2653
Sök

Stulen: BMW 530d E60 - ÄRENDET AVSLUTAT !

SLK
610 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
Edvinoo skrev:
ii hur gick de me allt ? har dom sagt nått ?

zato ja neidem sa svojim u bosnu big_smile

Vet inte hur lång tid polisen har på sig att söka efter bilen, men efter att den tiden gått ut så ska den värderas av företaget Crawford. Har gått drygt en månad nu så jag väntar en vecka till. Då ringer jag polisen och försäkringsbolaget och kollar hur långt de kommit!

Ska inte heller åka dit med nästa bil.

PS. Köpte mig en tillfällig bil idag för 10.000 kr big_smile

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
27 augusti 2008
alminjo skrev:
Edvinoo skrev:

Vet inte hur lång tid polisen har på sig att söka efter bilen, men efter att den tiden gått ut så ska den värderas av företaget Crawford. Har gått drygt en månad nu så jag väntar en vecka till. Då ringer jag polisen och försäkringsbolaget och kollar hur långt de kommit!

asså de e så fucked att de ska ta sån tid jebote ... att du kan vara så lugn ja hade inte orkat vänta så länge..
haha jobbigt att köra den nu va ?

Inspiration comes standard

SLK
610 Inlägg
27 augusti 2008
Trådstartare
Edvinoo skrev:
alminjo skrev:
Edvinoo skrev:

asså de e så fucked att de ska ta sån tid jebote ... att du kan vara så lugn ja hade inte orkat vänta så länge..
haha jobbigt att köra den nu va ?

Inte mycket JAG kan göra just nu då allt hänger på VESTA. Bilen jag kör nu har inte ens servo så du kan tänka dig hur det känns att gå från en BMW värd ca 270.000 kr till en bil som är mindre värd än BMW's fälgar.

Hur som helst kommer jag att gå back!

Saab
344 Inlägg
28 augusti 2008
kan inte säga något annat än, Tråkigt sad synd om dig!
Senast redigerat av keffy89 (28 augusti 2008)

12 Inlägg
28 augusti 2008
Väldigt synd att din bil blev stulen, men som tur var kom ingen till skada. Hoppas ligan åker fast.

Irish Viking!

12 Inlägg
11 september 2008
Ganska ny här men fastnade på din tråd. Har det hänt någonting nytt?

SLK
610 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
Det har inte hänt något speciellt och jag får ingen information alls om vad som händer i utredningen.
Skickade in originalkvitton i torsdags förra veckan (4/9) till både Vesta och Folksam och ringde igår (10/9) för att se om de hade fått in mina kvitton. Hemförsäkringsbolaget Folksam hade fått in brevet MEN Vesta hade tydligen INTE fått något ifrån mig. Skumt. Verkar som att Vesta inte ville ha något mer ifrån mig!

Det har gått mer än 7 veckor nu och jag väntar fortfarande på svar, åtminstone hur länge utredningen kommer att pågå. Nästa vecka är det 2 månader sedan bilen blev stulen och då förväntar jag mig iaf ett vettigt svar!

Sir
201 Inlägg
12 september 2008
Att dom inte lägger ner större jobb på att få fast sånna här ligor..   Måste ju gå att ställa en fin bil under bevakningen eller spårning och se vart den tar vägen .. I dag är det väll bara villjan som dom behöver om dom verkligen vill stopa en sådanhär liga eller. ???

Jäkla mysko att dom hitta just din bil.. stog den där flera dagar i rad? Dom måste ju ha rekat en del innan dom gör ett sånt jobb.. ? Och vart kan dom få tag i så mycket sömngas till ett helt hus det är väll inget som säljs till folk hursomhällst?

Hoppas dom tar ligan och hoppas dom kan spåra din bil.. sad

Audi Power ..
Audi A4 T 370hk.+

SLK
610 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
Palander skrev:
Att dom inte lägger ner större jobb på att få fast sånna här ligor..   Måste ju gå att ställa en fin bil under bevakningen eller spårning och se vart den tar vägen .. I dag är det väll bara villjan som dom behöver om dom verkligen vill stopa en sådanhär liga eller. ???

