostalgiskt syfte tänker jag på nu.
De senaste åren har jag börjat åka land och rike runt för att åka mopedrallyn, så fruktansvärt kul smile
Här är iallafall en av mina som jag oftast åker rally på smile
http://www1.garaget.org/gallery/images/28/27308/27308-dab1ee1b52fc044a516ef8ba062a9fac.jpg

Goffen skrev:
Jag är ingen expert men det där ser inte ut som en mopedmotor vattenkyld?

mest originala moppen ever big_smile

ingen sukka Kej fifty där inte snarare en sukka kx80

Då får du vässa ögonen lite mer, ingen KX80 här inte smile

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
22 augusti 2016
666_Beast skrev:
Vad använder ni för öronproppar och hur ska man få på sig hjälmen så att dom inte åker ur öronen? Blir lätt galen när man får ta av och på sig hjälmen x antal gånger innan dom sitter hyffsat.

Om öronpropparna faller ur när du drar på dig hjälmen så kan du lika gärna åka utan, du stoppar i dem fel, en vanlig gul expanderande propp som är isatt rätt är garanterat inget som ramlar ur när man drar på sig hjälmen.
Gör såhär: (för höger öra, tvärt om för vänster ja du fattar...  =P) rulla ihop proppen så att den blir långsmal (funkar absolut bäst om den är uppvärmd så ha dem i fickan en stund innan de ska i) för upp vänsterhanden bakom huvudet till höger öra och dra det bakåt genom att ta tag i kanten på det - detta gör att hörselgången som normalt sett är krokig rätas ut, stoppa i den ihoprullade proppen och peta in den med pekfingret tills det bottnar mot hörselgången, släpp örat. När proppen väl svällt upp (detta går fortare om den är byxvarm därav ha den i fickan) i hörselgången dämpar den bättre än ett par stora hörselkåpor och den kommer garanterat inte ramla ur när du drar på dig hjälmen. Ja, jag har redan hörselskador i form av tinnitus, att få det för att man sätter i hörselproppar på fel sätt är jävligt onödigt! Lycka till!

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

51 Inlägg
31 augusti 2016
Köpte mig en Suzuki GSX-R 750 förra året. Tanken är att bygga om den lite under vintern smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/190/189566/189566-4895080f1fe735b1233ccf64b1b55a57_large.jpg

Administratör
2 981 Inlägg
24 september 2016
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/6/5294/5294-bc37bc60de0ad48a5b6ee8d6b07deb1f.jpg

Lite bus på Anderstorp Raceway!

En kopp av den svarta såsen...

Administratör
2 981 Inlägg
1 863 Inlägg
2 juni 2017
Behöver lite råd från er som kan hojar mer än mig. Funderar på att köpa mig en cross hoj för ca 10-20000, vilken/vilka ska man leta efter? Ska bara ha den till att motions köra och att göra sonen sällskap  på banan.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

Administratör
2 981 Inlägg
2 juni 2017
Trådstartare
Jag gillar ju tvåtakt så jag säger en YZ250 04-06 borde du kunna få för dom pengarna...

1 863 Inlägg
2 juni 2017
Hur många timmar är okej för en cross?

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

Administratör
2 981 Inlägg
2 juni 2017
Trådstartare
tvåtaktare är inte så noga dom har billigare delar och är lättare att meka med 4taktare har oftast jättedyra delar svåra att meka själv med men allt beror ju på hur den känns och ser ut finns jättefina som gått 200timmar och rena ras som gått 80

2 408 Inlägg
3 juni 2017
jag har alltid förespråkat 2t och gör det även i detta inlägg!  Leta gärna upp en honda eller yamaha med få gångtimmar. En cross säger vissa är förverkad efter 2-300h men jag låter det vara osagt....

Byt kolv direkt och kolla upp cylindern innan du kör crossen oavsett vad tidigare ägare påstår sig ha gjort! Sista crossen gick 3-4h för mig trots ny kolv från tidigare ägare tongue

171 Inlägg
1 augusti 2017
Någon som kör i Göteborg och skulle kunna tänka sig att ställa upp som handledare för A-kort? Bensin + fika står jag för smile Skicka gärna ett meddelande!

Administratör
2 981 Inlägg
2 augusti 2017
Trådstartare
john_petrucci skrev:
Någon som kör i Göteborg och skulle kunna tänka sig att ställa upp som handledare för A-kort? Bensin + fika står jag för smile Skicka gärna ett meddelande!

Vad kör du för hoj?

Sir
935 Inlägg
2 augusti 2017
Kolla annars på sporthoj.com.
Bara ett tips

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??

171 Inlägg
3 augusti 2017
Goffen skrev:
john_petrucci skrev:

Vad kör du för hoj?

Well, jag har inte köpt en hoj än. Känns lite dumt om man inte hittat en handledare :-)

Dock har jag kollat mycket på Yamaha TDM850, verkar vara en schysst allround-hoj som vi långa kan sitta skönt på. Ganska billiga att köpa in också, oftast under 20k.

Hur så, bor du själv i Götet eller känner några här? smile

Administratör
2 981 Inlägg
3 augusti 2017
Trådstartare
Jag har några bekanta i götet men dom kör sporthoj och kommer du på en kromsläde kan intresset svalna smile

6 Inlägg
18 augusti 2017
Halloj
Har precis tagit MC-kort och vill gärna ha en supermotard har fastnat för en Suzuki DR-z 400sm, men undrar om det är möjligt att sänka hojen lite till?
De spec jag har sett är sitt höjden 89cm men skulle behöva få ner det till ev 82cm, skulle detta vara möjligt?

Administratör
2 981 Inlägg
20 januari 2018
Trådstartare
Så vilka ska på Mc-Mässa i götet?

Sir
935 Inlägg
21 januari 2018
Goffen skrev:
Så vilka ska på Mc-Mässa i götet?

När är den då, man kanske skulle försöka åka på den i år smile

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??

Administratör
2 981 Inlägg
21 januari 2018
Trådstartare
Vet du inte det!?!?!? Den bokar man ju direkt efter mässan året innan! smile 25-28januari i götet! Jag åker på torsdagen 25e..!

Sök