2432
Sök

Sinus Live SL-A1500 V2 Mono Block

Avstängd
200 Inlägg
2 augusti 2008
Trådstartare
hur e detta

6 851 Inlägg
2 augusti 2008
Finns en SÖK funktion som säkert funkar även att leta efter Sinus

605 Inlägg
2 augusti 2008
hittar inget när jag söker

Fire And Silk
2 254 Inlägg
2 augusti 2008
tryck på min länkar i forums signaturen så får du se närbilder på Justeringssidan och Anslutningssidan, jag fick hem mitt steg i torstags och mina basar men jag har ej hunnit testa något av dem smile

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Team Autohifi!
865 Inlägg
3 augusti 2008
Sinus Live SL-A 1500 V2 är en upgradering av det gammla Sinus Live SL-A 1500......!
Bättre komponenter men med samma PCB kort & Chassi..... det är 50mm2 anslutningar på detta V2 variant samt ej dockningsbart.

1 058 Inlägg
3 augusti 2008
MrCalle skrev:
Sinus Live SL-A 1500 V2 är en upgradering av det gammla Sinus Live SL-A 1500......!
Bättre komponenter men med samma PCB kort & Chassi..... det är 50mm2 anslutningar på detta V2 variant samt ej dockningsbart.

ofan.. hur är ljud/effekt jämfört mot gamla varianten?

PoLoud =D

162 Inlägg
3 augusti 2008

Team Autohifi!
865 Inlägg
4 augusti 2008
vw_performance skrev:
MrCalle skrev:

ofan.. hur är ljud/effekt jämfört mot gamla varianten?

Jag har själv inte hunnit testa just detta V2 variant ännu men enligt Profi- Hifi så ska det vara bättre val av komponenter i detta så att det ska be mera kraft, stabilare med kraft och ge en stabilare signal.
Jag tror inte efter att tittat i båda att det på något vis är sämmre än det tidigare.

Scorpio-94: Det är det gammla som du fort farande länkar till.. Det nya har inte de lagt up enu.

284 Inlägg
4 augusti 2008
tycker att det är lite dåligt av den att slopa link funktionen på det nya steget sad

Team Autohifi!
865 Inlägg
4 augusti 2008
ziderbeat skrev:
tycker att det är lite dåligt av den att slopa link funktionen på det nya steget sad

Jo det kan jag med tycka men som argument för detta så har de sagt följande.
ca 80% av reklamationerna som inkommer beror på att man dockat slutstegen på ett felaktigt sett, ganska hög siffra och jag förstår dem.
Det finns endå SL-A3000 som täcker up för 2st Sl-A1500V2

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
4 augusti 2008
MrCalle skrev:
ziderbeat skrev:

Jo det kan jag med tycka men som argument för detta så har de sagt följande.
ca 80% av reklamationerna som inkommer beror på att man dockat slutstegen på ett felaktigt sett, ganska hög siffra och jag förstår dem.
Det finns endå SL-A3000 som täcker up för 2st Sl-A1500V2

Dessutom ca: 400:- billigare än två A1500...
Senast redigerat av Lonefox (4 augusti 2008)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

284 Inlägg
4 augusti 2008
samtidigt är det lämpligt med link funktionen när du kan enkelt uppgradera ditt system om du väljer att köpa en kraftigare bas.  alla kanske inte har den ekonomin så att den kan bara slänga ut en massa pengar på ett sl-a3000  och kanske klarar sig fint på ett sl-a1500 för stunden . lämpligt att sedan bara kunna bygga på det  tycker jag personligen. men det kanske inte e så roligt för dem och få tillbaka en massa steg heller för att folk inte vet hur man kopplar
Senast redigerat av ziderbeat (4 augusti 2008)

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
4 augusti 2008
ziderbeat skrev:
samtidigt är det lämpligt med link funktionen när du kan enkelt uppgradera ditt system om du väljer att köpa en kraftigare bas.  alla kanske inte har den ekonomin så att den kan bara slänga ut en massa pengar på ett sl-a3000  och kanske klarar sig fint på ett sl-a1500 för stunden . lämpligt att sedan bara kunna bygga på det  tycker jag personligen. men det kanske inte e så roligt för dem och få tillbaka en massa steg heller för att folk inte vet hur man kopplar

Å andra sidan, om steget dessutom är förbättrat från första modellen så måste de ju dra ned på något, och kan man då dessutom få bort en stor del utav felen som upstår (oavsett anledning) så  får man ju förstå dem.

Sen vad gäller uppgraderingar så steget från ett till två SL1500 är förmodligen endast en start på vägen inom bilstereo. För, blir man "biten" utav denna hobby så inser man ganska snart att man gärna vill ha nåt ännu värre än Sinus som trots allt är nybörjar grejer. Då kanske man ringer MrCalle och köper lite bättre prylar istället så att säga. Typ nåt US Amps eller liknande.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

3 Inlägg
5 augusti 2008
Det är väl samma skit som den tidigare utgåvan, man får vad man betalar för !

Har testat med 2 olika Sinuslive 1500 steg och med samma resultat så kom inte med nåt skitprat om ett måndagsexemplar.

956 Inlägg
5 augusti 2008
zapparz skrev:
Det är väl samma skit som den tidigare utgåvan, man får vad man betalar för !

Har testat med 2 olika Sinuslive 1500 steg och med samma resultat så kom inte med nåt skitprat om ett måndagsexemplar.

Snälla beskriv vad som är så "skit" med dom! yikes

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

13 Inlägg
5 oktober 2008
Hmm  är dom bra eller ej. Jag frågede ju i min tråd om hjälp och du luunggan sa att jag skulle köpa ett sånt. jag bara undrar om dom är bra eller ej.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 0#p1226440
Hittade dom även billigare på prisjakt
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=344935
Senast redigerat av Rekan87 (5 oktober 2008)

137 Inlägg
5 oktober 2008
Det är ett billigt steg, då får vad du betalar för....alltså inget undervärk.
Spara hellre ihop några extra hundringar och köp ett bättre och stabialere steg!

Det finns inget som heter FÖR mycket bas......

137 Inlägg
5 oktober 2008
Nismodea skrev:
Det är ett billigt steg, då får vad du betalar för....alltså inget underverk.
Spara hellre ihop några extra hundringar och köp ett bättre och stabialere steg!

Det finns inget som heter FÖR mycket bas......

4 663 Inlägg
5 oktober 2008
tycker inte sinus live är dåliga. visst det finns båda bättre och sämre  slutsteg. Tycker de kan kräma på rätt bra dvs  första vertionen. Har faktiskt ett  V2 hemma nu   (ej inkopplat) men tror inte på att de är  dåliga grejor wink
mvh robin

206 Inlägg
5 oktober 2008
Sinus live sl-a3000 är inget dåligt steg, det finns lätt kraft i de så det räcker till. big_smile

Sök