Jäkla mysko att dom hitta just din bil.. stog den där flera dagar i rad? Dom måste ju ha rekat en del innan dom gör ett sånt jobb.. ? Och vart kan dom få tag i så mycket sömngas till ett helt hus det är väll inget som säljs till folk hursomhällst?

Hoppas dom tar ligan och hoppas dom kan spåra din bil.. sad

Det konstiga är att jag kom från Kroatien den kvällen runt 19-tiden, parkerade bilen mitt i stan för att käka och sen åkte jag hem för att lämna bilen. Bilen stod parkerad max en timma i stan medan jag var på restaurangen. Då tror jag att de fick syn på den och spårade mig hem. Några timmar senare var bilen borta.

Hur de har tillgång till så mycket sömngas?? I forna Jugoslavien kan du köpa allt du sett på TV. Tyvärr.

BMW it is
32 Inlägg
15 september 2008
alminjo skrev:
BMW 530d STULEN !!!

Klockan passerar 21.00 samtidigt som jag parkerar min BMW utanför huset i Banja Luka i Bosnien efter att ha varit i Kroatien. Därefter täcker jag över BMW:n med bilkapell, för att skydda lacken och minska risken för stöld, innan jag går och låser grinden och går in i huset.

Några minuter efter att klockan passerat 04:00 hör min far hur min mormor skriker "de har kört bort BMW:n" samtidigt som hon ringer på dörrklockan! Farsan vaknar med huvudvärk, precis som resten av familjen,
och upptäcker att det inte är bara BMW:n som är borta. Det fattas även min plånbok,
nycklar, smycken, registreringsbevis till bilen med mera. Polisen tillkallas och de konstaterar snabbt om att det rör sig om en liga som är ute efter lyxbilar.

Frågan är, hur kunde de rensa ett helt hus och stjäla en bil utan att väcka någon i huset? Svaret kom när polisen undersökt huset: SÖMNGAS!

Detta hände natten till den 22-juli och sen dess är bilen borta! Efter att ha varit i kontakt med polisen fick jag veta att ligan stulit fler bilar, bland annat en Volvo, Mercedes och en likadan BMW på EXAKT samma sätt, dvs med hjälp av sömngas!Totalt försvann runt 20 bilar endast i Banja Luka.

Polisen i Bosnien och Sverige blev kontaktade så som mitt försäkringsbolag (VESTA) då bilen stals. Nu är jag tillbaka i Sverige och skall se vad jag kan göra, håller er informerad !

BILEN:

BMW 530d E60 -04
Reg.nr " W C C   5 3 5 "
Första gången i trafik: 2004-08
Utrustning: ALLT
Skick: Nyskick

http://www1.garaget.org/archive/8/7169/ … 803832.jpg

Fyfan va synd... åå åt helvete me idioter som inte kan hålla händer borta från saker som man har kämpat för... för jävligt.. de ska man inte bura in utan man ska göra att de jävlarna lider

FTP... Power Is Nothing Without Control

SLK
610 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
Sverige kanske borde införa arabernas lag: Stjäl du så kapar de handen av dig!

Iaf, har snackat med försäkringsbolaget idag och de har fortfarande ingen koll hur lång tid utredningen kommer att ta men förhoppningsvis innan månaden är slut ! Nu har jag väntat i 8 veckor så 2 veckor till kan jag vänta. Hoppas de håller det de sagt och att jag får rätt summa av de. Kommer bli spännande !

