Ja hörrni. Vad fan gör man eller?! Här kommer HELA mailkonversationen med lackeraren, jag vet snart inte vad jag ska ta mig till med honom!!!
I mars/april hittade jag en annons på Blocket för lackering.Lackering
Lackerings jobb utföres på mc-delar, komlett mc. Grund jobb på så väl gamla delar som nya. Bläster finns, kan ombesörja grundarbete inför pulverlack.
Gör även mindre/större grundjobb på bilar så som riktning, spackling, svetsning och grundmålning.
Bilder kan lämnas på redan utförda arbeten.
Mycket humana priser.
Robert 070xxxxxxx***
>Date: Sun, 6 Apr 2008 23:02:32 +0200
>Subject: Ang. Lackering
>
> Hej!
>
> Vart finns du? Har en hög med originalkjolar till en V40 ligger och
> väntar på slipning och lack, samt ett par ögonlock och en hajfeneantenn.
>
> Ett cirkapris på det?
>
> Och ska jag i så fall fixa färgen själv eller ordnar du det? Ska
> givetvis vara riktig 2komp billack...
>
> Bilen är solidblå, länk om du vill se den:
>
http://www.garaget.org/?car=57406>
> Och delarna som ska lackas är dessa:
>
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … 45730&> ;image=303669
>
> Mvh // Ellen
> 0510-XXX XXX, 070-XXX XX XX
7 april 2008:
Hej jag bor i Lidköping.
Pris lite beroende på hur delarna ser ut men runt 1500-2000 beroende på lack, då ingår slipning slipgrund slipning av den eventuell spackling och lack med klarlack.
MVH! Robban
Under april-maj ringde jag och bokade att han skulle få alla delarna lösa och att han skulle ordna bättringsfärg så jag själv fick fixa till rostskadorna på tröskeln/skärmkanten på passagerarsidan, detta skulle kosta 450 kronor. Min önskan att han fick en blästrad bil med grundfärg på och lackade tröskeln i box när han ändå lackade det andra avböjde han.***
Sent: Thursday, May 29, 2008 7:32 AM
Subject: RE: Lack illblå V40
Hej färgen finns i garaget och jag kommer med instruktioner hur du skall göra för att uppnå bästa resultat.
MVH! Robban
PS:
Ring mig när du kan komma i helgen är jag inte hemma vi åker fredaga kväll
>Date: Thu, 29 May 2008 15:42:31 +0200
>
>SKULLE det kunna funka att jag kommer fredag eftermiddag? Innan ni ska iväg, eller blir det för rörigt >för dig? Idag kan det bli tight att hinna nämligen...
>Funkar det inte hörs vi av och löser det när det passar!
>
>Kramar // Ellen
Fick komma på eftermiddagen den 30 maj och hämta min kasse, minns tyvärr inte längre om det verkligen blev 450 kronor eller om jag fick betala 500, Mamma ställde upp och hjälpte mig köra dit när jag ändå behövde handla. Lämnade samtidigt in mina delar till honom, och skulle nog kunna hämta dem inom några veckor. Kändes bra.***
Sent: Friday, June 20, 2008 8:59 AM
Hej alla dina "små" delar är nu målade, jag har kvar att måla kjolarna och frontläppen. Vill du ha smådelarna så är det OK att hämta dem.
MVH! Robban
>20 juni 2008:
>
>Ah!
>
>Tack. Jag befinner mig just nu i Stockholm så det känns inte som det är någon panik att hämta det >småttiga innan den större också är klart...
>
>Misstänker att kjolarna och frontläppen är på G ganska snart de också?
>
>Glad midsommar förresten!
>
>// Ellen
>Date: Sun, 29 Jun 2008 11:43:02 +0200
>Hej!
>
>Ville bara meddela att vi nu drar iväg på semester och blir borta några dagar i stöten, först norrut och >sedan tyskland.
>Så mailar du om att delarna är klara ska du inte tro att jag är ointresserad om jag inte svarar, jag är >antagligen bara inte hemma....
>
>Ha det gott så hörs vi, jag hör av mig när jag kommer hem om att hämta mina delar!
>
>Kramar // Ellen
Sent: Sunday, June 29, 2008 4:15 PM
Hej!
Det är helt OK. Jag är nu klar med camaron så jag skall slipa dina "stora" delar. Jag lackar dem i veckan som kommer så de bör vara klara i slutet av veckan. Sedan ger jag mig i väg på semester: Jobbar denna veckan som kommer sedan så åker jag bort till kusten, Malmö, köpenhamn och eventuellt Tyskland.
MVH! Robban Ring när du är hemma nästa gång får vi se om de är klara.
