4028
Sök

Stulen: BMW 530d E60 - ÄRENDET AVSLUTAT !

Avstängd
367 Inlägg
26 september 2008
fyfan va dom är grova . med sömngas ta andras ägo delar . söva folk. vilka jävla dårar

MVH Beyond

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
28 september 2008
jag tror att det kommer bli en rejält utdragen process
som säkert kommer avgöras i rätten

har bara den känslan
anklagar inte dig för försäkringsbedrägeri
men det är garanterat det försäkringsbolaget kommer påstå
av någon konstigt anledning så börjar dom strula rätt ofta
eftersom bilen är så ny och försvinner i utlandet
och på ett sätt som här i sverige låter otroligt även om det är vanligt i utlandet
så fattar inte försäkringsgubbarna bättre och lite över 200K i ersättning är mycket pengar för försäkringsbolaget och dom kommer strida för att slippa betala

fast jag hoppas verkligen att det kommer gå smärtfritt för dig

Kör fort så hinner inget hända...

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
29 september 2008
Mycket trist historia det där! men satan vad tjuvar kan vara listiga då, sömngas wtf? Är väl ifs bättre det än att dom skadar folk men iaf.. herregud.. där kan man snacka proffs in o ut o rensa allt.. galet.. hoppas du får tebaka bilen eller fet ersättning iaf! Den lär knappas bli slaktad eller förstörd... förfalskas nog nya pappers till den o den rullar vidare i nått land.. din bil är ju rätt så unik med fronten så den kanske kan återuppfinnas o om den görs lär den ha varit väl om händertagen iaf för sånna bilar själs inte för att köras sönder elelr göra brott med oftast.

Hoppas allt går din väg iaf.

Bmw osv..

Larmtekniker
307 Inlägg
29 september 2008
Tråkigt att läsa om!
Hoppas det löser sig och du får antingen en bra summa pengar eller att de hittar bilen.
/Wångstedt

Edit: Får lära mig stava tongue
Senast redigerat av Wangstedt (29 september 2008)

/ Wången

1 297 Inlägg
1 oktober 2008
ferrarimannen skrev:
hej
betalar ditt hemland försäkringen pga gasning osv?
eller måste sverige betala? premierna är så höga på BMW redan. slipper vi eller är det mer försäkring för oss BMW ägare igen nästa år? allt ska kvitta

fan va tråkigt. hoppas Bosnien betalar

öh. ok? Betalar Sverige om du får din bil stulen?

1 464 Inlägg
1 oktober 2008
Tråkig tråd att läsa, hoppas det löser sig. Har själv varit i tvist med försäkringsbolag (inte utomlandsstöld men dock) och fy f_n vad det tar på krafterna. Bara intala dig själv att det är fullt normalt, att det tar tid. Tråkigt att Vesta ligger drygt 60 mil från dig, för ett personligt besök sätter fart på alla ärenden.

Det här med knockout gas trodde jag inte existerade i hus/lägenheter. Jag vet flertalet lastbilschafförer däremot som har råkat ut för det, varav en lämnades naken på en rastplats... Så, det kunde varit värre.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

Medlem 34530
908 Inlägg
1 oktober 2008
ferrarimannen skrev:
hej
eller måste sverige betala? premierna är så höga på BMW redan. slipper vi eller är det mer försäkring för oss BMW ägare igen nästa år? allt ska kvitta

Vad har bosnien med det hela at göra, det är ju försäkringsbolaget som betalar ut ersättningen och ingen annan. Vaddå mer försäkring för er BMW ägare, jag tror ju inte detta enstaka fall gör att premien höjs kollektivt för enbart BMW ägare i samtliga försäkringsbolag. Möjligtvis kan det ske i försäkringsbolaget i fråga.

Jag hoppas verkligen att det löser sig snart, misstänkar att du kommer att titta över dina försäkringar efter detta wink

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

Sanizz
2 oktober 2008
Tjena tjena, ja vet en del om dessa ligor och hur det går till. Är själv från bosnien. Och har själv varit med om min pappas bil blev stulen av samma liga ca 50km ifrån dig. så hör av dig för mer info Mvh Sanel

SLK
610 Inlägg
3 oktober 2008
Trådstartare
Låtsas att jag inte såg "ferrarimannens" kommentar då den är helt idiotisk !
Ni andra vet hur det ligger till och tack för de kloka kommentarerna.

För att uppdatera er lite så har jag snackat med försäkringsbolaget 3 gånger denna veckan och nu ser man verkligen hur de är mot sina kunder ! Kan tillägga att 2 utav 3 gångerna som jag pratat med de under veckan har varit "dröj kvar lite - KLICK! De la på luren ! Så jag bestämde mig för att maila handläggaren och samtidigt se om hon är något trevligare och eftersom hon kan svara när hon känner för det. Såhär ser mailet ut och säg gärna vad ni tycker!

