Om vi nu ska jämföra hållbarheten så verkar det i alla fall bli ganska dött lopp när det gäller en 525 E34(Som jag tycker är bäst bil för 20k) VS 850 GLT. Andelen underkända bilar på bilprovningen för 2 -94or: 57% för båda! BMW har problem med lamdha, Positionslykta och huvudstrålkastare. Volvon vill ha ny styrled och spindelled!
Ronden för reservdelspriser vinner BMW, lite slitdelar från mekonomen:
525E34
Bromsskiva: 628
bromsbelägg: 488
kopplingssats: 1809
hjullagersats: 1433
styrled: 278
länkarm: 1205
sum:5841:-
850GLT
bromsbelägg: 425
bromsskiva: 696
kopplingssats: 2200
hjullagersats: 1602
styrled: 287
länkarm: 1284
sum:6494:-
BMW är garanterat dyrare att försäkra
Volvo har lite högre andrahandsvärde
DVS, BMW är billigare i inköp
BMW drar mindre bränsle(-93 och framåt)
BMW är piggare och har bättre väghållning
Båda är sköna att åka långt i
Jag väljer: En gubbkörd BMW 525 årsm -93 och framåt med vanos och få ägare! Jag letar vidare om säljaren inte kan garantera att bilen alltid fått ny RÄTT motorolja med jämna mellanrum. BMW motorer är slitstarka men slits ner om oljeservice missköts
Senast redigerat av tobee (13 augusti 2008)