MrCalle skrev:
Faktist inte.... Vi har ett par Soundmagus steg som vi har labbat med...
De lämnar knappt ingen effekt tyvärr i grund utförande.
Soundmagus är en OEM tillverkare som tillverkar steg till andra fabrikat, dessa som är märkta med Soundmagus är deras insteg slutsteg med de enklaste komponenterna, det är dessa slutsteg som man som "märkes tillverkare" får som prover när man vill se deras layout på PCB bordet eller chassin.
Vad som vissa på deras "pdf" mätningar som finns på deras sida gäller inte deras instegs slutsteg utan de lite värre bestyckade slutstegen.
Komplett som köper in dessa Soundmagus slutsteg köper in dem för att ha något billigt att sälja, utan att göra ett eget märke av det.
Ett test jag gjorde på just detta X-3200 gick ut på följande.
Jag satte upp steget i en bil med en bas med dubbla 4ohms spolar, dubbla Stinger SPV70 batterier som batteri bank. Steget lastades i 2ohm och mätning i SPL gjordes med Termlabb.
Sen bytte jag steg till ett Sinus SL-A3000, den skilnaden som vart var följande: bättre kon kontroll, samt 7db ökning. Sen byttes 3000steget mot ett SL-A1500 lastat i 2ohm, samma batteri och bas och en ökning på 1,9db från Sound magus steget.
Vad bevisar detta i verkligheten? för mig att Sinus SL-A1500 är kraftigare än Soundmagus X-3200.
Kollar man i slutsteget så efter liknar alla komponenter i Soundmagus steget dvärj varianter sv Sinus steget komponenter.
Det är inte menat att komma med "falska" inlägg om du tycker så.... detta är min erfarenhet av just dessa slutsteg när jag har labbat med dem.
Jag vet att det finns flera som gjort samma sak och kommit med samma slutsats.
BMTech skrev:
MrCalle skrev:
SoundMagus Class D X-3200 är inte lika kraftigt som SL-A1500.
Du skiljer på SL-A1500 gammla mot det nya genom betäknigen.
Det nya heter SL-A1500V2
Finns flera butiker som har det gammla kvar SL-A1500..
ex.
www.blekingebilradio.se
Nu snackar du väl ändå goja.....?
Om X-3200 ÄR med dubbla SL-A1500 pcb fast med andra komponenter "enligt säljarna av sinus steg"
Då Kan det omöjligt va mindre Effekt i det...
Så jag skulle säga att ditt påstående är klart FALSKT.