ställ tänningen..!! skulle jag gissa på..!! eller så har du ett ras på G! men det vet du bäst själv, om motorn är piss fräsch eller inte..! jag antar att du ställt tänningen förut? men om inte, så är det relativt lätt... hela Fördelarn ska vridas....det sitter längst nere på fördelarn så sitter det en m8 bult rakt ner i blocket, har du bra lyse så ser du att du kan släppa på den skruve, bara litegran, så kan du se att bulten kan löpa i en bana som du kan vrida medsols, eller motsols... har inte den blekaste aningen om vilket håll din är knepigt ställd, men det är bara att prova..!! egenmtligen ska du ha mätinstrument och sånt för att ställa tänningen om du ska vara riktigt noga, men det går bra endå..!! så ta en 13 mm nyckel och släpp på bulten, sen tar du tag i hela fördelarn och vrider den ot något av hållen..! vrider du e.x åt höger och den börja gå ojämt på tommgången DIREKT, ska du ändra håll..! men om motorn e.x börjar som jag tror och höjjer tomgången lite och börjar gå mkt mjukare( motorn rör sig itne alls lika mkt i motorutrymmet) då är det rätt håll..!! frid den åt det hållet tills den börjar gå ojämt, då vrider du tillbaka den ca 2-3 mm och drar fast den där...sen är det bara att prova..!! det är inget jag är säker på, men det kan vara det felet....det hade jag på min... och du... efter du ställt tänningen ska du starta bilen å se om motorn går tyngre att vrida runt för startmotorn innan den startar....gör den det fasst du ställt tänningen som du tycker är bra, så var förmodligen tänningen bra ställd INNAN du började..! då har du något annat fel på bilen...med insprutet eller något..!!om du undrar varför motorn går tyngre att starta när du ställt täningen som du tror är rätt, är för att gnistorna till stiften slår för sent eller för tidigt, därför förbränner inte motorn lika bra, så den får altså itne en kick och trycker tillbka kolven, utan det gör motorn själv, vilket gör att det går tyngre...!
hoppas det kan hjälpa..!