Älskar stuket på bilen, önskar att jag hade M-tech 2 paket på min då det är helt klart snyggaste paketet som finns till E30 Aldrig fel med lite andningshjälp och detta ser ut att bli riktigt bra
Älskar stuket på bilen, önskar att jag hade M-tech 2 paket på min då det är helt klart snyggaste paketet som finns till E30 Aldrig fel med lite andningshjälp och detta ser ut att bli riktigt bra
Tumme upp!
Fast jag fuskar ju lite och har ingen m-tech front :o Tack! Hoppas jag får igång henne snart
I morgon blir det till att cykla ut till garaget, i brist på annat transportmedel. Ca 2 mil, men vad gör man inte för att få meka lite?
Tumme upp!
Fast jag fuskar ju lite och har ingen m-tech front :o Tack! Hoppas jag får igång henne snart
I morgon blir det till att cykla ut till garaget, i brist på annat transportmedel. Ca 2 mil, men vad gör man inte för att få meka lite?
Hade räknat med att denna inte skulle räcka till nu när jag har en bredare kylare...
Så hade redan ett rör i beredskap...som inte var lång nog, bah! Får fixa ett nytt
Många känner säkert till det redan, men om någon missat det så passar jag på att tipsa om att hugga av stålomspunna slangar istället för att såga/kapa (slår mot en bit aluminium)
Mindre vassa ståltrådar att sticka sig på då
Noterade att hållaren till reläerna i motorrummet hade samma cc som...
...bränsletrycksregulatorn, perfekt! Hade planerat att montera den just där ju
Börjar likna ett riktigt motorutrymme nu
Haha, en bild på ett hål! Bränsleslang bak till catchtanken
Något åt det här hållet kommer det att bli sen skulle jag tro
Wrooom wrooom, dom sitter i och väntar på att få vridas om
Ser riktigt bra ut! Får du tag i en slang som passar till kylaren utan att kapa så hojta till. Har en tendens att skjuta just den där slangen då det glider av aluminiumet. Svetsa därför stopp i varje ände på röret för att minska risken för detta.
Ser riktigt bra ut! Får du tag i en slang som passar till kylaren utan att kapa så hojta till. Har en tendens att skjuta just den där slangen då det glider av aluminiumet. Svetsa därför stopp i varje ände på röret för att minska risken för detta.
Haha, antar att du också kommit på att den passar perfekt där Röret som sitter där har faktiskt en liten kragning i varje ände. Får bli något liknande, bara längre
funderar på att våldta din garage dörr och låna din motor kan lämna min original-ich m20b20 så meckar jag ihop din motor med min b23 skämt åsido funderar på att slopa turbo planerna igen och satsa på kompressor än en gång!
funderar på att våldta din garage dörr och låna din motor kan lämna min original-ich m20b20 så meckar jag ihop din motor med min b23 skämt åsido funderar på att slopa turbo planerna igen och satsa på kompressor än en gång!
Plockade sönder diffen i dag för att fräscha upp och se om man kan göra något åt det trista faktum att det är en öppen diff, som vanligt så dokumenterades det med en massa bilder
Märkte du upp allt vilket som satt på höger sida och vänster sida. Vet inte hur det är med dom odiffade men på lamellen så skiljer det sig med lite shims osv.
Märkte du upp allt vilket som satt på höger sida och vänster sida. Vet inte hur det är med dom odiffade men på lamellen så skiljer det sig med lite shims osv.
Notera "H" och "V" på dom 2 sista bilderna Dock såg jag inga shims någonstans!
Modigt att plocka ur pinjongen. Mitt på axeln på bild nummer fyra, sitter det en hylsa som deformeras vid montering, lurigt att få rätt spel på grejerna när man haft isär.
Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Dom bultarna går igenom på.. Dom ska ev. ha olika tjocklek. Har för mig att det satt schims mellan dom och huset på lamelldiffen iaf.
Är nog inte så på dom odiffade då kanske
Rättelse: Skrapade loss en massa rost/skit i dag och då såg man att där satt shims
Koop skrev:
Modigt att plocka ur pinjongen. Mitt på axeln på bild nummer fyra, sitter det en hylsa som deformeras vid montering, lurigt att få rätt spel på grejerna när man haft isär.
Spännande, då får man se om det blir en svår nöt att knäcka