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
15 september 2008
efter 30 dagar om bilen inte är hittad skall man få ersättning..så står de iaf på folksams sida.om man har helförs..osv..
Senast redigerat av pattilatti2 (15 september 2008)

174 Inlägg
15 september 2008
pattilatti2 skrev:
efter 30 dagar om bilen inte är hittad skall man få ersättning..så står de iaf på folksams sida.om man har helförs..osv..

dock så har han ju inte folksam hmm

SLK
610 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
pattilatti2 skrev:

Stämmer bra, men detta hände utomlands och då tar det "lite längre tid". Hur lång tid det tar vet vi om 2 veckor. Tror att det är samma villkor för andra försäkringsbolag.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
16 september 2008
alminjo skrev:
pattilatti2 skrev:

Stämmer bra, men detta hände utomlands och då tar det "lite längre tid". Hur lång tid det tar vet vi om 2 veckor. Tror att det är samma villkor för andra försäkringsbolag.

hmms..hehe ja de va ju till nackdel..tuvärr...
dom kan ju anta att bilen är såld ja gud vet vad..dom hittar alltid nå kryphål ska du se..

har du polis anmälan därifrån då?men den va försäkrad i vilket bolag i sverige??

Avstängd
41 Inlägg
21 september 2008
alminjo skrev:
Sverige kanske borde införa arabernas lag: Stjäl du så kapar de handen av dig!

Iaf, har snackat med försäkringsbolaget idag och de har fortfarande ingen koll hur lång tid utredningen kommer att ta men förhoppningsvis innan månaden är slut ! Nu har jag väntat i 8 veckor så 2 veckor till kan jag vänta. Hoppas de håller det de sagt och att jag får rätt summa av de. Kommer bli spännande !

Eller kapa av halsen !

Yngst på Garaget ?

609 Inlägg
21 september 2008
Med risk för att vara lite elak och utan att ha läst genom tråden, men bilen har väl troligtvis hamnat i Ryssland hos nån finans snubbe som gjort en beställning. Samtidigt kan jag tycka att det är idiotiskt att åka ner dit med en sån bil. Min kusin gjorde en liknande tabbe hemma i Polen, dock fick han behålla bilen - vandaliserad samt utan fälgar. Även detta var en BMW (-01 då ny).

SLK
610 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
STriiiker skrev:
Samtidigt kan jag tycka att det är idiotiskt att åka ner dit med en sån bil. Min kusin gjorde en liknande tabbe hemma i Polen,

Säg att du och dina familjemedlemmar ska åka och hälsa på släkt i Berlin, inte fan ska du ta bussen dit eller tåg ? Samma sak här, vi åker dit med bil och har gjort det i ca 10 år i rad utan några som helst problem. Detta kunde lika gärna hänt i Tyskland eller Sverige utanför Ica.

SLK
610 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
Igår ringde jag Vesta för 386:e gången för de verkar inte veta hur man informerar sina kunder utan väntar på att man själv ska ringa de varje dag! Iaf så ringde jag Vesta igår och pratade med rätt så trevlig kille (första gången nån är trevlig när man ringer till Vesta) och efter lite snack så tog han mitt nummer för att efter några timmar informera mig om vad som händer i utredningen. Samtalet från Vesta kom aldrig.

Dagen efter, dvs idag tisdag, så ringer jag till Vesta IGEN för att kolla vad fan som händer. Samma chock får varenda Vesta-anställd så fort jag säger mitt skadenummer, dvs det blir tyst i några sekunder och sen får jag alltid höra "Dröj kvar lite jag måste kolla en grej". Visst, jag väntar och sedan kommer det vanliga svaret igen, "Det är fortfarande utredning och vi vet inte när den är klar".

Samma svar och mottagning får jag varenda gång jag ringer till de och nu börjar man bli riktigt förbannad. Hur lång tid skall detta ta?? Ja, det vet inte ens de själva. Skall ringa de på fredag och kolla om det händer nått i utredningen. För övrigt, vad fan skall hända bilen är borta i över 2 månader och säkerligen inte ens i Europa!!

Teddan
2 495 Inlägg
23 september 2008
tror det varvesta  brorsan hadde när en av hans bilar blev stulna... tog 3mån och dom var på hembesök för å kolla hur han bodde ????

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Sök