2443
Sök

740 turbo vevhus,tomgång?

127 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
#1
Tjabba.
Har några frågor om bilen.

1.
Nu är det så att ingen vevhusventilation är dragen på den utan den är öppen.
Ska den gå från toppen till "mellan lmm o turbon"?

2.
På de högra tryckröret ska de sitta tomgångsmotor, i dagens läge sitter det ingen alls o den har en rätt så fin tomgång förutom att den bluddrar lite o skiftar mellan 500-1000 i varv. Detta endast när det låter som ett relä slår till så sjunker den för att nästan dö. Behöver jag ingen tomgångsmotor då? eller vad är det för "relä" som slår till var 4-5 sekund?

3.
Ägaren innan sa att "avlastningsventilen" skulle sitta på tryckröret från turbon-intercoolern och där finns ett uttag.

Jag köpte en återcirkulerande som de står i instruktionerna att den ska sitta efter intercoolern mot insuget,men där finns inget uttag vilket de gör original?

Vad händer om jag sätter den där uttaget finns? blir de för varmt, blir de knasigt för ventilen eftersom vakuumslangen blir rätt så lång?



Tack på förhand iaf//mvh kenta

127 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
#2
Ingen som kan hjälpa mig med åtminstone nån av frågorna?

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
28 juli 2008
#3
Vad för motor?

1. Med tomgångsmotor får du stabil tomgång wink Kommer inte pendla och ha sig. Kankse ac´n du hör som slår till och från? Om du nu har ac wink

3. Ska sitta på tryckröret mellan ic och motorn. Finns inget uttag för det orginal. Enda uttaget är för slang till tomgångsmotorn.
Senast redigerat av Marcus_89 (28 juli 2008)


127 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
#4
1.
Så då är det en ny tomgångsmotor att testa med.

Japp jag har ac, men även fast den är avslagen så smäller de till, typ var 5 sekund.

Kan de va ac:n + tomgånsmotorn som gör den så ojämn när de smäller till?

Tar en AC verkligen så mycke kraft?!


Tack för svaren! wink

B230fk botten med 530 topp.
Senast redigerat av tefuse (28 juli 2008)

116 Inlägg
28 juli 2008
#5
Ac tar mkt kraft ja!

Frippe

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
28 juli 2008
#6
Japp, särskilt i startgöonblicket wink



Sök