2893
Sök

Billjud i min 850..

streetracer
398 Inlägg
7 februari 2006
Trådstartare
hej jag har en 855:a och undrar va man skulle kunna ha för basar i den?? basarna skall juh vara mest för techno och bling bling hehe... och det skall inte vara för dyrt heller hade tänky mig ca 6 tusen för ngt bra.. skall både va bas och steg...

MVH Jonas

Hewi
571 Inlägg
7 februari 2006
Har inga direkta rekomendationer på produkter men lägg mest pengar på steget(ca 3500-4000kr)så du inte behöver byta det om du t.ex vill byta till större bas eller från en till två basar senare.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

1 129 Inlägg
10 september 2006
Hej hej.

Jag tycker att det blir så många trådar om samma grundfråga så jag hoppas att det inte gör nåt om jag lånar denna tråd lite......kanske hjälper lite oxå smile.

Jag behöver lite tips mä bas i 855 oxå.

En kompis släkting har en 855a o vill ha mer ljud i den, men han vill inte ha så det tar allt bagageutrymme, så jag funderar på om det kan funka o sätta in bättre högtalare i dörrar o panellen som ja kopplar till steg utan o behöva bygga om så mycke o då få bättre bas mid o diskant (både djup o tryckbas).

Annars så blir det att slänga in en 10-12a i liten låda i skuffen.

Just nu har han en JVC spelare som han har kopplat 4st gas alpha 6,5 o en gas 10a i aktiv låda där steget är trasigt så han har kopplat basen till ett annat steg.

Själv tror jag att ja kan släppa en brakskit med bättre tryck än vad det är i det systemet big_smile.
Senast redigerat av Palicuse (10 september 2006)

1 631 Inlägg
11 september 2006
Nya högtalare runt om i originaluttag funkar helt okej tillsammans med en 10:a. Driver du med steg så ska han inte bli besviken.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

1 Inlägg
12 september 2006
Tjenare

Tänkte säga att ja också kör volvo 855 glt . Jag har precis köpt mig en kicker L7d12" och har kört på ett lite dyrare steg och kör med de orginal 6 högtalarna som är förutom i hatthyllan där jag har 6*9 or. Har iofs ingen låda i koferten utan ja går loss på glasfiber ! wink

Kommer bilder så småningom !!

Mvh/ Robin

Sök