e nog inte ekonomiskt klokt att försöka få 500 rwhp ur en 350 me sugtrimm.
går att få 450 hk(SAE Gross) ur en 350 4-bolt relativt billigt,går att köra me orginal stakar å vev då ännu(me slipad vev å viktsjusterade stakar) men då ska man veta vad man gör. kan nog också behövas insprutning å etanol för det.
då blir bigblock mer ekonomiskt.
överladdning e sen ett kapitel för sig. de e hög efterfrågan på kompresorer så priset e högt.
har inte sett många(begagnade) som räcket till för en 350 för under 10 000 kr(både roots,skruv å centrifugal)
ibland kan man dock hitta en beggad jagga kompressor(typ eaton m45) som skulle kunna räcka till.
e nog turbo som gäller om du ska bygga så ekonomiskt som möjligt.
köp två gammla turbos från ett par volvos/saabar/(typ garret gt) för en struntsumma.
å så e de bara att börja bygga. 500 hk ska inte vara nått problem.
finns hur mycket som hellst att skriva om chevy 350 trimm,ett tips e att läsa böcker(finns oväntat många).
finns flera trådor som handlar om samma ämne som tex denhär:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 28&p=1