2831
Sök

Audi A4 1.8 TSQ -00 problem

58 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
#1
Hej  har lite problem med en audi a4 1,8 tsq Chippad

Det är såhär att den hackar  mellan 2000 - 3000 varv och det syns ganska tydligt på laddtrycks mätarn
att nånting inte stämmer.

den kommer fort upp i maxladd till 1.2 bar men sen svajjar den mellan 1 - 1,2 tills 3200 rpm

då den lägger sig tillrätta. och man känner hur bilen harklar sig fram. tills den stabiliserar sig.

har provtryckt systemet å allting är helt,
Stiften är nya ngk platinum  4000 V ~ hade vi på VAG com programvaran under dagen
LMM är testad.
Lamdan är hel
Ny återcirc dump (förstärkt)

och Jörg har bytt chip i bilen under dagen men ingen skillnad skedde. han är övertygad om att programvaran är korrekt däremot tvekar jag på detta.



gjorde däremot ett snabbtest idag å ryckte WG slangen  och då försvann svajjet däremot så överladda den lite så den bromsa väll inte upp till något stopp direkt. tänkte att jag skal sätta en klocka på slangen mellan magnet ventilen å WGn imorrn å se om man har något svajjande tryck där som kan kopplas ihop med svajjet på laddtrycks mätarn.


Men tänkte i alla fall kolla om det är nån här som upplevt detta problem nångång förrut.
å vad ni då gjorde för att avgöra det.

Funderade på hur dedär gaspjället fungerar eller snarare hur det kontrolleras.
har ingen koll på dedär men om det är nåt fel i programmet så det  gör att vid full gas på låga varvtal vid höga växlar gör så att den öppnar å stänger automatiskt oavsett hur man har gaspedalen så man får svajjande ladd pga de.
Och isåfall borde man väll kunna logga signalerna som skickas ut till spjället från boxen å se skillnaden med Vag Com på nåt sätt.

Men i alla fall nån som har nåt förslag så vore det uppskattat !!

982 Inlägg
21 juli 2008
#2
gissar på magnetventilen börjar ge upp

58 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
#3
Beeenny skrev:
gissar på magnetventilen börjar ge upp

Glömde nämna det Magnetventilen är också ny !
så det är också  borträknat tyvärr =/


Sök