3397
Sök

Skadade fälgen lite!

38 Inlägg
23 juli 2008
Trådstartare
#1
Körde för nära trottoarkanten med fälgen så det blev märken! går det o fixa eller får man leva med det?

http://pici.se/pictures/LMSAAMvPS.jpg

Japan Power!

2 117 Inlägg
23 juli 2008
#2
Det går att fixa. Antingen tar du bort däcket, lämnar in fälgen för påsvetsning av nytt material (om det är stora skador) samt finslipning och lackning (blir som nytt) eller så fixar du småskador själv med lite finlir på skrapytorna och lägger på färg. Det senare blir kanske inte lika snyggt men är avsevärt enklare/billigare. Annars får du leva med det.

Tråkigt är det i alla fall. Speciellt den första tiden när man tänker på det men det brukar avta med tiden.


puff
23 juli 2008
#3
Jag tog ett mycket fint sandpapper och en fintandad fil.
Var väldigt försiktigt med gnuggandet och fick bort det värsta som syndes (det "vassa" som stack upp)
Avslutat det hela med rubbing, autosol.
Resulatet vart mycket bra! Var på kompisens fälg med kromkant.
Lycka till!
Mvh

264 Inlägg
23 juli 2008
#4
Lider me dig, ovanstående tipps låter vettiga.. Själv är jag allergisk emot trottoarkanter, kör alltid minst en halvmeter ifrån dem. När jag skall ställa mig intill en trottoar så backar jag alltid intill den så man kan ha koll i sidospegeln, lätt att se om man är paralell med kanten då.

Mvh Kristoffer

VTEC - när andra växlar är det dags att gasa

379 Inlägg
23 juli 2008
#5
Fälgfixarna i Helsingborg kan reparera till dig

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

Saabvilde!
1 708 Inlägg
23 juli 2008
#6
Cascade skrev:
Lider me dig, ovanstående tipps låter vettiga.. Själv är jag allergisk emot trottoarkanter, kör alltid minst en halvmeter ifrån dem. När jag skall ställa mig intill en trottoar så backar jag alltid intill den så man kan ha koll i sidospegeln, lätt att se om man är paralell med kanten då.

Mvh Kristoffer
Jag ahr alltid sidospegeln inställd såpass lågt så man ser bakskärmen på bilen, då vet man vart trotoaren är med! smile

MVH Michael.

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

672 Inlägg
23 juli 2008
#7
Fint sandpapper å klarlack på skadan.

Förmodligen kommer du bli attakerad av fler kanter så man behöver inte vara överambitiös smile

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

38 Inlägg
23 juli 2008
Trådstartare
#8
Testar med sandpapper! tack för svaren!!

Japan Power!

19 Inlägg
24 juli 2008
#9
Finns få saker som gör så "ont" att höra som när man klättrat på en trotoarkant.
Jag håller med ovanstående, ett fint sandpapper och avsluta med klarlack. Av den enkla anledningen att det kan, om man har otur, krypa in fukt, saltrester mm som kan komma att börja "vandra" under lacken.



Sök