4026
Sök

Volvo bygger C30R prototyp enligt MSN nyheter

Reservdansk
6 271 Inlägg
19 november 2008
rawbin skrev:
ja kommer, men finns inte ännu, det jag sa va att R design finns men att det är ju inte en "riktig" R!

Det är sant, R-design är ju bara kosmetika.
Nordic R har beslutat att R-design inte gäller klubben, så för vår del är det verkligen bara ren optik. smile
D.v.s. vi tar inte in folk som äger en bil med R-design.
Det har iofs varit så hela tiden... tongue
Senast redigerat av TurbOla (19 november 2008)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

One Man Clan
4 287 Inlägg
19 november 2008
Dom har lånas fords motor ?i focusarna sitter ju volvos maskin i allra högsta grad...

Avstängd
232 Inlägg
19 november 2008
Xuri skrev:
Dom har lånas fords motor ?i focusarna sitter ju volvos maskin i allra högsta grad...

hur kan dom låna fords motor, när det är en volvo motor?

Reservdansk
6 271 Inlägg
19 november 2008
Xuri skrev:

Dom som har skrivit det har snurrat till det ganska rejält. tongue

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
19 november 2008
rawbin skrev:
det finns ju inte en c30R alls! finns R-design och det kan ju aldrig bli en "riktig" R. det är bara acceptera.

Fast det är ju fortfarande R-design, och vad jag vet så skrivs den som en C30R i många fall.
Det låter nästan som "men mamma, Ahmed kallar sig Svensk, han kommer aldrig att bli det tycker jag".
R står ju för "refined", och det ju vad bilen blir med R-designen?

1 874 Inlägg
19 november 2008
TurbOla skrev:
Jo, C30R kommer.
Det har Volvo sagt till en brittisk tidning nu i Oktober.
Men nej, den finns inte i produktion än, vad jag vet.

Jag kan ha fel, jag måste kolla upp det ordentligt, men jag har för mig om att
det var några beställningar som hade gått på en R... men som sagt, jag måste
kolla upp det ordentligt först.

Reservdansk
6 271 Inlägg
19 november 2008
Hexenhammer skrev:
rawbin skrev:
det finns ju inte en c30R alls! finns R-design och det kan ju aldrig bli en "riktig" R. det är bara acceptera.

Fast det är ju fortfarande R-design, och vad jag vet så skrivs den som en C30R i många fall.
Det låter nästan som "men mamma, Ahmed kallar sig Svensk, han kommer aldrig att bli det tycker jag".
R står ju för "refined", och det ju vad bilen blir med R-designen?

Så om du stylar om en 850 med R-optik, dvs R-front, R-fälgar, dimljus, vinge, kanske inredning, så kallar du det en 850R då?

R-design är just bara optik, det har ingenting med chassi, bromsar, motor, eller annat att göra, det är just bara lite inredning och lite plast.

1 874 Inlägg
19 november 2008
TurbOla skrev:
Så om du stylar om en 850 med R-optik, dvs R-front, R-fälgar, dimljus, vinge, kanske inredning, så kallar du det en 850R då?

R-design är just bara optik, det har ingenting med chassi, bromsar, motor, eller annat att göra, det är just bara lite inredning och lite plast.

Nej, fast så kan man ju inte generalisera heller. Då kan man lika gärna slänga i en Saab motor i en
Volvo, så får man en Saab. Så funkar det ju inte. Men när dom säljs  från fabrik som R så borde det
väl vara det. Sedan är det inte samma sak som de där mysiga V70R med världens übermotor och sådär.
Men ser man på begreppet "refined" så tycker då jag att det är en R. Men alla generaliserar ju olika.

Jag vet.

Reservdansk
6 271 Inlägg
19 november 2008
Hexenhammer skrev:
TurbOla skrev:

Nej, fast så kan man ju inte generalisera heller. Då kan man lika gärna slänga i en Saab motor i en
Volvo, så får man en Saab. Så funkar det ju inte. Men när dom säljs  från fabrik som R så borde det
väl vara det. Sedan är det inte samma sak som de där mysiga V70R med världens übermotor och sådär.
Men ser man på begreppet "refined" så tycker då jag att det är en R. Men alla generaliserar ju olika.

Jag vet.

Nå, jag utgår ifrån Nordic Rs ståndpunkt, och enligt den räcker inte R-design till för att kallas Refined.
För isåfall hade det väl hetat R fortfarande, istället för just R-Design?

