Givetvis kostar det garanterat mer än det smakar, men du efterfrågade chiptrim/trim till din 144hk sugis.
Att porta toppen kostar nog ca 9000kr, iaf hos Pacman Racing, han är topplocksexpert på Volvo 850.
Hur mycket det skiljer mellan motorerna kan jag inte spekulera i, men för kostnadens skull, tror jag inte Volvo har alltför stora skillnader.
Etanolkonvertera behöver inte bli dyrare än 5-600kr. Finns flexitune boxar som du själv får löda ihop, men dom är billiga, och hyfsat enkla att montera.
Ännu enklare är Flextek-boxarna. Kostar ca 4000kr, men där pluggar du bara in spridarkontakterna i boxen, och boxens kontakter i spridarna och jordar boxen, och sen väljer du på boxen en knapp för bensin/etanol, beroende på vilket du har mest av.
Sen finns det etanolchip/mappning också, men det kostar närmare 12 000kr enligt Autotech har jag för mig.
Bara att välja och vraka.