JAG:
Hej XXXX,

Jag vill veta om utredningen är över för enligt er på Vesta skulle allt varit klart senast igår, tisdag 30/9. Nu har det snart gått 11 veckor (!) sedan bilen stals och ni har hittills inte ringt mig en enda gång vilket jag tycker är riktigt dåligt kundbemötande. Då jag arbetar från 8-16 hinner jag inte längre ringa till er så vår kommunikation får bli via mail. Jag vill ha ett riktigt svar från er och numret till er chef.

Hälsningar
XXXX

---------------------------------------------------

Svar från Vesta:

Hej

Telefonnummer till min chef är XXXXX.

---------------------------------------------------

Nu undrar man verkligen hur de är mot sina kunder när något väl händer, speciellt om man är en vanlig kund. Jag, å andra sidan, är en sk fullkund som har 2 bilar samt villan försäkrad hos de. Ersättningen jag får kommer garanterat vara skäl till varför jag stannar eller byter försäkringsbolag.

Idag fick jag även ersättning från Folksam för sakerna som stals i huset och som täcks av hemförsäkringen. Rätt OK summa. Enormt mycket bättre service och kundbemötande jämfört med Vesta.

DFFL
9 020 Inlägg
3 oktober 2008
ferrarimannen skrev:
hej

Haha, vilken sopa du är.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

156 Inlägg
5 oktober 2008
glad att de börjar hända grejer men med sånt bemöttande så kan man ju bli irriterad på försäkringsbolag också. Man skaffar inte försäkring för att de är lag på utan att man vill vara rädd om grejerna!

451 Inlägg
5 oktober 2008
Hej, tråkit att höra om bilen, hoppas det fortsätter gott för dig..

Det är nu det kommer fram varför vissa försäkringsbolag är billigare än andra, hoppas alla förstår detta.

När det kommer till kritan att betala ut pengar etc, då fattar dom ingenting.

Välj nästa gång ett bolag som det är hög kvalite på,

dyrare JA, men i slutändan resulterar det i tillgodo.

Ja vissa "billiga" bolag är också bra, men jag har aldrig hört ett okänt bolag vara snabba och smidiga i sitt arbete.
Senast redigerat av JUSTer (5 oktober 2008)

Livsnjutare
362 Inlägg
6 oktober 2008
vet precis hur du känner dig!
vår bil blev stulen utanför mina föräldrars hus !
och har ännu inte fått ersättning från länsförsäkringar och detta va snart ett år sedan !

men lycka till !

vissa försäkringsbolag är bra tills det händer något....

N/A
141 Inlägg
6 oktober 2008
ferrarimannen skrev:
hej

haha.. vilken tönt.. jaja.. han blev avstängd iaf. haha.

men ang dom där vesta? är det några fler här som fått dåligt bemötande från dom?

alla här kan ju alltid skicka email till dom och tracka dom lite för att dom har så dåligt bemötande. big_smile

SLK
610 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
Vill inte tracka ner på Vesta än för jag vet inte hur mycket jag kommer få från de men hittills kan jag säga att bemötandet varit skit och då är jag bara objektiv och realistisk. Att inte få ett svar på 80 dagar kan inte vara bra, eller?

Nu ska jag lugna ner mig i några dagar och ringa chefen på Vesta för att se om jag får något bättre svar än vad jag fått hittills. Måste säga att jag är glad att hemförsäkringen var hos Folksam! Riktigt snabba och trevliga!

SLK
610 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
highway skrev:
vet precis hur du känner dig!
vår bil blev stulen utanför mina föräldrars hus !
och har ännu inte fått ersättning från länsförsäkringar och detta va snart ett år sedan !

men lycka till !

Riktigt tråkigt att höra men vad har du fått för svar från försäkringsbolaget, är du misstänkt på något sätt? På ett år hinner de ju lösa 1000-tals ärenden men ibland så vill de jävlas. Dela gärna med dig av hur det gått för dig hittills. Hoppas det löser sig för dig med!

Avstängd
1 557 Inlägg
14 oktober 2008
Hört något nytt ? Detta måste ju få ett slut någon gång hmm

Lycka till igen smile

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

Avstängd
168 Inlägg
15 oktober 2008
Tror faktiskt inte detta slutar lyckligt. Tyvärr!

Mr. Beemwee
2 Inlägg
16 oktober 2008
Fan vad man kan hata försäkringsbolag. De är jävligt noga med att man ska betala in till dem, men betala ut är det jävligt svårt att göra... även om det är solklart!!
Lycka till med allt! Bilen var grym, hoppas du hittar något i samma klass. (som VESTA står för)

SLK
610 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
Lite update !

Äntligen har det börjat hända grejer, igår kom ett brev från Vesta där de ville ha några kompletterande frågor rörande min resa. Vesta ville veta hur många vi var som åkte ner och hur som kom tillbaka.

Det stod även att jag kommer bli kontaktad riktigt snart vad gäller värderingen av bilen! Är detta ett slut på ett 3-månaders lidande ? Jag hoppas det iaf !

Sök