2621
Sök

Vilket batteri?

32 Inlägg
1 februari 2006
Trådstartare
Tjena.
Dags att köpa nytt batteri.

Vilket ska jag köpa, är batterierna från biltema bra som kostar runt 400kr, eller ska man köpa från mekonomen som kostar 800-1000kr?

Har en golf manhattan. -1990.

Tacksam för hjälp.

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
1 februari 2006
Jag brukar säga som så när det gäller biltema o liknande cheapa affärer, att man får vad man betalar för...

12 086 Inlägg
1 februari 2006
Biltema batterier har man ju hört en del skit om =/

använder du bilen bara som vardagsbil inget special skulle jag ändå köpt biltema batteriet då det är så mkt billigare och det ska sitta i en harmlös golf. Beror på hur bilen används oxå, står den i hög kyla lr du har massa Xljus och ljudsystem kanske du ska satsa på lite bättre grejor.

736 Inlägg
1 februari 2006
Man behöver ju inte köpa ett så dyrt batteri till en så gammal bil, har köpt ett par (hehe inte till min bil, så snabbt förbrukas de inte) på OKQ8 och de är både billiga och bra för vad man betalar tycker jag!

460 Inlägg
1 februari 2006
Verkar som ett Biltemabatteri håller lika länge som nåt annat lågprisbatteri.
Har i allafall inte sett nåt speciellt vid felsökning och utbyte till nya batterier på verkstan

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
1 februari 2006
kör på biltema! ofta är det samma batteri från flera affärer bara det att loggan är olika... att köpa dyrt vore som att kasta pengar i sjön...

har biltema i min och det funkar fin wink så om något ljudbygge inte är på g så är ju valet inte så svårt...

man lever bara en gång så lev väl!

21 761 Inlägg
1 februari 2006
Om du bara ska ha det till normal användning så tror jag säkert att Biltema duger lika bra som någonting annat.
Om man ser till att ett batteri aldrig blir helt urladdat(glömt ljuset på över natten), att syranivån aldrig sjunker under plattorna och dessutom underhållsladdar det någon gång då och då om man vet att det har blivit mycket kortkörning så håller det längre än vad man tror. 5-6 år ska inte vara något problem.

Sök