>Date: Sun, 13 Jul 2008 19:34:05 +0200
>
>Hej!
>
>Nu är jag hemma igen och hämtar gärna bildelar om de är klara! Du kan väl höra av dig och ge mig >besked!
>
>// Ellen
13 juli 2008:
Hej jag har slipat dina "större" delar skall bara lägga på lacken, detta kommer att ske i början av veckan så du kan säkert komma mot slutet av veckan o hämta dem.
MVH! Robban
PS:
Ring innan så det är helt klara.
14 juli 2008:
Hej dina stora delar är grundade idag slipning o lack i morgon.
MVH! Robban
15 juli 2008:
Hej strul med dina större delar kjolarna har vart lackade tidigare det är därför det "krackar" så nu har jag slipat bort allt tog några timmar extra o ett riktigt skitgöra. SÅ nu är de grundade igen o jag hoppas att det går bra o jag får på lacken i morgon.
MVH! Robban
>Date: Sat, 19 Jul 2008 12:00:45 +0200
>
>Hej!
>
>Hur går det med mina delar? Börjar det bli dags för avhämtning?
>
>Mvh // Ellen
19 juli 2008:
Hej!
Alla delar är nu lackade, de sista (stora) fick klarlack på sig. Så det är bara att komma o hämta dem, inte idag de är för sköra nu men imorgon går bra.
Ringer du innan så jag kan plocka fram alla delar jag har fått stuva undan de små delarna av utrymmes själ o för att jag är rädd om dem då de är lackade.
Kostar det något?? Ja o ja lackerarfirman jag vart på vill ha 1500 för lacken o jag får nöja mig med 1200 även fast det vart mycket jobb.
Jag har för mig att jag trode de skulle kosta cirka 2500 för rubbet o det stannar på 2700 det är inte dåligt gissat från min sida.
MVH! Robban jag sänder med bilder på bilen jag lackade.
Hämtade mina delar den 21 juli upptäckte den 22 juli att smådelarna inte härdat som de borde och ringde och gjorde upp om reklamation.
Lämnade in allt som skulle reklameras den 4 augusti 2008, efter lackerarens semester.***
>Date: Fri, 8 Aug 2008 22:30:19 +0200
>
>Hej!
>
>Är lite nyfiken på hur det gått med mina smådelar? Blev du något klokare på vad som hänt med dem?
>
>Mvh // Ellen
Sent: Sunday, August 10, 2008 6:44 PM
Hej de tror att det är värmen i bilen som kan ha påverkat det hela men jag tror att det vart något fel i blandningen av lack härdare.
Jag har lackat alla delar med vattenbaserad lack o klarlack, men jag är inte riktigt nöjd med resultatet på den ena delen så den skall jag försöka få lackad i veckan, de övriga delarna är bra. Jag måste tyvärr ta betalt för klarlacken men färgen står lackeraren för o jag får bjuda på arbetet. Tror att det hamnar på 300 kronor.
MVH! Robban
>Date: Tue, 12 Aug 2008 07:59:09 +0200
>
>Hej!
>
>Vad innebär "lackad i veckan"? Att jag hinner ställa bilen på Hjulafton eller att jag får grejorna till helgen?
>
>Mvh // Ellen
12 augusti 2008:
Hej jag skall försöka ha delarna lackade till på onsdag så då kan du komma o hämta dem.
MVH! Robban
Sent: Wednesday, August 13, 2008 10:18 PM
Hej du kan komma imorgon på morgonen o hämta alla delar utom två de får du lite senare på eftermiddagen då jag måste klarlacka dem först o låta dem härda, Så visst du kan ställa bilen. Det som inte är klart är ett ögonlock o en vingdel till fram eller bakdelen.
MVH! Robban
>13 augusti 2008
>
>Hej!
>
>Tack, men jag hinner inte ställa. Bilen behöver vara klar strax efter lunch och jag har att göra några >timmar med monteringen. Så jag skippar det, måste åka och besiktiga en bil i Skövde vid lunch också.
>
>Men om det funkar kanske jag kan hämta grejorna om jag åker in till Hjulafton i alla fall?
>
>Mvh // Ellen
14 augusti 2008
Hej då kan du komma i helgen o hämta delarna.
MVH! Robban
15 augusti 2008:
Hej igen det vart inte helt bra denna gång heller så jag ar en del kvar att lacka om skit nu är jag NOGA.
MVH! Robban
Så, där står jag nu. Är grymt less på detta och kostnaderna har ju dragit i väg så jag lika gärna kunde gått till någon av de stora firmorna från början. Hela säsongen har ju gått utan att jag hunnit få mina delar.
Jaja, berättar mer när det händer något...