Nej, just det jag menar, Volvos Refined, innebär den ultimata körupplevelsen, med vassare motor, bättre bromsar, annan drivlina, trevligare inredning, mest utrustning, och sådant som inte förekommer i standardmodellerna. tongue

517 Inlägg
19 november 2008
nej, urk, inte en c30 i R-utförande, kommer ju att floppa järnet... men en ny s80R eller v70r hade varit på sin plats och utmanat dem tyska premie bilarna såsom Audi, bmw och mercedes.

Antar att c30r kommer kosta upp mot en halv miljon när och OM den kommer ut, vilket ingen förnuftig människa skulle slanta upp för en sketen småbil.

1 874 Inlägg
19 november 2008
TurbOla skrev:
Nå, jag utgår ifrån Nordic Rs ståndpunkt, och enligt den räcker inte R-design till för att kallas Refined.
För isåfall hade det väl hetat R fortfarande, istället för just R-Design?

Nej, just det jag menar, Volvos Refined, innebär den ultimata körupplevelsen, med vassare motor, bättre bromsar, annan drivlina, trevligare inredning, mest utrustning, och sådant som inte förekommer i standardmodellerna. tongue

Jo. Självklart så är det så enligt Nordic R. Fast jag vet inte om Nordic R styr över vad Volvo har för
avsikt med sina bilar eller sådär. Iofs har inte jag det heller, jag bara säger min åsikt, men ändå! wink

Anledningen till varför man kallar paketet R-design är väl just p.g.a det att det inte är exakt samma
specs som på de gamla, "riktiga" R-modellerna. Och kallar man då bilen för en R-modell, så kommer
det troligtvis en massa sura Volvo-nördar och klagar, skulle jag gissa.

Hur ser det ut med motorvalen med R-design på C30:n då? Går det att kombinera med vilka motor-
och växellådeval som helst?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
19 november 2008
Fasiken så nice! big_smile Om den nu verkligen kommer ut med AWD och en etanolmaskin på 350Hk så finns nog risken att man måste ta ett litet banklån. C30 som den är nu är ju riktigt nice också, men med drift på alla 4 och mycket effekt så är den ju klockren. Vill ha nu! big_smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 874 Inlägg
19 november 2008
Ghost_Face skrev:
nej, urk, inte en c30 i R-utförande, kommer ju att floppa järnet... men en ny s80R eller v70r hade varit på sin plats och utmanat dem tyska premie bilarna såsom Audi, bmw och mercedes.

Antar att c30r kommer kosta upp mot en halv miljon när och OM den kommer ut, vilket ingen förnuftig människa skulle slanta upp för en sketen småbil.

En "riktig" V50R skulle också vara nåt...

Reservdansk
6 271 Inlägg
19 november 2008
Hexenhammer skrev:
Hur ser det ut med motorvalen med R-design på C30:n då? Går det att kombinera med vilka motor-
och växellådeval som helst?

Ja det ska det gå, vad jag vet.
R-design är ungefär som att lägga på ett Business-paket, eller ett kjolpaket när man väljer bilen på Volvos hemsida. wink

Reservdansk
6 271 Inlägg
19 november 2008
Ghost_Face skrev:

Ford ST blev ju en stor framgång med Volvos femma, 200hk+, och just för att det är en småbil.
Så jag tror därför Ford sagt åt Volvo att bygga en likadan...

Det ryktades ju ett tag om S80R, turbomatad V8 AWD - men det projektet lades ner när Volvo skulle bli miljövänligare...

Marknaden vill ju inte ha stora törstiga bilar - varför tror du V70 inte säljer bra längre? Eller S80? Eller S60?
På Blocket är ju många V70/S60 T5 eller R-ägare som vill bli av med sina bilar, men som dock är svårsålda...

Reservdansk
6 271 Inlägg
19 november 2008
ChriZtoffer skrev:
Fasiken så nice! big_smile Om den nu verkligen kommer ut med AWD och en etanolmaskin på 350Hk så finns nog risken att man måste ta ett litet banklån. C30 som den är nu är ju riktigt nice också, men med drift på alla 4 och mycket effekt så är den ju klockren. Vill ha nu! big_smile

Ja, när man åkte Hbg-kvällen under Vallåkra så kom man ju upp bredvid en breddad C30, med feta fälgar och sänkt, och med ett rejält kjolpaket.
Såg rätt fet ut. tongue
Många som verkar ogilla bakluckan, men jag tycker den bara är pricket över I-et, en häftig småbil. big_smile

43 Inlägg
19 november 2008
Byggs det inte en "prototyp" på C30r någonstans i Bohuslän:/

Sök